More stories

Premium

Amazon remt instroom fulfillmentdienst in Europa en Amerika

De westerse e-commercereus Amazon sluit voor vrijwel alle productgroepen zijn dienst Fulfillment by Amazon. De categorieën met nu essentiële items krijgen met hoge prioriteit voorrang en blijven open.

Coronacrisis
Premium

Cor Molenaar: Amazon Nederland is klein, klungelig haastwerk

Hoogleraar e-marketing Cor Molenaar is totaal niet onder de indruk van Amazons filiaal in Nederland. Op het congres Emerce Retail noemde hij het gisteren klein, klungelig haastwerk en op alle fronten overgehyped door retailers, media en zelfbenoemde experts.

Marketplaces
Premium

IKEA opent winkelpui op Alibaba

IKEA gaat voor het eerst zijn producten verkopen via de pui van een andere onderneming. Na twee jaar wikken, wegen en testen zijn de Zweden live gegaan met vierduizend producten op Tmall, de b2c-site van Alibaba in China.

E-commerce

Marktplaats Rakuten schort plannen voor gratis bezorgingen op

De Japanse e-commercereus Rakuten ziet voorlopig af van een plan om vanaf 18 maart bestellingen van 38 dollar of hoger gratis te bezorgen. Diverse retailers maakten bezwaar omdat zij voor de kosten zouden opdraaien.

Marketplaces
Premium

Amazon.nl met elektronica soms íets goedkoper dan Amazon.de

Een eerste analyse van het prijspeil van Amazon in Nederland versus de prijzen in Duitsland laat zien, dat Nederland iets vaker goedkoper is dan Duitsland.

Online marketing
Premium

Amazon naar Nederland, een aardverschuiving?

‘Als Amazon komt dan kunnen bol.com en Coolblue wel inpakken’. Zo klinkt het al jaren, maar het is de vraag of het wel zo’n vaart loopt. Amazon heeft nooit haast gehad om waar dan ook een winkel te openen. Nederland is nu afgevinkt als weer een taakje een lang to do-lijst.

Marketplaces
Premium

Bol.com begint campagne met partnerverkopers

Bol.com houdt tot eind mei een reclamecampagne die zich louter richt op verkooppartners die het handelsplatform voor hun eigen onderneming gebruiken.

Campagnes
Premium

Ook handelaren op Amazon draaien reclamekraan dichter

Coolblue verraste afgelopen weekend met het besluit om de reclamekraan dichter te draaien en prijzen te verhogen. Kleinere handelaren op de marktplaats van Amazon blijken in de VS precies hetzelfde te doen om zich te wapenen tegen teruglopende leveringen van fabrieken uit China.

Venture

Champ geeft on-demand sporten nieuwe draai: van professional tot amateurclub op het platform

In een relatief jonge markt geeft Champ een eigen draai aan het populaire fenomeen van on-demand sporten. Hoe kwam het daartoe?

Marketplaces

Waarom je vandaag nog aan de slag moet met marketplaces (III)

Hoe kan het dan dat er relatief weinig merken hun weg naar marketplaces hebben gevonden? Het is een wereld van (onaangeraakte) kansen voor merken, dus waar wacht je nog op?

E-commerce
Premium

Amazon groter dan Wehkamp, blijft groeien

Er zijn nog maar drie e-commercesites in Nederland die meer verkeer trekken dan Amazon. Wehkamp verloor in 2019 twintig procent bereik terwijl de Amerikaanse gigant 9 procent won.

E-commerce
Premium

VDL verkoopt occassions via marktplaats Tradus

De Nederlandse fabrikant van bussen, VDL Bus & Coach, sluit een samenwerking met Tradus, een online marktplaats uit de OLX-groep. VDL gaat tien procent van de gebruikte bussen aanbieden via handelssite.

Marketplaces
Premium

Handel op AliExpress groeit 46%

De internationale handel op Alibaba’s buitenlandse handelssite AliExpress groeide afgelopen jaar met 46 procent, aldus de nieuwe kwartaalcijfers.

E-commerce
Premium

Alibaba Europa op zoek naar nieuwe baas

De general manager Europa van Alibaba Group, de Duitser Terry von Bibra, is vertrokken bij de Chinese gigant. De onderneming kan op zoek naar een nieuwe karrentrekker.

E-commerce
Premium

WPP opent Nederlands expertisecentrum Amazon-reclame

De WPP-labels Greenhouse Group en Wunderman Thompson Commerce openen in Nederland gezamenlijk een zogeheten ‘Amazon Center of Excellence’ (ACE).

Online advertising