bol.com geeft verkooppartners toegang tot AH Afhaalpunten
De bijna dertigduizend verkooppartners die hun artikelen aanbieden in de schappen van bol.com krijgen binnenkort een, voor hen, nieuwe logistieke […]
De bijna dertigduizend verkooppartners die hun artikelen aanbieden in de schappen van bol.com krijgen binnenkort een, voor hen, nieuwe logistieke […]
Dit zijn de overwegingen om al dan niet afhankelijk te worden van de Bol.com’s of Amazons van deze wereld.
Moderetailer WE Fashion zet veertienduizend kledingstukken op bol.com en vergroot daarmee zijn digitale bereik met meer dan tien miljoen winkelbezoekers.
Winkeliers in Nederland en Duitsland hoeven tot eind mei geen verkoopcommissies te betalen voor het verkopen van kleding via Zalando.
Marktplaatsen worden steeds groter. Na de komst van Amazon en de sterke groei van bol.com kunnen we hier niet meer omheen. Als retailer heb je grofweg twee opties: ‘defend your own castle’en wegblijven van deze platformen, of zelf gaan verkopen via marketplaces.
Horeca Nederland vindt dat grote boekingplatforms, zoals Expedia en Booking.com, de Nederlandse horecabranche keihard laten vallen. Hotels in heel Nederland proberen tijdens de coronacrisis met man en macht hun contracten na te komen zodat er geen gedwongen ontslagen hoeven te vallen. Maar de platforms werken niet mee.
bol.com geeft wanneer nodig voorrang aan het leveren van essentiële artikelen. Het platform kan dagelijks besluiten om minder noodzakelijke items minder snel te leveren of tijdelijk assortiment offline te halen.
De westerse e-commercereus Amazon sluit voor vrijwel alle productgroepen zijn dienst Fulfillment by Amazon. De categorieën met nu essentiële items krijgen met hoge prioriteit voorrang en blijven open.
Hoogleraar e-marketing Cor Molenaar is totaal niet onder de indruk van Amazons filiaal in Nederland. Op het congres Emerce Retail noemde hij het gisteren klein, klungelig haastwerk en op alle fronten overgehyped door retailers, media en zelfbenoemde experts.
IKEA gaat voor het eerst zijn producten verkopen via de pui van een andere onderneming. Na twee jaar wikken, wegen en testen zijn de Zweden live gegaan met vierduizend producten op Tmall, de b2c-site van Alibaba in China.
De Japanse e-commercereus Rakuten ziet voorlopig af van een plan om vanaf 18 maart bestellingen van 38 dollar of hoger gratis te bezorgen. Diverse retailers maakten bezwaar omdat zij voor de kosten zouden opdraaien.
Een eerste analyse van het prijspeil van Amazon in Nederland versus de prijzen in Duitsland laat zien, dat Nederland iets vaker goedkoper is dan Duitsland.
‘Als Amazon komt dan kunnen bol.com en Coolblue wel inpakken’. Zo klinkt het al jaren, maar het is de vraag of het wel zo’n vaart loopt. Amazon heeft nooit haast gehad om waar dan ook een winkel te openen. Nederland is nu afgevinkt als weer een taakje een lang to do-lijst.
Bol.com houdt tot eind mei een reclamecampagne die zich louter richt op verkooppartners die het handelsplatform voor hun eigen onderneming gebruiken.
Coolblue verraste afgelopen weekend met het besluit om de reclamekraan dichter te draaien en prijzen te verhogen. Kleinere handelaren op de marktplaats van Amazon blijken in de VS precies hetzelfde te doen om zich te wapenen tegen teruglopende leveringen van fabrieken uit China.