More stories

Online video groeit als kool bij RTL

Online video wordt steeds belangrijker voor de RTL Groep. Het aantal impressies via de eigen websites, YouTube en breedband tv steeg naar 15,7 miljard, een jaarlijkse groei van 226 procent.

Entertainment

Leo Epskamp CFO van TMG

Leo Epskamp (52) wordt met ingang van 1 september CFO van Telegraaf Media Groep N.V. Fred Arp treedt als bestuurder van TMG per 1 november terug en zal als adviseur aan TMG verbonden blijven tot 1 maart 2015.

Media

Digitale doorstart DePers ‘bescheiden succes’

TPO Magazine, de digitale doorstart van Dagblad De Pers, verkoopt abonnementen op journalisten. Dat meldt Jan-Jaap Heij in een terugblik op anderhalf jaar TPO Magazine. De journalisten verkopen ook steeds vaker via online kiosken eLinea, Myjour en Blendle.

Media

Naam muziekdienst YouTube bekend

YouTube begint een eigen premium muziekdienst onder de noemer YouTube Music Key. Dat meldt Android Police. Abonnees betalen 10 dollar per maand voor officiële albumtracks.

Entertainment

Commercieel directeur weg bij NRC Media

Martijn Standaart, Commercial Director NRC Media, verlaat het bedrijf na verschil van inzicht. Dat meldt Adformatie.

Media

Traditionele media worden ouderwets geconsumeerd

Traditionele media worden in Nederland nog op een traditionele wijze geconsumeerd. Tv kijken doen we via het tv toestel, de krant lezen op papier en radio luisteren via het radiotoestel. Dit zijn enkele conclusies uit de extra analyses die SPOT door René van Beers van Tilburg University heeft laten uitvoeren.

Media

Game Best Friends moet groot entertainmentmerk worden

Het Finse Seriously lanceerde dinsdag zijn eerste van drie mobiele games waarmee het veel breder in de entertainmentmarkt wil stappen dan rivalen Rovio (Angry Bird) en Supercell Oy (Clash of Clans).

Entertainment

Amazon produceert weer tv-programma’s

Amazon gaat eind augustus via Amazon Prime en Lovefilm wederom vijf proefprogramma’s uitzenden op termijn kunnen resulteren in lopende series. Maar de ambities voor eigen programma’s lijken wat teruggeschroefd: voorheen zette Amazon Studio’s zijn kijkers rustig tien tot veertien proefprogramma’s voor.

Entertainment

Blu-ray en DVD onder druk van VOD

De verkoop van dvd’s en Blu-ray’s lijdt sterk onder digitale concurrentie. Dat blijkt uit marktcijfers van GfK. Het aantal verkochte DVD’s en Blu-ray’s is gedaald met 26 procent.

Entertainment

Game analytics-specialisten bundelen krachten

Het Haarlemse marketingbureau voor gamemakers iQU neemt voor een niet nader genoemd bedrag de Duitse branchegenoot HoneyTracks over. HoneyTracks is een game-analyticsbedrijf.

Analytics

One hit wonder King maakt verwachtingen niet waar

De koers van het beursgenoteerde gamebedrijf King, bekend van Candy Crush, maakte gisteren een flinke smak omdat de kwartaalcijfers tegenvielen.

Entertainment

10 miljoen PlayStations 4 verkocht

Sony heeft wereldwijd 10 miljoen exemplaren verkocht van de PlayStation 4. Dat maakte het bedrijf bekend op Gamescom 2014, een beurs in Duitsland. Het gaat om verkochte en niet om verscheepte aantallen.

Entertainment

Nieuwe tv-commercials Wehkamp komen uit de cloud

De tv-campagne van Wehkamp die vandaag op tv begint wordt gemaakt in de cloud. De webwinkel kan tot het allerlaatste moment de inhoud van de commercial veranderen.

Creative

Vrouwen spelen mobiele games langer en intensiever

Het beeld dat alleen mannen mobiele games spelen was al ietwat bijgesteld, maar een nieuwe studie van advertentiebedrijf Flurry geeft nog meer inzicht in het (wereldwijde) gebruik van mobiele games. Zo doen vrouwen aanzienlijk meer in-app aankopen dan mannen. Het verschil bedraagt zelfs 31 procent.

Entertainment

‘Online diensten voorzien in mediabehoefte’

Nederlanders maken vooral gebruik van online diensten om in hun mediabehoefte te voorzien. Zo kijken bijna vier op de vijf Nederlanders digitale televisie en speelt ruim driekwart van de gamers vooral games online. Dit blijkt uit onderzoek van Multiscope in opdracht van Reggefiber onder duizend Nederlanders.

Media