De impact van het UBO-register op platforms en marketplaces
Het UBO-register is geïnitieerd door de EU om te voorkomen dat het financiële stelsel wordt misbruikt.
Het UBO-register is geïnitieerd door de EU om te voorkomen dat het financiële stelsel wordt misbruikt.
Zalando brengt een nieuwe dienst uit waarmee partnerverkopers marketing kunnen bedrijven in de schappen van de kledingwinkel.
Winston en Renate Gerschtanowitz zijn partner en aandeelhouder geworden van Whoppah, de marktplaats voor tweedehands design en kunst.
Bol.com breidt de top van het bedrijf uit met drie directieleden. Daarmee wil het zich volledig kunnen richten op het uitbouwen en positioneren van het bedrijf als handelsplatform voor derden.
Circa 8 procent van de Nederlandse bedrijven met twee of meer werkzame personen gaf aan in 2018 online platformen te hebben gebruikt om hun goederen en diensten af te zetten. Dit blijkt uit het onderzoek ICT-gebruik bedrijven van het CBS.
Amazon blijft op de e-commercemarkt in Duitsland drie keer groter dan de nummer twee. Qua handelsomzet is het platform even groot als de tien concurrenten bij elkaar die het bedrijf volgen in de jaarlijkse ranglijst van EHI Retail Institute.
Technologiebedrijf Mirakl ontvangt driehonderd miljoen dollar om te investeren in zijn B2B- en B2C-marktplaatssoftware. Het bedrijf helpt retailes hun eigen marketplaces bouwen.
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft positief gereageerd op twee openbare consultaties van de Europese Commissie. Daarin wordt de aanscherping van verantwoordelijkheden voor grote digitale platforms en versterking consumentenrechten bepleit.
Een derde van de online platformen in Nederland geeft aan een negatief bedrijfsresultaat te hebben. Dat blijkt uit de voorlopige resultaten van een onderzoek van CBS.
bol.com gaat de verkoop van tweedehands telefoons en computers toestaan. Om fraude te voorkomen gelden heldere voorwaarden.
E-commerce-app Wish dient een verzoek in voor een beursnotering in de VS. De wijze waarop het technisch gezien naar de beurs gaat, is nog niet duidelijk.
De Amerikaanse supermarkt Kroger begint dit najaar een Amazon-achtige marktplaats waarbij in eerste instantie 50.000 producten worden aangeboden op het gebied van natuurlijke en biologische voeding, huishoudelijke artikelen en speelgoed.
Door te gaan verkopen via marketplaces kun je de omzet van je webwinkel enorm laten groeien. Maar de ene marketplace is de andere niet. Om er echt succesvol mee te zijn heb je dan ook ijzersterke, ‘marktetplace-specifieke content’ nodig. Dat wil zeggen dat je de content specifiek op maat maakt voor de verschillende marketplaces waarop je wilt verkopen.
De coronacrisis heeft Amazon in Duitsland geen windeieren gelegd, want externe verkopers hebben nóg meer gegenereerd via het Amerikaanse platform dan vorig jaar.
Veel merken uit Nederland of Duitsland verkopen hun producten via hun eigen webshop of gebruiken online marktplaatsen zoals Bol.com of Amazon om meer omzet te genereren.