Hoe voorkom je dat Black Friday eindigt in een stuwmeer aan retouren?
Black Friday zorgt voor meer verkopen, maar ook voor meer miskopen. Tips en advies voor retailers om de retourpercentages omlaag te krijgen
Black Friday zorgt voor meer verkopen, maar ook voor meer miskopen. Tips en advies voor retailers om de retourpercentages omlaag te krijgen
In het derde kwartaal realiseerde de Belgische post- en pakjesbezorger Bpost een omzet van 972,9 miljoen euro, 10,4 procent meer dan een jaar eerder.
E-commercegigant Alibaba Group wil het binnenlandse succes van koopjesfestijn 11.11 exporteren naar de rest van de wereld. De vloedgolf live shoppingvideo’s wordt uit het Chiness vertaald met lokale ondertiteling en de aflevering van pakketjes kan tot dertig procent sneller verlopen.
PostNL meldt een sterke resultaatontwikkeling in het derde kwartaal. De omzet steeg op jaarbasis van 636 miljoen euro naar 742 miljoen. Het bedrijfsresultaat groeide naar 36 miljoen euro.
Vanaf 1 november kunnen klanten in alle 34 reguliere vestigingen van ALLSAFE Mini Opslag pakketten van PostNL ophalen en verzenden.
Het logistieke bedrijf Trunkrs, gespecialiseerd in bezorging op dezelfde en de volgende dag, heeft een investeringsronde voor 2,2 miljoen euro afgesloten.
Webwinkels in Nederland verwachten tussen de twintig en vijftig procent meer verkopen in de periode van Black Friday tot aan Kerst. Met een nieuwe campagne roepen webwinkels en vervoerders de consument op om op tijd te bestellen, zeker niet tot het laatste moment te wachten.
92 procent van de bezorgondernemers is zeer tevreden tot neutraal over de samenwerking met PostNL, waar dat vorig jaar nog 82 procent was. Dat blijkt uit onderzoek van PostNL zelf.
Ieder Europees land kent eigen regelgeving om duurzaamheid te bevorderen. Duitsland heeft onder andere gekozen voor belasting op verpakkingen
In Zwolle doen de komende tijd 23 vrachtwagens van PostNL mee aan een proef om met schonere brandstof te rijden. Ook het depot in Leeuwarden test met 26 bussen. Zes weken lang wordt er HVO100 getankt, een diesel gemaakt van hernieuwbare grondstoffen.
Consumenten kopen steeds meer online. Al die pakjes moeten vervolgens worden bezorgd. De diverse transportdiensten doen dat volgens een eigen planning. De wordt vaak nog handmatig, de dag voor bezorging gemaakt. Met alle gevolgen van dien. Een planning voor een depotgebied van 1000 orders op één dag, kan al snel betekenen dat je uren aan het rekenen bent. Dat kan veel sneller als je gebruik maakt van nieuwe technieken.
De meerderheid van de kleine en middelgrote webwinkels in Duitsland (59%) zegt dat ze behalve meer bestellingen ook meer retouren ontvangen. Zo veel zelfs, dat ze vrezen dat het nettoresultaat in het rood duwt.
Packaly en Bringly, twee startups uit Amsterdam en Utrecht gericht op de last-mile bezorgindustrie, starten samen het duurzame bezorgcollectief #UnlockRetail. Ze willen retailers klein en groot helpen in tijden van COVID-19 om hun lokale klanten toch te kunnen bereiken.
Hypermarktketen Cora gaat een samenwerking aan met Uber Eats: klanten in Brussel kunnen online boodschappen bestellen via de app en fietskoeriers leveren binnen het halfuur aan huis.
Pakketbezorger DPD wil de CO2-uitstoot verder verminderen door in 2025 in 225 Europese steden met 7000 alternatieve voertuigen te bezorgen. In Nederland gaat DPD in 30 steden met emissiearme voertuigen pakketten vervoeren. Daarnaast zet DPD internationaal 3600 oplaadpunten en 80 nieuwe stadsdepots in.