More stories

Waarom gaan we toch vooral online via onze smartphone?

Het is het geen verrassing meer, de consument is mobiel. Toch hebben de meeste bedrijven geen idee wat ‘mobiel’ nou zo bijzonder maakt. Waarom gaat de consument -zelfs als er een laptop of pc voorhanden is- bij voorkeur online via de smartphone? Het scherm is toch zo klein?

Mobile

Forse groei abonnees Videoland

Het klantenbestand van Videoland groeide is in de eerste drie maanden van 2018 fors toegenomen, met 40 procent. Moeder RTL noemt geen aantallen abonnees.

Entertainment

Helft omzet Netflix uit buitenland

Netflix genereert zeker de helft van zijn omzet van ruim 3,7 miljard dollar in het buitenland, zo blijkt uit de cijfers over het eerste kwartaal. In de VS kwamen er 1,9 miljoen gebruikers bij, internationaal 5,4 miljoen. Vergeleken met vorig jaar een groei van vijftig procent.

Entertainment

Thomas van Beek (Aboss): ‘We maken samenwerken eenvoudig voor de muziekindustrie’

Muzikanten zijn creatieve mensen die over het algemeen niet zitten te wachten op zakelijke rompslomp. Rompslomp waar je toch wat mee moet. Het van oorsprong Nederlandse platform Aboss biedt een oplossing. “Met ons systeem stop je de informatie er op één plek in en dan komt het er gefilterd voor elke partij op de juiste manier weer uit. Dat zorgt voor minder hoofdpijn en maakt dat iedereen informeren veel makkelijker wordt”, aldus Thomas van Beek, oprichter en CTO van Aboss, tegen Top Names.

Entertainment

Tweakers begint wekelijkse podcast

Een dag na de eerste uitzending staat hij op nummer één in de ranglijst van iTunes/Technologie: de podcast van Tweakers.net. De techsite begon zijn wekelijkse podcastinitiatief gisteren.

Publishing

Verdienen aan content: aantal betalende lezers Medium groeit flink

Het aantal mensen dat bereid is te betalen voor Medium groeit hard. Dat stelt de oprichter van het blogplatform in een eigen artikel. Het bedrijf zoekt hard naar dé oplossing voor het verdienen aan online content. Aan advertenties wil Medium niet denken.

Payment

Grootschalige actie tegen gokzuilen

Tijdens een grote actiedag tegen illegaal gokken zijn donderdag vijf personen aangehouden en elf locaties in Den Haag doorzocht. Ook werden in een opslagbox laptops en computers aangetroffen en in beslag genomen.

Entertainment

Spotify met film en tv-series

Abonnees van Spotify kunnen binnenkort ook films en series gaan kijken bij hun favoriete muziekdiensten. Het Zweedse bedrijf heeft namelijk een distributiedeal gesloten met Hulu.

Media

Printoplage dagbladen levert 5 procent in

De betaalde printoplage van dagbladen is vorig jaar verder gedaald. Dat schrijft onderzoeker Piet Bakker, Bakker, voormalig lector Crossmedia & Journalistiek aan de Hogeschool Utrecht. Vooral De Telegraaf en AD leverden fors in.

Publishing

Nieuwe baas voor Apple Music

Oliver Schusser wordt de baas van Apple Music. Hij werkt al langer voor Apple en was in het verleden betrokken bij iTunes en iBooks. Hij rapporteert direct aan Eddy Cue, hoofd software en diensten.

Entertainment

Nieuw Europees dataplatform media van start

Vandaag gaat in Duitsland het Europees gerichte online dataplatform Verimi van start dat consumenten een andere inlegoptie biedt en een veilige haven voor hun persoonlijke gegevens.

Media

Veel nieuwsberichten via Twitter door bots verspreid

66 procent van de berichten van populaire websites op Twitter worden gedeeld door bots. Dat blijkt uit onderzoek van Pew Research Center.

Media

1,4 miljoen abonnees voor Pathé Thuis

Filmplatform Pathé Thuis had eind 2017 ruim 1,4 miljoen abonnees, met een groei van 111.000 kijkers in de laatste drie maanden.

Media

SEO-teksten schrijven: zo pak je het écht slim aan

Dit is niet het zoveelste saaie lijstje over SEO-teksten schrijven. Dit gaat over Fight Club hebben, Jinek, Telfort-reclames… Voorbeelden waaruit blijkt hoe je een publiek boeit, een goed verhaal vertelt, en dat is dankzij Google’s RankBrain steeds belangrijker geworden voor de score van je teksten in de zoekresultaten.

Search

Waarom online advertising minder irritant maken niet genoeg is

Online advertenties zijn luidruchtig, verstorend, arrogant en onvriendelijk. Dat niet alleen: met ontwikkelingen als de Algemene Verordening Gegevensbescherming, de opkomst van adblockers en Google die ‘slechte advertenties’ blokkeert, wordt de status quo steeds onhoudbaarder. Iedereen weet het, dus waarom doen we er niets aan?

Online advertising