More stories

Premium

‘Vindbaarheid het grootste probleem bij podcasts’

De vraag naar podcasts vlakt af, maar het aanbod blijft groeien. Dit maakt het grootste probleem duidelijk: slechte vindbaarheid en weinig middelen om content te ontdekken.

Media
Premium

180 miljoen betaalde abonnementen voor Spotify

De omzet van muziekkanaal Spotify groeide in het vierde kwartaal naar 2,6 miljard euro, 24 procent meer dan een jaar eerder. 2,2 miljard kwam uit abonnementen en 394 miljoen uit advertentieverkoop. De koers ging zojuist omlaag vanwege sombere vooruitzichten. Spotify rekent op minder abonnees in het eerste kwartaal.

Entertainment

Podcast The Brief: Ernst-Jan Pfauth over De Correspondent en het web 3.0

The Brief is een podcast over content, marketing en creatie. Deze keer met Ernst-Jan Pfauth, medeoprichter van de De Correspondent.

Publishing
Premium

Nederlandse bedrijven lanceren Dutch Streaming Video Association

Nederlandse bedrijven die zich facilitair bezighouden met streamingdiensten, hebben de Dutch Streaming Video Association opgericht. De nieuwe branchevereniging kwam gisteren voor het eerst bij elkaar en presenteerde zich bij het Cross Media Cafe in Beeld en Geluid.

Entertainment
Premium

NY Times koopt populaire Lingo-app

Aan het begin van de herfst had Wordle negentig spelers per dag, nu twee miljoen. Amerika is in de ban van het spel dat wij als Lingo van tv kennen. De NY Times heeft de app overgenomen voor een onbekend bedrag van maker Josh Wardle.

Media
Premium

HBO Max lanceert kort na Viaplay in Nederland

HBO Max, de premium streamingdienst van WarnerMedia, is vanaf 8 maart 2022 in Nederland beschikbaar, een kleine week nadat Viaplay zijn diensten in Nederland start.

Entertainment
Premium

Effect coronavirus op mediagebruik houdt aan in 2021

De hoge mate van digitale mediaconsumptie die in 2020 door de uitbraak van het coronavirus is ontstaan houdt ook in 2021 aan. Vooral het gebruik van social media, (video)bellen, chatten en appen is sinds de start van de pandemie toegenomen. Dit en meer blijkt allemaal uit het onderzoek ‘Trends in Digitale Media’ dat onderzoeksbureau GfK jaarlijks uitvoert.

Media
Premium

Sony neemt Destiny-maker Bungie over

Alweer is er een grote overname in de gamessector na de deal tussen Activision Blizzard en Microsoft. Sony Interactive Entertainment neemt gamestudio Bungie over voor 3,6 miljard dollar. De studio is bekend vanwege de Halo-serie en maakt nu Destiny.

Media

Targetingmogelijkheden voor Connected TV: hoe het werkt en waarom het succes heeft

Met internet verbonden TV’s zijn de norm. Dat biedt mogelijkheden voor targeting. Lees hoe het werkt, de verschillen met andere vormen van video, etc.

Video
Premium

Peruaanse complotdenker eist schadevergoeding na ban Facebook

Peruaan Juan Mejía Seminario eist een schadevergoeding van 300.000 dollar omdat zijn Facebook-account 30 dagen werd opgeschort na het verspreiden van complotverhalen over de oorsprong van de coronapandemie.

Media
Premium

The Park opent Virtual Reality-ervaring in stadion van OH Leuven

In het stadion van OH Leuven opent The Park zijn zesde vestiging in Vlaanderen. Na Antwerpen, Brussel, Gent, Hasselt, Kortrijk én in Nederland en Zwitserland.

Virtual reality
Premium

Ksa waarschuwt voor op zwart gaan illegale goksites

De Kansspelautoriteit (Ksa) waarschuwt consumenten dat sites van illegale online kansspelaanbieders binnenkort mogelijk niet meer bereikbaar zijn vanuit Nederland. De Ksa adviseert dan ook dringend spelerstegoeden bij illegale aanbieders weg te halen.

Entertainment
Premium

Voorlopig geen fusie RTL-Talpa: ‘Diepgaand onderzoek nodig’

Er is een diepgaand onderzoek nodig naar de fusie van de mediabedrijven RTL en Talpa. Uit het eerste onderzoek van de Autoriteit Consument & Markt (ACM) blijkt dat de fusie van deze twee grote media-organisaties negatieve gevolgen kan hebben voor prijs, kwaliteit en innovatie.

Media
Premium

DPG Media vangt 100 miljoen euro van Europese Investeringsbank

DPG Media investeert komende jaren een kwart miljard euro in het versneld digitaliseren van het uitgeefbedrijf. Om dat te financieren, krijgt het concern honderd miljoen euro van de Europese Investeringsbank.

Publishing
Premium

Spotify haalt Neil Young uit catalogus, steunt coronacriticus

‘Hij eruit of ik eruit’. Zo heeft het ongeveer geklonken tussen zanger Neil Young en Spotify. De streamingdienst kiest voor Joe Rogan, een veelbeluisterde podcaster die kritiek oogst om het verspreiden van misinformatie over corona.

Entertainment