More stories

Sarenza naar ZenithOptimedia Nederland

Sarenza heeft zijn mediastrategie, -planning, en -inkoop ondergebracht bij ZenithOptimedia Nederland. De site biedt een kleine zevenhonderd merken aan op het gebied van tassen en schoenen.

Media

New York Times en Axel Springer investeren in Blendle

De Nederlandse krantenkiosk Blendle heeft 3,8 miljoen dollar opgehaald bij The New York Times en de Duitse uitgeverij Axel Springer.

Media

‘Sterke daling downloads bij iTunes’

Apple heeft in 2014 veertien procent minder muziek verkocht via iTunes. Dat meldt The Wall Street Journal op basis van anonieme bronnen. De daling zou de reden zijn geweest dat Apple Beats Music wilde overnemen. De muziekdienst wordt volgend jaar volledig geintegreerd in iTunes.

Entertainment

Digitale proposities van TMG nog onvoldoende

De resultaten van uitgeverij TMG zijn in het derde kwartaal weer gedaald. Hoewel het kostenreductieprogramma van 120 miljoen euro op schema ligt, vallen de opbrengsten tegen en zijn de besparingen onvoldoende om de EBITDA te laten stijgen, zo stelt de uitgever.

Media

Waarom loopt Duitsland voorop met content recommendation?

Als het om contentaanbevelingen gaat, dan heeft Nederland nog wel een slag te maken. Bij de oosterburen, bijvoorbeeld, zijn veel online uitgeverijen inmiddels overgestapt op aanbevelingssoftware. Terwijl redacteuren hier vaak nog handmatig gerelateerde artikelen bij elkaar zoeken. Hoe komt dat toch?

Media

ThePostOnline gaat e-books uitgeven

ThePostOnline gaat e-boeken uitgeven, te beginnen met TPO BOOKS. TPO BOOKS zijn verzamelbundels van artikelen en verhalen die eerder zijn verschenen op ThePostOnline en in TPO Magazine.

Media

VPRO opent medialab in Eindhoven

De VPRO zoekt structurele samenwerking met ontwerpers, uitvinders en mediamakers. Volgend jaar vestigt de omroep een eigen medialab op het voormalige Philips-terrein in Eindhoven. Hier wil de VPRO, samen met de gemeente Eindhoven, participeren in de nieuwste ontwikkelingen.

Innovatie

Weer sombere cijfers moeder Wegener

Krantenconcern Mecom, het moederbedrijf van Wegener, is wederom somber over de activiteiten op de Nederlandse markt. De winst van de Nederlandse tak daalde met 3,4 miljoen euro.

Media

Omzet mobiele games straks groter dan die van spelcomputers

Mobiele games brengen volgend jaar voor het eerst meer op dan games voor traditionele spelcomputers. Dat voorspelt het Nederlandse Newzoo. Mobiele games zullen volgend jaar wereldwijd goed zijn voor 30 miljard dollar tegen 25 miljard dit jaar.

Entertainment

Sony Mobile eerste adverteerder met RTL-Smartblock

Sony Mobile, MediaCom en RTL Nederland hebben de handen ineengeslagen voor de introductie van het smartblock. Dit is een blok van een identspot en diverse commercials en promo’s die samen één geheel vormen.

Creative

Volkskrant, Margriet en 360 in digitale kiosk Myjour

De artikelen uit de Volkskrant, weekblad Margriet en het 360 Magazine zijn vanaf nu verkrijgbaar in de digitale kiosk Myjour.com. Inmiddels gaan er wekelijks 15.000 artikelen over de digitale toonbank.

Media

Ziggo raakt tienduizenden abonnees kwijt in Twente

Kabelaar Ziggo raakt tienduizenden abonnees in Noord- en delen van centraal Twente kwijt. Leverancier Cogas gaat in de nabije toekomst gebruikmaken van de diensten van Caiway.

Media

Directeur Rob van Esch weg bij NLKabel

Directeur Rob van Esch verlaat branchevereniging NLkabel als gevolg van een reorganisatie per 1 februari. Hij was 14 jaar het gezicht van de belangenvereniging voor de kabelsector.

Media

Duitse publieke omroep wil ook eigen Netflix-variant

In navolging van NLziet van de Nederlandse omroepen, werkt de Duitse publieke omroep ARD aan een eigen variant op Netflix.

Media

Nieuwe NPO-app luistert mee tijdens tv-kijken

De Publieke Omroep (NPO) brengt een nieuwe app uit die meeluistert tijdens het tv-kijken. De gebruiker krijgt in zijn scherm zodoende informatie te zien van dat moment passend bij het tv-programma dat hij kijkt.

Media