More stories

Premium

Emerce Financials: slim huishoudboekje Dyme wil naar miljoen gebruikers

Het slimme huishoudboekje Dyme wil binnen anderhalf jaar groeien van 400.000 naar 1 miljoen gebruikers. Een deel van die groei moet uit het Verenigd Koninkrijk komen, zegt CEO Joran Iedema op Emerce Financials, dat vandaag live gaat.

Financials
Premium

Emerce Financials: ‘De roaring twenties komen er nog niet aan’

Hoofdeconoom Luc Aben van Van Lanschot vergelijkt de coronacrisis met het vallen van een atoombom. ‘Je ziet een verblindend licht, waarna de straling nog lang na-ijlt. In het begin is er geen transparantie. Maar dan zie je toch al gauw dat de digitalisering een versnelling doormaakt en de consument op de digitale trein springt.’

Financials
Premium

Emerce Financials: Herhaling maakt het ecosysteem volwassen

Het Nederlandse fintech-landschap is zich sinds een aantal jaar stormachtig aan het ontwikkelen met opvallende successen als Adyen, Mollie, Bunq en Bux. Op Emerce Financials, dinsdag 2 november, laten Thomas Mensink (Golden Egg Check), Jan Willem Nieuwenhuize (ING Ventures) en Friso Roscam Abbing (Finch Capital) hun licht schijnen over deze opkomende markt.

Financials
Premium

Nieuwe datingapp gaat strijd aan met ‘nepprofielen en vluggertjes’

Een nieuwe datingapp zegt de strijd aan te willen gaan met ‘nepprofielen en vluggertjes’.

Innovatie

Hoe zet je AI in om de zoekintentie van je eindgebruiker te achterhalen?

SEO draait steeds meer om het beantwoorden van vragen van sitebezoekers. AI helpt om vragen te identificeren en je content te optimaliseren.

Artificial Intelligence

Zo zet Scotch&Soda data in voor personalisatie op schaal

Als je als retailbrand serieus werk wil maken van personalisatie op schaal en nog geen CRM-manager in huis hebt, moet je er nu één aannemen.

Data

Verpakkingstrends: Interactief, ‘on demand’, biologisch afbreekbaar en meer

Verpakkingen worden steeds innovatiever: in dit artikel lees je een aantal voorbeelden van innovatie en verduurzaming omtrent verpakkingen.

Research and development
Premium

Schotse scholieren betalen maaltijden met gezichtsherkenning

Scholieren in North Ayrshire in Schotland kunnen desgewenst contactloos betalen voor hun schoolmaaltijden en snacks dankzij gezichtsherkenningstechnologie.

Innovatie
Premium

‘Grote zorgen over effecten Digital Markets Act op Nederlandse startups en scale-ups’

Er is nog veel onduidelijkheid over de effecten van de Digital Markets Act (DMA) op de Nederlandse platformeconomie. Dat blijkt uit onderzoek uitgevoerd door het Erasmus Centre for Entrepreneurship (ECE) in opdracht van brancheorganisaties NLdigital en Dutch Startup Association (DSA). Als de wet in de huidige vorm wordt ingevoerd, zullen met name de Nederlandse startups en scale-ups negatieve gevolgen ondervinden, vrezen de organisaties.

Start-ups

Overheidstrends 2021: De crisis als kans om te bouwen aan vertrouwen in overheidssystemen

Een overheid die effectief op de samenleving reageert is afhankelijk van digitale competenties en correct datagebruik. Die maken of breken het vertrouwen.

Digital Transformation
Premium

Grote banken ondersteunen nationale uitrol QR betalingen in Australië

Commonwealth Bank of Australia en National Australia Bank, evenals supermarktketens Coles en Woolworths en fintechs als Azupay, Beem It en Merchant Warrior, hebben toegezegd het nieuwe nationale QR-betalings- en beloningsplatform van het Australische Eftpos-betalingssysteem te ondersteunen.

Payment
Premium

Greyhound naar bedrijf achter FlixBus

De iconische Amerikaanse busdienst voor lange afstanden Greyhound gaat voor 172 miljoen dollar naar het het Duitse FlixMobility, het bedrijf achter de (appgestuurde) FlixBus.

Travel
Premium

Facebook test digitale portemonnee

Facebook is eindelijk begonnen met een bescheiden proef van de Novi digitale portemonnee in de VS en Guatemala, meer dan twee jaar nadat het project voor het eerst werd aangekondigd.

Financials
Premium

EDAY 2021: shopstreaming, omnichannel, consumentengedrag

Natuurlijk biedt EDAY 2021 zoals gebruikelijk weer vergezichten in het digitale domein, maar het zal ook gaan over nieuwe ontwikkelingen in marketing en e-commerce.

Innovatie

Hoe je netwerk kan zorgen voor de ultieme cross-mediale ervaring

De kracht van een netwerk is essentieel bij de ultieme cross-mediale ervaring. Talpa en weer.nl vertellen over hun aanpak.

B2B Digital