Derde van online platformen in Nederland lijdt verlies
Een derde van de online platformen in Nederland geeft aan een negatief bedrijfsresultaat te hebben. Dat blijkt uit de voorlopige resultaten van een onderzoek van CBS.
Een derde van de online platformen in Nederland geeft aan een negatief bedrijfsresultaat te hebben. Dat blijkt uit de voorlopige resultaten van een onderzoek van CBS.
bol.com gaat de verkoop van tweedehands telefoons en computers toestaan. Om fraude te voorkomen gelden heldere voorwaarden.
E-commerce-app Wish dient een verzoek in voor een beursnotering in de VS. De wijze waarop het technisch gezien naar de beurs gaat, is nog niet duidelijk.
De Amerikaanse supermarkt Kroger begint dit najaar een Amazon-achtige marktplaats waarbij in eerste instantie 50.000 producten worden aangeboden op het gebied van natuurlijke en biologische voeding, huishoudelijke artikelen en speelgoed.
Door te gaan verkopen via marketplaces kun je de omzet van je webwinkel enorm laten groeien. Maar de ene marketplace is de andere niet. Om er echt succesvol mee te zijn heb je dan ook ijzersterke, ‘marktetplace-specifieke content’ nodig. Dat wil zeggen dat je de content specifiek op maat maakt voor de verschillende marketplaces waarop je wilt verkopen.
De coronacrisis heeft Amazon in Duitsland geen windeieren gelegd, want externe verkopers hebben nóg meer gegenereerd via het Amerikaanse platform dan vorig jaar.
Veel merken uit Nederland of Duitsland verkopen hun producten via hun eigen webshop of gebruiken online marktplaatsen zoals Bol.com of Amazon om meer omzet te genereren.
Marketplaces vormen een uitstekend extra afzetkanaal binnen grotere omnichannel marketingstrategieën. Hoe zet je dat in voor je organisatie?
Technologiebedrijf ChannelEngine uit Leiden komt met een nieuwigheid om de voorraden en productinformatie van retailers direct te koppelen aan Zalando. Schoenwinkel Nelson begint hiermee in Nederland en later ook België en Duitsland.
Bol.com brengt regelmaat en daarmee voorspelbaarheid in de updates van zijn Retailer API, het technisch bruggetje waarmee grote handelaren hun aanbod naar het platform in bulk doorzetten.
De internationaal bekende marktplaats voor zakelijke creatieve diensten Fiverr opent een Nederlandse vertaling van zijn site.
De Duitse specialist in marketing op marketplaces Nakoa start deze zomer activiteiten op in Nederland.
SEA op een marketplace maakt het mogelijk om je producten hoger in de rankings te laten verschijnen, waardoor de consument sneller met je product in aanmerking komt
Bol.com wil kwaliteitseisen kunnen stellen aan de externe marketingbureaus die de verkooppartners op zijn platform helpen. Daartoe begint het een certificeringsprogramma.
Het moederbedrijf van Kaufland en Lidl, de Schwarz Gruppe, wordt met de overname van Real.de in een keer een grote speler op het gebied van e-commerce in Duitsland.