Contentplatform Playbuzz haalt groeigeld op
Playbuzz, het softwarebedrijf waarmee uitgevers content kunnen maken voor de Snapchat generatie, heeft 35 miljoen dollar opgehaald.
Playbuzz, het softwarebedrijf waarmee uitgevers content kunnen maken voor de Snapchat generatie, heeft 35 miljoen dollar opgehaald.
Na NRC verdwijnt ook De Telegraaf uit Blendle. Dat bevestigt De Telegraaf-hoofdredacteur Paul Jansen aan Villamedia.
Het Belgische bedrijf Roularta verkoopt zijn aandelen in Medialaan aan De Persgroep. Medialaan is de radio- en televisiegroep boven de zender VTM.
Peter Mulder heeft besloten zijn taken als CCO (Chief Commercial Officer) van SBS Broadcasting neer te leggen. Tot aan zijn vertrek blijft hij aan als adviseur voor het structureren van een nieuw te bouwen salesorganisatie.
De vergelijkingssite Parkvakanties bestaat al bijna tien jaar, maar de fut was er een beetje uit. Oprichter Laurens Taekema besloot in 2016 een relaunch te doen. “We zijn een jaar bezig geweest om Parkvakanties te herpositioneren en de website opnieuw neer te zetten.”
De Volkskrant is al enige tijd de grootse krant als het gaat om de totaal betaalde gerichte digitale oplage. Ook NRC Handelsblad groeide digitaal. Dat blijkt uit de jongste NOM cijfers.
Microsoft zet een punt achter zijn eigen muziekdienst Groove Music. Dat meldt het bedrijf op haar eigen blog.
Google komt er achter dat reclame alleen niet voldoende is voor uitgevers om online geld te verdienen. Het bedrijf voert een aantal veranderingen door die nieuwsuitgevers meer flexibiliteit geven in hoe ze geld verdienen met Googlediensten.
EasyJet gaat voor het eerst in haar bestaan in-flight entertainment aanbieden. Hiervoor is de luchtvaartmaatschappij een samenwerking aangegaan met Rakuten en Immfly. De nieuwe dienst heet Air Time.
De beursgang van Rovio, het bedrijf achter het gamesucces Angry Birds, lijkt geen succes te worden. Het aandeel is op de tweede dag al meteen onder de uitgiftekoers gezakt.
Vodafone is niet bewust tegengewerkt door KPN bij aanbieden van televisie in Nederland. Dat heeft de rechtbank Rotterdam gisteren vastgesteld.
Royal Schiphol Group heeft na een Europese aanbestedingsprocedure gekozen voor M2Media en iProspect als nieuwe mediabureaus.
Nieuwe cijfers over mediabestedingen in Nederland zijn een wake-up call voor de televisie-industrie. De tv-budgetten dalen ten gunste van de online budgetten. Marktpartijen moeten samenwerken om deze ontwikkeling te keren, stelt onderzoeker PwC.
Als grootste kabelaar ter wereld is Liberty Global iedere dag bezig om zijn positie als contentleverancier te handhaven. Ook ten opzichte van nieuwe spelers als Apple en Google. “En dus moeten we een softwarebedrijf worden,” aldus Mark Giesbers, VP Entertainment Products.
De Nederlandse muziekindustrie groeit stevig door. De niet nader omschreven omzet is in de eerste helft van 2017 met 8,5 procent gestegen en belangenorganisatie NVPI Audio verwacht dat in het tweede halfjaar de groei aanhoudt.