More stories

NPO Radio wil tot 2030 FM behouden

De Nederlandse Publieke Omroep wil nog zeker tot 2030 uitzenden via het FM-netwerk. Dat blijkt uit een aanbesteding voor de verzorging van zijn vier radiozenders voor 24 miljoen euro.

Media

Serie Toon aangekocht door Netflix

De serie Toon die Nederlander Joep Vermolen (31) samen met vrienden Dirk van Pelt en Beer ten Kate maakte voor het kanaal van KPN is aangekocht door streamingsdienst Netflix.

Media

Deze vier platformen groeien snel. Waarom worden ze hier nog niet veel gebruikt?

Instagram, YouTube, LinkedIn en Facebook zijn niet alleen populair onder gebruikers, ook adverteerders zijn er dol op. Naast die vier zijn nog een aantal andere social platformen sterk aan het groeien. Platformen zoals Reddit, Medium, Quora en TikTok zijn super interessant om nu mee te gaan testen.

Social

Google test abonnementsdienst Play Pass

Google test een abonnementsdienst voor Android apps uit de Play Store. Voorlopig gaat het vooral om games.

Media

Zo ziet de digitale transformatie van Voetbal International eruit

Voetbal International bestaat al meer dan vijftig jaar, maar heftige veranderingen waren er in het verleden nauwelijks. Hoofdredacteur Pieter Zwart vertelt over de toegevoegde waarde van het door hem geïntroduceerde VI PRO, hoe het de bedrijfscultuur van Voetbal International veranderde en het magazine toekomstbestendig maakte.

Strategy

Spotify brengt verliezen flink terug

Spotify heeft zijn verliezen in het voorbije kwartaal flink kunnen terugbrengen. Van 90 miljoen euro naar 3 miljoen. De omzet kwam het afgelopen kwartaal uit op 1,67 miljard euro, 31 procent meer dan een jaar terug.

Entertainment

Daniël Kegel nieuwe Hoofd Digitale Media NOS

Daniël Kegel (40) is vanaf 1 september het nieuwe Hoofd Digitale Media bij de NOS. Hij volgt Lara Ankersmit op, die onlangs na acht jaar NOS afscheid nam. Kegel begon zijn carrière als medeoprichter en algemeen directeur van Tweakers.net en was de afgelopen jaren werkzaam als directeur Digital Product Development en Senior Channel Manager bij De Persgroep.

Media

Ksa maakt einde aan reclame voor online kansspelen op 23 sites

De Kansspelautoriteit (Ksa) heeft reclame voor online kansspelen laten verwijderen op 23 websites.

Media

Instant gaming verdwijnt in Messenger

Gaming verdwijnt uit de berichtendienst Messenger en wordt weer ondergebracht bij Facebook. De verandering wordt nog deze zomer doorgevoerd.

Entertainment

Belgische radiostations lanceren gezamenlijke speler

Belgische radiozenders hebben de gezamenlijke Radioplayer.be gelanceerd. Luisteren is mogelijk via een app op smartphone of tablet en via de website Radioplayer.be.

Media

Pieter Bos (Twitter): ‘We weten nu beter wie we zijn’

Twitteraars lopen nog vaak voorop in het gesprek van de dag. Een kracht die het medium meer wil uitventen, in combinatie met video. “Geen microblog met een dun contentrandje, maar een contentplatform met een klein social randje”, verwoordt Pieter Bos, Head of Twitter Client Solutions, de ambitie.

Media

Streamingdienst BBC en ITV eindelijk naar VK

BritBox, de gezamenlijke streamingdienst van BBC en ITV, komt eindelijk naar Engeland zelf. De dienst was tot dusverre alleen in de VS beschikbaar.

Entertainment

BREIN trekt aan de bel over snelle groei illegale video-abonnementen

Uit inmiddels 300 acties tegen verkopers is gebleken dat een paar honderdduizend kastjes met illegale video-abonnementen in Nederland zijn verkocht. Het aanbod groeit snel dit jaar. De laatste paar maanden al een verviervoudiging op sommige online platforms. Legale aanbieders lopen miljoenen aan abonnementen en pay per view inkomsten mis, aldus BREIN directeur Tim Kuik bij BNR Nieuwsradio.

Entertainment

Engelse jongvolwassene kijkt geen tv-nieuws meer

Engelsen tussen de 16 en 24 jaar kijken gemiddeld nog maar twee à drie minuten per dag naar nieuws op televisie. Drie kwart van hen grijpt eerder naar social media om nieuws te consumeren. Bij 65+’ers ligt die verhouding op 33 minuten en zestien procent.

Media

Cijfers Sanoma onder druk na desinvesteringen

Uitgever Sanoma zette in het eerste half jaar 602 miljoen euro om, tegen 625 miljoen vorig jaar. Dat kwam door een aantal desinvesteringen in Nederland, zoals de verkoop van Mood for Magazines en contentmarketingactiviteiten in België.

Media