More stories

Premium

PostNL: Volumegroei pakketten stijgt 16,8 procent

PostNL meldt een sterke resultaatontwikkeling in het derde kwartaal. De omzet steeg op jaarbasis van 636 miljoen euro naar 742 miljoen. Het bedrijfsresultaat groeide naar 36 miljoen euro.

Logistics
Premium

PostNL en ALLSAFE starten nieuwe webshop-snelservice

Vanaf 1 november kunnen klanten in alle 34 reguliere vestigingen van ALLSAFE Mini Opslag pakketten van PostNL ophalen en verzenden.

Logistics
Premium

Twee miljoen euro groeikapitaal voor Trunkrs

Het logistieke bedrijf Trunkrs, gespecialiseerd in bezorging op dezelfde en de volgende dag, heeft een investeringsronde voor 2,2 miljoen euro afgesloten.

Venture
Premium

Nederlands e-commerce wapent zich voor feestdagen

Webwinkels in Nederland verwachten tussen de twintig en vijftig procent meer verkopen in de periode van Black Friday tot aan Kerst. Met een nieuwe campagne roepen webwinkels en vervoerders de consument op om op tijd te bestellen, zeker niet tot het laatste moment te wachten.

E-commerce
Premium

‘Aanzienlijke stijging tevredenheid zelfstandige bezorgondernemers over PostNL’

92 procent van de bezorgondernemers is zeer tevreden tot neutraal over de samenwerking met PostNL, waar dat vorig jaar nog 82 procent was. Dat blijkt uit onderzoek van PostNL zelf.

Logistics

Verplicht voor e-commerce in Duitsland: de verpakkingswetgeving

Ieder Europees land kent eigen regelgeving om duurzaamheid te bevorderen. Duitsland heeft onder andere gekozen voor belasting op verpakkingen

Logistics
Premium

Proef met duurzame brandstof HVO100 bij PostNL

In Zwolle doen de komende tijd 23 vrachtwagens van PostNL mee aan een proef om met schonere brandstof te rijden. Ook het depot in Leeuwarden test met 26 bussen. Zes weken lang wordt er HVO100 getankt, een diesel gemaakt van hernieuwbare grondstoffen.

E-commerce

Michel Boerrigter (Plotwise): ‘Dankzij data en machine learning pakjes efficiënter bezorgen’

Consumenten kopen steeds meer online. Al die pakjes moeten vervolgens worden bezorgd. De diverse transportdiensten doen dat volgens een eigen planning. De wordt vaak nog handmatig, de dag voor bezorging gemaakt. Met alle gevolgen van dien. Een planning voor een depotgebied van 1000 orders op één dag, kan al snel betekenen dat je uren aan het rekenen bent. Dat kan veel sneller als je gebruik maakt van nieuwe technieken.

Logistics
Premium

Corona Duitse webwinkels: meer retouren leiden tot verliezen

De meerderheid van de kleine en middelgrote webwinkels in Duitsland (59%) zegt dat ze behalve meer bestellingen ook meer retouren ontvangen. Zo veel zelfs, dat ze vrezen dat het nettoresultaat in het rood duwt.

Duitsland
Premium

Bringly en Packaly starten landelijk bezorgcollectief voor fysieke retailers

Packaly en Bringly, twee startups uit Amsterdam en Utrecht gericht op de last-mile bezorgindustrie, starten samen het duurzame bezorgcollectief #UnlockRetail. Ze willen retailers klein en groot helpen in tijden van COVID-19 om hun lokale klanten toch te kunnen bereiken.

Logistics
Premium

Cora levert boodschappen via Uber Eats

Hypermarktketen Cora gaat een samenwerking aan met Uber Eats: klanten in Brussel kunnen online boodschappen bestellen via de app en fietskoeriers leveren binnen het halfuur aan huis.

Logistics
Premium

DPD: groene bezorging in 225 steden in 2025

Pakketbezorger DPD wil de CO2-uitstoot verder verminderen door in 2025 in 225 Europese steden met 7000 alternatieve voertuigen te bezorgen. In Nederland gaat DPD in 30 steden met emissiearme voertuigen pakketten vervoeren. Daarnaast zet DPD internationaal 3600 oplaadpunten en 80 nieuwe stadsdepots in.

Logistics
Premium

Stakingen bij Amazon Duitsland tijdens Prime Day

Zeker 2000 werknemers van Amazon Duitsland hebben tijdens Prime Day het werk neergelegd.

Logistics
Premium

Vakbeurs ICT & Logistiek afgelast, Shopping Today alsnog virtueel

De vakbeurs ICT & Logistiek gaat dit jaar niet door. Als gevolg van de coronamaatregelen was de 15e editie van de vakbeurs voor ICT en logistiek eerder al uitgesteld naar een latere datum in november 2020. Veel beursexposanten kunnen als gevolg van interne coronamaatregelen echter niet genoeg garanderen dat zij op de beurs aanwezig kunnen zijn.

Logistics

McDonald’s komt met app-first strategie 

De bekendste fastfoodketen ter wereld onderzoekt namelijk de mogelijkheden voor een eigen mobiel loyaliteitsprogramma.

Food