More stories

Het samengaan van PR en marketing: de zes belangrijkste trends

Vroeger waren adverteren, marketing en public relations aparte disciplines, maar in het huidige digitale tijdperk zijn de grenzen vervaagd. Het resultaat is een samenvloeiing zien PR en marketing. Een kritiek punt in het vakgebied PR is het volgen van deze trend richting het samenkomen van marketing en PR. Welke gevolgen heeft dit voor PR-functies? En hoe je je als PR-professional voorbereiden op deze verandering?

B2B Digital

KPN gestart met vernieuwing Digitenne

KPN is gestart met de overstap van Digitenne naar de nieuwe technische standaard voor digitale ethertelevisie, DVB-T2. Daardoor kan straks ook HD worden aangeboden. De overgang naar de nieuwe technische standaard is een vereiste vanuit de verstrekte vergunning aan KPN.

Media

NPO in gesprek met Spotify voor podcasts

De NPO gaat in navolging van de BBC al zijn podcasts onderbrengen bij Spotify. Daarover zijn gesprekken gaande met het streamingplatform. “We zijn er bijna uit,” vertelde Wilbert Mutsaers van Spotify Benelux gisteren op het Cross Media Café Online radio & podcast in Hilversum.

Entertainment

EU: Netflix en Amazon moeten 30 procent van hun content lokaal produceren

Videodiensten als Netflix en Amazon moeten in de toekomst minimaal 30 procent van hun content lokaal produceren. De EU wil dat in december in een wet laten vastleggen, zo vertelde Roberto Viola op het Venice Film Festival aan Variety.

Entertainment

RTL Groep ziet af van overname Endemol Shine

RTL Groep ziet af van de overname van tv-producent Endemol Shine, omdat het zich meer wil richten op VOD-diensten en de uitbreiding van het eigen productiehuis FremantleMedia. Dat zegt CEO Bert Habets tegen DigitalTVEurope.

Media

Fabulous mama en 24Baby.nl slaan de handen ineen

Fabulous mama en 24Baby.nl bundelen de krachten. De website fabmama.nl is ‘geheel vernieuwd’ door het team van 24Baby en dat neemt ook het beheer voor zijn rekening.

Publishing

IFA: ‘Volgende Android TV stuk gebruikersvriendelijker’

TP Vision is samen met Sony TCL nog altijd een van de weinig fabrikanten die Android TV hebben omarmd.

Entertainment

Maarten Meijs (Talpa Global): ‘Video zit steeds dichter op de transactie’

Talpa is al lang niet meer alleen een producent van tv-formats. Personalisatie, shortformcontent en videocommerce worden steeds belangrijker, zegt Maarten Meijs (37), managing director van Talpa Global. “Het uitbouwen van formats hoort bij de merkevolutie.”

Media

Jan Gustavo Kuipers (Mr. Chadd): ‘Een scholier moet altijd vragen kunnen stellen’

Huiswerkbegleiding betekent op dit moment nog vaak wachten. Wachten op het moment dat je met de vragen van die week hulp krijgt. Mr. Chadd doet het anders. “Wij zijn begonnen omdat wij vinden dat je altijd vragen moet kunnen stellen. Dus in plaats van al je vragen van een week verzamelen en die in een uur oplossen, zeggen wij: wanneer jij er niet uitkomt zitten wij voor je klaar. Je kunt elke schooldag vanaf half 10 direct contact krijgen met iemand”, aldus oprichter Jan Gustavo Kuipers bij Top Names. Mr Chadd is huiswerkbegeleiding voor middelbare scholieren via een app.

Disruptie

ADNIGHT gooit deuren van creatieve bedrijven open

Full-service bureaus transformeren en specialisten schieten uit de grond. Hoe houd je een markt bij die zo snel verandert? Voor welke projecten haal je als marketeer specialisten in-huis en wat besteed je compleet uit? ADNIGHT, het officiële openingsevent van Amsterdam eWeek laat op 5 oktober tientallen creatieve bedrijven in Amsterdam tegelijkertijd één avond hun deuren openen. 

Digital Agencies

Financial Times naar miljoen online abonnees

De Engelse zakenkrant Financial Times is op koers om volgend jaar over de grens van de 1 miljoen digitale abonnees te gaan.

Media

Tieners: ‘Mobieltjes zijn ons tot last’

Meer dan de helft van de Amerikaanse tieners vindt dat ze zelf te veel bezig zijn met hun telefoon. Een grote deel van hen probeert zijn gedrag ook te veranderen en wat minder schermtijd.

Social

BNR start podcastprogramma op radio

De zakelijke radiozender BNR zendt vanaf volgende week iedere dag een programma uit dat louter over podcasting gaat.

Media

‘Esports wordt groter dan professionele sport’

eSports groeit in 2021 naar een omvang van 1,7 miljard dollar. Dat zijn de jongste schattingen van het Amsterdamse onderzoeksbureau Newzoo, dat zich specifiek richt op de markt voor gaming en esports.

Entertainment

Facebook Watch spoedig in de Benelux

Facebook lanceert zijn eigen videoplatform Watch ergens in de komende weken in de Benelux. Ook het bijbehorende reclameplatform Ad Break wordt internationaal uitgerold.

Video