More stories

Premium

Bereik Amazon in Nederland plust 20 procent

Het bereik van Amazon in Nederland is afgelopen jaar met twintig procent toegenomen tot 4,3 miljoen in april 2020. De piek lag, niet verwonderlijk, in november.

Marketplaces

Waarom verrijking van productdata essentieel is in je nieuwe Organic Google Shopping strategie

Google geeft retailers en merken een alternatief op Amazon om producten gratis te verkopen in organische Google shopping resultaten.

E-commerce platforms
Premium

Ticketswap ontslaat dertig procent personeel

De online ruilmarkt voor digitale toegangskaartjes Ticketswap ontslaat dertig procent van zijn personeel. Met name de afdelingen markteting en klantenservice worden geraakt door de kostenbesparende maatregel.

Marketplaces

IAB Nederland start twee nieuwe taskforces: Digital Audio en E-commerce

Brancheorganisatie IAB Nederland start twee nieuwe taskforces: Digital Audio en E-commerce. Onder leiding van Edwin Koeners (Talpa) en Justin Sandee (bol.com) willen beide werkgroepen de sector meer inzicht geven.

Marketplaces

Criteo vs Mabaya – Hoe maak je optimaal gebruik van ads op bol.com?

Adverteert je merk al op bol.com? Dan zal de overgang van advertentieplatform Criteo naar Mabaya je niet zijn ontgaan.

Marketplaces
Premium

Vakbond Frankrijk wint: magazijnen Amazon schalen af

Medewerkers in drie magazijnen van Amazon in Frankrijk hoeven enkel het hoogstnoodzakelijke werk te verrichten totdat het e-commercebedrijf alle benodigde veiligheidsmaatregelen heeft getroffen.

Legal
Premium

Amazon neemt meer niet-essentiële items in voorraad (update)

Amazon zet de deuren van zijn fullfillmentcentra iets verder open. Er worden meer niet-essentiële artikelen toegelaten. Daar is capaciteit voor in de schappen en er zijn voldoende mensen en middelen om toestroom van orders af te handelen.

Fulfillment
Premium

Topman Walmart wordt CEO eBay

De voormalige COO van Walmart E-commerce, Jamie Iannone, wordt de CEO van eBay. Zijn aanstelling is per eind april effectief.

E-commerce
Premium

bol.com geeft verkooppartners toegang tot AH Afhaalpunten

De bijna dertigduizend verkooppartners die hun artikelen aanbieden in de schappen van bol.com krijgen binnenkort een, voor hen, nieuwe logistieke […]

E-commerce

Inhouse is de trend, maar moet je dat ook (altijd) willen?

Dit zijn de overwegingen om al dan niet afhankelijk te worden van de Bol.com’s of Amazons van deze wereld.

Marketplaces
Premium

WE Fashion gaat verkopen op bol.com

Moderetailer WE Fashion zet veertienduizend kledingstukken op bol.com en vergroot daarmee zijn digitale bereik met meer dan tien miljoen winkelbezoekers.

Fashion
Premium

Zalando ziet tijdelijk af van verkoopcommissies

Winkeliers in Nederland en Duitsland hoeven tot eind mei geen verkoopcommissies te betalen voor het verkopen van kleding via Zalando.

Marketplaces

Nederlandse marketplaces vs Amazon: Kunnen zij zich staande houden? 

Marktplaatsen worden steeds groter. Na de komst van Amazon en de sterke groei van bol.com kunnen we hier niet meer omheen. Als retailer heb je grofweg twee opties: ‘defend your own castle’en wegblijven van deze platformen, of zelf gaan verkopen via marketplaces.

Marketplaces

‘Boekingsplatforms laten Nederlandse hotels keihard vallen’

Horeca Nederland vindt dat grote boekingplatforms, zoals Expedia en Booking.com, de Nederlandse horecabranche keihard laten vallen. Hotels in heel Nederland proberen tijdens de coronacrisis met man en macht hun contracten na te komen zodat er geen gedwongen ontslagen hoeven te vallen. Maar de platforms werken niet mee.

Marketplaces
Premium

bol.com geeft essentiële artikelen voorrang

bol.com geeft wanneer nodig voorrang aan het leveren van essentiële artikelen. Het platform kan dagelijks besluiten om minder noodzakelijke items minder snel te leveren of tijdelijk assortiment offline te halen.

E-commerce