More stories

Zo verwerk je ephemeral content in de marketingstrategie

ephemeral content, content met een korte levensduur, zorgt voor een hogere fear of missing out (FOMO). Dat biedt zowel kansen als bedreigingen; op deze manier zet je deze nieuwe content in voor je marketing.

Social

Rotterdamse culi-site ‘De Buik’ naar Amsterdam

De Buik van Rotterdam treft voorbereidingen voor de lancering in Amsterdam. Dat gebeurt volgens medeoprichter Gijsbregt Brouwer nog voor de zomer. Afhankelijk van die ervaringen worden de plannen voor de rest van Nederland getimed.

Publishing

Kansspelautoriteit over online gokken: ‘Onze handen zijn gebonden’

De Kansspelautoriteit heeft de Wet Kansspelen op afstand dringend nodig om echt een vuist te kunnen makken tegen het illegale online aanbod van kansspelen. Dat schrijft bestuursvoorzitter Jan Suyver van de Kansspelautoriteit in zijn voorwoord in het Jaarverslag 2017.

Entertainment

Homey gaat voortaan spraakdiensten Google en Amazon ondersteunen

Het Nederlandse bedrijf Athom, bekend van de slimme hub Homey, stapt af van de verdere ontwikkeling van eigen spraaktechnologie. De startup uit Enschede gaat verder met Google en Amazon.

Entertainment

‘Podcasts vijf jaar achter op YouTube’

De commerciële markt voor podcasts is op hetzelfde niveau als YouTube vijf jaar geleden voor video. Merken en nieuwe jonge mediamakers komen aan boord en geven het genre een nieuwe impuls.

Publishing

Zijn Progressive Web Apps relevant voor SEO?

Dankzij responsieve websites zijn afzonderlijke mobiele websites of subdomeinen (m.website.tk) niet meer nodig. Nu Safari PWA’s ondersteunt, is ook de laatste grote browser PWA ready. Gaat de PWA (Progressive Web App) ervoor zorgen dat native apps net zo overbodig worden als afzonderlijk mobiele websites/subdomeinen? Of gaat een PWA je alleen maar meer technische kopzorgen bezorgen en je marketinginspanningen verwateren? En zijn er nog SEO-voordelen?

Search

Pandora koopt adtechbedrijf AdsWizz

Muziekdienst Pandora heeft adtechbedrijf AdsWizz overgenomen voor 145 miljoen dollar. Ongeveer de helft daarvan wordt in aandelen betaald.

Online advertising

Artikelen over vleesverwerker Benedik hoeven niet weggepoetst bij Google

De Landgraafse vleesverwerker Benedik is het niet gelukt om publicaties over het bedrijf bij Google gewist te krijgen. De vorderingen werden deze week van tafel geveegd. Er zijn volgens de rechtbank geen bijzondere persoonsgegevens in de artikelen genoemd op grond waarvan de artikelen verwijderd zouden kunnen worden.

Legal

Ex Machina stelt Ronald ter Voert aan als VP Business Development & Marketing

Chef Redactie van Emerce Ronald ter Voert gaat per 1 april naar Ex Machina waar hij VP Business Development & Marketing wordt. Het Amsterdamse techbedrijf is wereldwijd actief op het gebied van multiscreen strategieën tot interactieve concepten en toepassingen op het snijvlak van mobiel, online en tv.

Online marketing

Belgische minister wil doorspoelen reclame verbieden

De Belgische minister van Media Sven Gatz (Open Vld) wil het doorspoelen van reclame via elektronische platforms verbieden. ‘Als het moet om een gezond medialandschap te behouden dan zal ik dat doen. Dan zitten we weer voor een paar jaar goed’, aldus Gatz aan Het Laatste Nieuws.

Media

Facebook sluit muziekdeals

Facebook heeft een groot aantal licentieovereenkomsten gesloten voor het gebruik van muziek. Onder meer is met het Franse Sacem, PRO Socan uit Canada en Wixen Music Publishing een akkoord bereikt.

Entertainment

Vet Fit: eerste tv-programma met een chatbot op Messenger

Er zijn al wat toepassingen bedacht voor het tweede scherm maar nog niet eerder werd een tv-programma met behulp van een chatbot onder de aandacht gebracht. Talpa heeft de primeur: op Facebook Messenger helpt een bot de kijkers van Vet Fit om af te vallen.

Singularity

Google lanceert abonneedienst digitale kranten

Google lanceert een nieuwe dienst waarbij internetgebruikers zich makkelijker kunnen abonneren op digitale kranten. Subscribe with Google moet vooral het aanmelden vereenvoudigen.

Publishing

Topvrouw FremantleMedia naar YouTube

Cecile Frot-Coutaz, nu nog CEO van tv-producent FremantleMedia, gaat de activiteiten van YouTube in EMEA leiden. Ze werkte bijna twintig jaar voor de RTL-dochter.

Entertainment

T-Mobile trekt stekker uit KNIPPR

KNIPPR, de tv dienst van T-Mobile, stopt ermee. ‘Met pijn in ons hart, moeten we je laten weten dat KNIPPR per 1 juni 2018 stopt,’ zo laat het bedrijf aan klanten weten.

Media