More stories

Markt online videoreclame SPOT-zenders naar 10 miljoen euro

2014 wordt het jaar waarin online video advertising haar definitieve doorbraak kent. Dat voorspelt SPOT naar aanleiding van de reclamebestedingen over de eerste helft van 2014.

Media

Playboy.com voortaan ‘Facebook-vriendelijk’

Playboy.com maakt zijn website sinds maandag meer Facebook-vriendelijk. Zestig procent van het bezoekersverkeer komt van sociale media. De uitgever heeft alleen al 15,6 miljoen Facebookvolgers, 820.000 Twitterfans, 1 miljoen YouTube abonnees en nog eens 1,4 miljoen Instagramvolgers.

Media

‘Netflix bijna even groot als YouTube’

Engelsen kijken bijna even veel video via Netflix als op YouTube. Dat laten cijfers van een van de grootste internetproviders, Plusnet, zien. In de avonduren is Netflix al veruit de populairste streamingdienst.

Media

Niet Google, maar Amazon koopt gamekanaal Twitch (update)

Niet Google, maar Amazon betaalt 970 miljoen dollar voor Twitch.tv, het platform waar gamers naar elkaars games kunnen kijken. Amazon heeft de overname inmiddels bevestigd.

Entertainment

Amerikaanse radio koopt steeds vaker geprogrammeerd in

Steeds meer radiostations kopen reclame geautomatiseerd in. Het Amerikaanse platform Jelli heeft deze week een groot aantal deals gesloten met lokale en regionale radiostations in onder meer Philadelphia, Miami en New York City.

Marketing

Online uitgever Blurp tekent distributiedeals

Het platform voor auteurs Blurb tekent distributiedeals met Amazon en Ingram voor de verspreiding van boeken. Tegelijk worden drie nieuwe boekformaten gelanceerd die in de meeste boekenwinkels te vinden zijn.

Media

Online video groeit als kool bij RTL

Online video wordt steeds belangrijker voor de RTL Groep. Het aantal impressies via de eigen websites, YouTube en breedband tv steeg naar 15,7 miljard, een jaarlijkse groei van 226 procent.

Entertainment

Leo Epskamp CFO van TMG

Leo Epskamp (52) wordt met ingang van 1 september CFO van Telegraaf Media Groep N.V. Fred Arp treedt als bestuurder van TMG per 1 november terug en zal als adviseur aan TMG verbonden blijven tot 1 maart 2015.

Media

Digitale doorstart DePers ‘bescheiden succes’

TPO Magazine, de digitale doorstart van Dagblad De Pers, verkoopt abonnementen op journalisten. Dat meldt Jan-Jaap Heij in een terugblik op anderhalf jaar TPO Magazine. De journalisten verkopen ook steeds vaker via online kiosken eLinea, Myjour en Blendle.

Media

Naam muziekdienst YouTube bekend

YouTube begint een eigen premium muziekdienst onder de noemer YouTube Music Key. Dat meldt Android Police. Abonnees betalen 10 dollar per maand voor officiële albumtracks.

Entertainment

Commercieel directeur weg bij NRC Media

Martijn Standaart, Commercial Director NRC Media, verlaat het bedrijf na verschil van inzicht. Dat meldt Adformatie.

Media

Traditionele media worden ouderwets geconsumeerd

Traditionele media worden in Nederland nog op een traditionele wijze geconsumeerd. Tv kijken doen we via het tv toestel, de krant lezen op papier en radio luisteren via het radiotoestel. Dit zijn enkele conclusies uit de extra analyses die SPOT door René van Beers van Tilburg University heeft laten uitvoeren.

Media

Game Best Friends moet groot entertainmentmerk worden

Het Finse Seriously lanceerde dinsdag zijn eerste van drie mobiele games waarmee het veel breder in de entertainmentmarkt wil stappen dan rivalen Rovio (Angry Bird) en Supercell Oy (Clash of Clans).

Entertainment

Amazon produceert weer tv-programma’s

Amazon gaat eind augustus via Amazon Prime en Lovefilm wederom vijf proefprogramma’s uitzenden op termijn kunnen resulteren in lopende series. Maar de ambities voor eigen programma’s lijken wat teruggeschroefd: voorheen zette Amazon Studio’s zijn kijkers rustig tien tot veertien proefprogramma’s voor.

Entertainment

Blu-ray en DVD onder druk van VOD

De verkoop van dvd’s en Blu-ray’s lijdt sterk onder digitale concurrentie. Dat blijkt uit marktcijfers van GfK. Het aantal verkochte DVD’s en Blu-ray’s is gedaald met 26 procent.

Entertainment