More stories

Premium

Bol.com begint campagne met partnerverkopers

Bol.com houdt tot eind mei een reclamecampagne die zich louter richt op verkooppartners die het handelsplatform voor hun eigen onderneming gebruiken.

Campagnes
Premium

Ook handelaren op Amazon draaien reclamekraan dichter

Coolblue verraste afgelopen weekend met het besluit om de reclamekraan dichter te draaien en prijzen te verhogen. Kleinere handelaren op de marktplaats van Amazon blijken in de VS precies hetzelfde te doen om zich te wapenen tegen teruglopende leveringen van fabrieken uit China.

Venture

Champ geeft on-demand sporten nieuwe draai: van professional tot amateurclub op het platform

In een relatief jonge markt geeft Champ een eigen draai aan het populaire fenomeen van on-demand sporten. Hoe kwam het daartoe?

Marketplaces

Waarom je vandaag nog aan de slag moet met marketplaces (III)

Hoe kan het dan dat er relatief weinig merken hun weg naar marketplaces hebben gevonden? Het is een wereld van (onaangeraakte) kansen voor merken, dus waar wacht je nog op?

E-commerce
Premium

Amazon groter dan Wehkamp, blijft groeien

Er zijn nog maar drie e-commercesites in Nederland die meer verkeer trekken dan Amazon. Wehkamp verloor in 2019 twintig procent bereik terwijl de Amerikaanse gigant 9 procent won.

E-commerce
Premium

VDL verkoopt occassions via marktplaats Tradus

De Nederlandse fabrikant van bussen, VDL Bus & Coach, sluit een samenwerking met Tradus, een online marktplaats uit de OLX-groep. VDL gaat tien procent van de gebruikte bussen aanbieden via handelssite.

Marketplaces
Premium

Handel op AliExpress groeit 46%

De internationale handel op Alibaba’s buitenlandse handelssite AliExpress groeide afgelopen jaar met 46 procent, aldus de nieuwe kwartaalcijfers.

E-commerce
Premium

Alibaba Europa op zoek naar nieuwe baas

De general manager Europa van Alibaba Group, de Duitser Terry von Bibra, is vertrokken bij de Chinese gigant. De onderneming kan op zoek naar een nieuwe karrentrekker.

E-commerce
Premium

WPP opent Nederlands expertisecentrum Amazon-reclame

De WPP-labels Greenhouse Group en Wunderman Thompson Commerce openen in Nederland gezamenlijk een zogeheten ‘Amazon Center of Excellence’ (ACE).

Online advertising

Waarom je vandaag nog aan de slag moet met marketplaces (II)

Hoe kan het dan dat er relatief weinig merken hun weg naar marketplaces hebben gevonden? Het is een wereld van (onaangeraakte) kansen voor merken, dus waar wacht je nog op?

Marketplaces

Ontwikkelingen in het huidige E-commerce decennium

E-commerce is al lang geen puber meer. Toch vertegenwoordigt B2C nog steeds maar 14,1% van de wereldwijde detailhandel en kunnen e-commerce ondernemingen nog alle kanten uit. Een overzicht van de ontwikkelingen die de doorslag gaan geven in 2020. 

Marketplaces
Premium

Marktplaats voor e-boeken Tom Kabinet werpt de handdoek

De Nederlandse marktplaats voor digitale boeken Tom Kabinet stopt ermee op 15 februari. Een recente uitspraak van het Europese Hof van Justitie belemmert het bedrijf te doen wat het wil. Het onderling verkopen van digitale boeken door lezers van die titels is niet toegestaan.

Venture
Premium

Maze-One partnert voor buitenlands bereik

De Nederlandse Amazon-specialist Maze-One sluit een samenwerking Local Planet uit Londen om internationale klanten te bedienen.

Marketplaces
Premium

Amazon: 43 procent omzet is niet-retail

Binnen twee jaar realiseert Amazon.com minder dan de helft van zijn omzet uit retailactiviteiten, als de huidige trend doorzet. Dan hebben digitale platformdiensten de overhand.

E-commerce
Premium

Forse verlaging verkoopcommissies bol.com

Bol.com verlaagt de verkoopcommissie voor producten tot twintig euro met gemiddeld 30 procent. Dit moet het aanbod van goedkopere producten aanzienlijk vergroten. Inmiddels draaien derde partijen meer consumentenomzet dan bol.com zelf.

Marketplaces