RTL MCN tekent nieuwe videotalenten
Het YouTube-netwerk van RTL Nederland heeft twaalf nieuwe talenten gecontracteerd. Het bereik groeit met een kwart tot veertig miljoen views.
Het YouTube-netwerk van RTL Nederland heeft twaalf nieuwe talenten gecontracteerd. Het bereik groeit met een kwart tot veertig miljoen views.
Nu.nl heeft samen met TNO een nieuwe functionaliteit ontwikkeld, waarbij artikelen aangeboden worden die gebruikers sinds het laatste bezoek gemist hebben. Het artikelaanbod is gebaseerd op het huidige bezoekgedrag.
“We kunnen niet wachten”, klonk het bijna wanhopig uit de zaal, gisteren tijdens het tweedaagse congres Gaming in Holland in Amsterdam, waar momenteel de crème de la crème op het gebied van online gokken in Europa bij elkaar is. De frustratie over het uitstel van de implementatie van de Nederlandse online gokwetgeving is duidelijk merkbaar.
In Rotterdam liggen veel kansen en mogelijkheden op het gebied van Serious Gaming, games gericht op leren en kennisontwikkeling. Dat blijkt uit onderzoek van de Erasmus Universiteit, de Hogeschool Rotterdam en ELM Concepts in opdracht van Rotterdam Media Commission.
Het aantal abonnees in Nederland gaat volgend jaar over de grens van de 1 miljoen heen. Een slimme rekensom van […]
De aandelen van tv-producent Infostrada Productions zijn overgenomen van CMI Holding. Het Nederlandse productiebedrijf gaat onder de nieuwe naam Southfields zelfstandig verder.
Op maandag 6 juli start op NPO 3 de Nederlandse transmediale dramaserie 4JIM. 4JIM moet een mix worden van tv-drama en foto- en videocontent van kijkers en festivalgangers. Met de speciale 4JIM-app kunnen zij foto’s en video’s uploaden van hun eigen belevenissen.
Nu.nl gaat deze zomer al zijn eigen Periscope introduceren onder de naam Cameraad. Gebruikers kunnen met hun smartphone zelf livebeelden uitzenden en ook bekijken. Dat vertelde hoofdredacteur Gert-Jaap Hoekman vanmiddag op het Mediapark Jaarcongres in Hilversum.
Uitgeverij Mediahuis, sinds vorig jaar eigenaar van NRC, gaat een deel van zijn nieuwsvideo’s interactief maken. Hiervoor gaat het bedrijf in zee met het Nederlandse Marduq.tv, die zich specialisten in ‘levende video’ noemen.
De overstap naar een nieuwe digitale nieuwscultuur blijkt bij traditionele media maar moeizaam te verlopen. Hoofdredacties zijn vooral bezig met organisatorische veranderingen, maar een duidelijke toekomstvisie op online journalistiek ontbreekt. Dat blijkt uit onderzoek van journaliste Klaske Tameling.
Netflix heeft onder de Nederlandse jeugd evenveel bereik als de on demand-diensten van de NPO en RTL. Nederlanders betalen ook makkelijker om online video te kunnen kijken dan voorheen.
De Noord-Amerikaanse fabrikant Razer wordt de nieuwe eigenaar van de populaire Android-spelcomputer Ouya. Het bedrijf achter de spelcomputer stond op de rand van een faillissement.
KPN gaat na de zomer eigen tv-programma’s uitzenden die met exclusief worden geproduceerd met partners als Mojo, Eredivisie en Endemol Shine.
V-Ventures, de investeringsmaatschappij van Vereniging Veronica, reduceert zijn bijdrage aan The Post Online. Daardoor moet het opinieblog verder met een ‘zolderkamerbudget’.
YouTube begint deze zomer met YouTube Gaming in de VS en het Verenigd Koninkrijk. Hier kunnen gebruikers livestreams en opgenomen video’s van games bekijken.