More stories

Talpa toont Smart Data Platform

“Echt nieuw is het Smart Data Platform”, zegt Talpa’s CTO Hylke Sprangers. Met de overname van Emesa voegde hij daar gisteren twee belangrijke, nieuwe pijlers aan toe.

Online marketing

Winnaar Website van het Jaar 2017: Radar

Radar is door het Nederlandse publiek verkozen tot dé ‘Website van het Jaar 2017’. Voor de eerste keer sinds de start van de verkiezing wint de Radar deze felbegeerde titel. Het team achter Radar nam tijdens de feestelijke uitreiking in Thuishaven de Award in ontvangst.

Publishing

Beleggers straffen Rovio na slecht kwartaal

De koers van het aandeel Rovio Entertainment (Angry Birds) is vandaag met 19 procent gedaald na een zeer teleurstellend kwartaal. Het waren de eerste cijfers na de beursgang twee maanden geleden.

Entertainment

Talpa koopt Emesa (Vakantieveilingen.nl)

Talpa Networks van John de Mol koopt Emesa, bekend van Vakantieveilingen.nl. Het mediabedrijf wil merken gaan kopen, bouwen en exploiteren. Met het e-commercebedrijf krijgt De Mol een grote bak aan consumentendata en -intenties in handen.

Travel

Talpa lanceert nieuw multimediabedrijf voor al zijn merken

Talpa Network is de naam van het nieuwe multimediabedrijf van John de Mol. Binnen deze organisatie gaan onder meer 538, Veronica, SBS6, Sky Radio, Net5, Radio 10, SBS9, JUKE en KIJK elkaar versterken. De Mol sloot zojuist een persconferentie af in Amsterdam.

Media

Nicolas Eglau naar P7S1 voor internationalisering

Nicolas Eglau stapt over naar de Duitse zendergroep ProSiebenSat.1 en wordt daar verantwoordelijk voor de internationalisering, een cruciale positie voor het tv-bedrijf waar weerstand moet worden opgebouwd tegen de Amerikaanse internetgiganten op te bouwen.

Publishing

Nepnieuws is big business

Mediabedrijven vormen een specifiek doelwit voor nepnieuwsaanbieders. Dat zegt beveiliger Digital Shadows, die zeker veertig belangrijkste nieuwssites analyseerde.

Publishing

Nieuwe website TravConnect: join the club

TravConnect, het businessnetwerk van Emerce speciaal voor digitale en innovatieve spelers in travel, heeft een nieuwe look. Evenementen, nieuws, opleidingen – alles is terug te vinden op de vernieuwde site.

Travel

TMG gaat verder snijden in de organisatie

Uitgever TMG schrapt de komende jaren naar verwachting ongeveer 150 banen. De plannen voor de toekomst moeten resulteren in omzetgroei uit digitale proposities en een marktconforme omzetontwikkeling uit de consumenten- en adverteerdersmarkt, zo laat het bedrijf weten.

Publishing

Met Apple kaartenapp de weg vinden op Schiphol

Schiphol is met ingang van vandaag opgenomen in de kaartenapp van Apple. Dit betekent dat passagiers met een iPhone of iPad met behulp van Siri of de app zelf de weg kunnen vinden op de luchthaven.

Mobile

Washington wil fusie AT&T en Time Warner blokkeren

De Amerikaanse regering wil de voorgenomen fusie van telecomreus AT&T en mediabedrijf Time Warner blokkeren. AT&T wil 85,4 miljard dollar op tafel leggen voor Time Warner, maar Washington dreigt nu met de rechter.

Media

Netflix wordt duurder

Videodienst Netflix verhoogt zijn abonnementsprijzen voor zijn vaste klanten. Standaard-abonnees betalen in het vervolg 10,99 euro per maand in plaats van 9,99 euro. Voor Premium-klanten gaat de prijs zelfs met twee euro omhoog naar 13,99 euro per maand.

Entertainment

Kansspelautoriteit doet onderzoek naar virtuele schatkistjes

De Kansspelautoriteit gaat nader onderzoek doen naar internetgames waarin zogenoemde loot boxes voorkomen. Loot boxes zijn een soort schatkistjes waarin virtuele items zitten. Die maken het spel mooier of makkelijker. De inhoud wordt echter door het toeval bepaald.

Entertainment

Tim Heineke (I am POP): ‘Onze bot is de meest directe manier voor contact met fans’

Artiesten stoppen over het algemeen veel tijd in sociale media, maar dat leidt in de praktijk maar beperkt tot meer bereik. Daar gaat I am POP verandering in brengen. “I am POP is een manier voor iedereen met een fanbase om een messengerbot te lanceren en direct contact met een fanbase te hebben. Wij hebben 100% view rates en 94% open rates. Het is dus de meest directe manier om met fans contact te hebben”, aldus oprichter Tim Heineke tegen Top Names.

Social

NPO: steeds meer advertentiegeld naar Google en Facebook

Het grootste deel van het advertentiegeld verdwijnt in de zakken van grote platforms als Google en Facebook. Teruglopende inkomsten maken dat het steeds moeilijker wordt voor de publieke omroep om zijn taak nog te kunnen vervullen. Dat zegt NPO-voorzitter Shula Rijxman als reactie op de brief van minister Slob over de Mediabegroting 2018.

Online advertising