More stories

Personalisatie gap voorkomen? Gebruik deze tips van Lars Rabe

De aandachtsspanne van consumenten wordt steeds korter en hierdoor wordt het nog belangrijker om een optimale customer experience te bieden. Het verschil tussen de verwachting van de klant bij online shoppen en de realiteit noem je de “Personalisatie gap”. In dit webinar deelt Lars Rabe, Managing Director EMEA bij True Fit, zijn visie op het overwinnen van de drie belangrijkste personalisatie-uitdagingen in fashion retail.

E-commerce platforms

Nieuwe Duitse wetgeving raakt Amazonverkopers per 1 oktober 2019

Vanwege een nieuwe Duitse wet moeten Nederlandse bedrijven die in Duitsland verkopen op marktplaatsen zoals Amazon, Real en eBay per 1 oktober 2019 actie hebben ondernomen. Wie niet op tijd is wordt geblokkeerd. Amazon is voor Nederlandse merken de belangrijkste marktplaats om te verkopen in Duitsland. Volgens de ‘Online Monitor 2018’ van Handelsverbandes Deutschland (HDE) wordt 46 procent van de Duitse e-commerce omzet inmiddels door Amazon gerealiseerd. 

Marketplaces

Crossborder Europese marktplaatsen: 9 miljard euro omzet in 2018

De totale crossbordermarkt van Europese marktplaatsen vertegenwoordigt een omzet van 9 miljard euro in 2018. Dat is slechts 21 procent van de totale omzet van marktplaatsen in Europa van 42 miljard euro, waarvan Amazon alleen al 28 miljard genereert. Dat blijkt uit de jaarlijkse analyse van Cross-Border Commerce Europe.

Marketplaces

Gaat de macht van de platforms omhoog of omlaag?

De macht van de platforms, de buzzphrase van 2019 in het internetrecht. Want waar internet ooit begon als een open ruimte waar iedereen z’n eigen stalletje kon inrichten, zitten we nu met een paar hele grote silo’s waar je moet zijn om je klanten, partners of bezoekers te kunnen bereiken.

Marketplaces

Lisette Havermans (DA): ‘We worden dit jaar de grootste online aanbieder van drogisterij-artikelen’

Hoe zet je een failliet merk opnieuw succesvol in de markt? Hoe onderscheidt DA zich van prijsvechters? Hoe ziet de nieuwe merkstrategie eruit? En hoe bouwt DA aan de online propositie? Op die vragen geeft Lisette Havermans, algemeen directeur bij DA, antwoord tijdens deze podcast.

Strategy

AliExpress opent eerste fysieke winkel in Europa

Het Spaanse publiek stond afgelopen zaterdag in lange rijen om de eerste fysieke winkel in Europa van AliExpress te bezoeken. De winkel doet qua inrichting Apple-achtig aan en toont vooral assortiment van grote fabrikanten.

E-commerce

Amazon wil Franse internetbelasting doorberekenen aan verkooppartners

Amazon wil de nieuwe internetbelasting of gafataks die door Frankrijk is ingevoerd voor grote internetbedrijven doorberekenen aan de verkooppartners. Het platform erkent dat die partners daardoor een concurrentienadeel hebben.

Marketplaces

FTC onderzoekt afspraken Apple en Amazon

De winkel die Apple sinds vorig jaar bij Amazon heeft opgezet is mogelijk illegaal. Toezichthouder FTC is daarom een antitrustonderzoek gestart.

Marketplaces

Nieuwe investering voor Wish voor Europese expansie

E-commerceplatform Wish trekt naar verluidt 300 miljoen dollar nieuwe groeigeld aan om meer verkopers uit Europa en de VS aan te sluiten.

Venture

Kwartaalomzet Shopify stijgt 48% tot 362 miljoen dollar

E-commerceplatform Shopify ligt op koers om het jaar 2019 af te sluiten met een omzet van 1,5 miljard dollar. De ontwikkelingen in het laatste kwartaal dragen daar stevig toe bij, want de omzet steeg met 48 procent tot 362 miljoen dollar.

E-commerce

Bol.com met afstand populairste marktplaats in Nederland

Bol.com is zonder enige twijfel de populairste marktplaats voor de Nederlandse online shopper. De ‘komst van Amazon’ lijkt vooralsnog een hype. Men koopt nog liever bij Wish dan bij de Amerikaanse gigant.

Marketplaces

Icecat voert overnamegesprekken

Data-uitgever voor e-commercebedrijven Icecat voert gesprekken met meerdere bedrijven om de overname daarvan af te tasten. De kas is goed gevuld en volgens directeur Martijn Hoogeveen is het een kopersmarkt.

E-commerce

Etsy koopt marktplaats voor muziekinstrumenten

De internationale marktplaats voor creatief werk Etsy legt 275 miljoen dollar aan contanten op tafel om Reverb.com te kopen, een online marktplaats voor nieuwe en gebruikte muziekinstrumenten en aanverwante producten.

Marketplaces

Patrick Kerssemakers: ‘E-commerce is eigenlijk een heel dom model’

Patrick Kerssemakers maakte naam en faam met webwarenhuis FonQ.nl. Inmiddels adviseert hij ondernemers in hun zakelijke avonturen op het gebied van e-commerce en internet-ondernemerschap.

Marketplaces

Wat zijn de kansen en bedreigingen van de deeleconomie?

De deeleconomie groeit. Men deelt woningen bijvoorbeeld via Airbnb en auto’s via SnappCar. De jeugd verdient geld bij bedrijven als Deliveroo en Helpling. De kwestie blijft echter hoe men van een grotere afhankelijkheid van deze platformen kan blijven profiteren en tegelijkertijd behoed kan blijven voor negatieve gevolgen.

E-commerce platforms