More stories

‘Open banking staat nog in de kinderschoenen’

Banken en Fintechs zoeken naar onderscheidend vermogen, in deze open source-cultuur. En wat doen ze eigenlijk aan fraudebestrijding, en hoe past open banking in hun strategie? Money 20/20 geeft het antwoord.

Financials

Onderwijsprofessionals werken steeds vaker vanuit de cloud

Ruim 47 procent van de Nederlandse onderwijsprofessionals denkt dat zijn of haar onderwijsinstelling binnen vijf jaar volledig vanuit de cloud werkt. 38 procent van de ondervraagden doet dit nu al, zo blijkt uit onderzoek dat SLBdiensten door PanelWizard liet uitvoeren onder 615 onderwijsprofessionals.

Cloud
Premium

Emerce Next 2019: Deze technologieën gebruik je de komende jaren

Hoe zet je technologieën als machine learning, virtual reality, artificial intelligence, internet of things, augmented reality, blockchain en quantum in voor succesvolle marketingcases? Tijdens Emece Next kwamen de belangrijkste digital en tech trends voor de nabije toekomst langs. 

Artificial Intelligence
Premium

DIA: Nederlands beste werk in de categorieën Communities, Content en Service

Met de uitreiking van de Dutch Interactive Awards kent Nederland veertien nieuwe cases met de gouden status. Digitaal werk dat door de jury’s is aangemerkt als het allerbeste werk van Nederlandse bureaus. Een overzicht van de award winning inzendingen in de categorieën Communities, Content en Service.

Creative

Nieuwe broedplaats voor bedrijfsleven en wetenschap

Tijdens het iBestuurcongres heeft staatssecretaris Knops van het ministerie van Binnenlandse zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) op feestelijke wijze de Digicampus gelanceerd. Digicampus is een samenwerking tussen wetenschap, overheid, bedrijfsleven en inwoners. Hier worden behoeften uit de samenleving vertaald naar innovatieve overheidsdiensten voor inwoners en ondernemers. Bij de ontwikkeling van de Digicampus zijn de TU Delft, Logius, ICTU en Nederland ICT betrokken.

Innovatie

Van AdWords naar ARwor(l)ds  

‘Zeg me, wat is je diepste verlangen?’ Het is de favoriete vraag van de duivel Lucifer in de gelijknamige Netflix-serie. Het antwoord verbaast de ondervraagde opvallend vaak. Onze diepste verlangens kennen we eigenlijk niet zo goed. Online proberen we daarom niet teveel te letten op wat de consument zegt, maar op wat deze doet. Wat waar is, is wat klikt. Met de nieuwe technologische mogelijkheden kunnen we nóg beter gaan aansluiten op die diepste verlangens. Enter: ARwor(l)ds.

Augmented Reality
Premium

DIA: Nederlands beste werk in de categorieën Corporate en Digitale transformatie

Met de uitreiking van de Dutch Interactive Awards kent Nederland veertien nieuwe cases met de gouden status. Digitaal werk dat door de jury’s is aangemerkt als het allerbeste werk van Nederlandse bureaus. Een overzicht van de award winning inzendingen in de categorieën Corporate en Digitale transformatie.

Creative

DIA: Nederlands beste werk in de categorieën Nieuwe interfaces, Disrupter en Tools

Met de uitreiking van de Dutch Interactive Awards kent Nederland veertien nieuwe cases met de gouden status. Digitaal werk dat door de jury’s is aangemerkt als het allerbeste werk van Nederlandse bureaus. Een overzicht van de award winning inzendingen in de categorieën Nieuwe interfaces, Disrupter en Tools.

Creative

Zwolle lanceert platform met slimme data over wonen

De Zwolse wethouder Ed Anker heeft het platform ‘Woon Inzicht’ gelanceerd. Tijdens de algemene ledenvergadering van het Zwols Concilium werd het platform aan bouwers, ontwikkelaars, woningcorporaties en makelaars gepresenteerd. Woon Inzicht is een nieuw platform dat allerlei gegevens op het gebied van wonen verzamelt en op een inzichtelijke manier weergeeft. Het platform maakt het om te anticiperen op toekomstige ontwikkelingen.

Innovatie

DIA: Nederlands beste werk in de categorieën Data, B2B Commerce en E-commerce

Met de uitreiking van de Dutch Interactive Awards kent Nederland veertien nieuwe cases met de gouden status. Digitaal werk dat door de jury’s is aangemerkt als het allerbeste werk van Nederlandse bureaus. Een overzicht van de award winning inzendingen in de categorieën Data, B2B Commerce en E-commerce.

Creative

Transformeren op basis van data? Volg deze vier stappen

Makkelijker gezegd dan gedaan: transformeren op basis van data. Want hoe doe je dat? Hoe zorg je ervoor dat je de juiste keuzes maakt? En hoe behoud je een eigen identiteit? Met deze vier stappen zie je hoe je geld verdient met behulp van data.

Strategy

Spare parts: servitization en ‘pay per use’ zijn dé verdienmodellen voor de toekomst

De spare parts-wereld is volop in beweging. Enerzijds voelt de industrie de hete adem van China en groeien de logistieke uitdagingen, anderzijds biedt servitization fabrikanten en spare parts-leveranciers veel nieuwe kansen.

B2B Digital

Digitale transformatie: ‘eerst terug naar de basis’

‘Transform or die’, klinkt het tegenwoordig. Maar slechts een klein deel – vijf procent – van de digitale transformaties slaagt. De reden: het doel van de verandering is niet duidelijk. Dat is te ondervangen door jezelf gestructueerd vragen te stellen.

Strategy

Serious games versterken eHealth

Serious games zijn geen spelletjes die je speelt voor vermaak. Ze zijn bedoeld om een gedragsverandering te bereiken, binnen de zorg en binnen de samenleving als geheel. Tevens dienen zij de wetenschap. Speltoepassingen dus met een duidelijk doel. 

E-health

Kristel Kuit (Headroom): ‘Wij zijn het moderne antwoord op de stoffige secretaresse’

De tijd dat elke directeur automatisch beschikt over een fulltime secretaresse is voorbij. Dat heeft een aantal redenen. Techniek heeft een aantal taken overgenomen en directeuren zijn vaak veel mobieler geworden. Headroom biedt een oplossing. Personal Assistent (PA) services op afstand die je per uur betaalt. “Een persoonlijke secretaresse past niet meer per se, want de wereld is heel erg veranderd. We nemen soms nog steeds de dag en werkzaamheden door maar dan per telefoon, Google Hangout of Slack. Wij doen dat op afstand omdat de ondernemer van nu heel veel reist. Hij of zij is veel onderweg, heeft misschien verschillende bedrijven en heeft vaak ook niet meer één vaste werkplek”, aldus Kristel Kuit, oprichter van Headroom, tegenover Top Names.

Innovatie