Grootste mannensite AskMen krijgt Benelux-versie
Uitgever Ziff Davis heeft de titel AskMen in de Benelux gelanceerd via een licentie aan Media Lizard. Tegelijkertijd is de site ook in een groot aantal andere landen van start gegaan.
Uitgever Ziff Davis heeft de titel AskMen in de Benelux gelanceerd via een licentie aan Media Lizard. Tegelijkertijd is de site ook in een groot aantal andere landen van start gegaan.
Sanoma Media verkoopt negentien tijdschriften aan New Skool Media. De verkoop is onder voorbehoud van positief advies van de vakbonden en OR en akkoord van betrokken licentiegevers. 93 medewerkers verhuizen mee.
Uitgevers kunnen veel meer geld binnenharken met native advertising dan ze ooit aan traditionele advertenties hebben verdiend. Dat voorspelde Juan Seňor, directeur van de Innovation Media Consulting Group in Londen, gisteren op het Uitgeverscongres in Maarssen.
Een nieuw platform Mediabookers gaat vanaf 26 juni de advertentie-inventaris van nagenoeg alle Nederlandse uitgevers digitaal inzichtelijk maken. Het initiatief werd vanochtend aangekondigd op het Uitgeverscongresn in Maarssen. “We maken analoog digitaal”.
De Verenigde Scholen J.A. Alberdingk Thijm in Hilversum gaat vanaf augustus 2014 een nieuwe opleiding aanbieden voor de bovenbouw vmbo-kader en beroepsgerichte leerweg: media, vormgeving en ICT. De VSAT-school is geselecteerd voor een pilot door het ministerie van OCW samen met twee andere scholen in Nederland.
Het Commissariaat voor de Media heeft afspraken gemaakt met de regisseurs van Utopia TV om over de livestreams te waken. Als er onverhoopt zaken in beeld komen die strijdig zijn met de Mediawet, dan grijpt de regisseur zelf in. Dat zeg commissaris Eric Eljon in een interview.
De NOS gaat enkele nieuwe apps uitbrengen, waaronder die voor het WK Voetbal en het Jeugdjournaal. Ook de NOS Journaal app wordt binnenkort uitgebreid. Dat vertelde Lara Ankersmit van NOS Digitaal gisteren op Mobile Convention in Amsterdam.
Sinds gisteren heeft Nederland een Center voor Applied Games: spellen die vooral ingezet worden voor gedragsverandering. Daarbij valt te denken aan games voor voorlichting, educatie en training, maar ook als behandelmethode in de zorg. Het centrum is een initiatief van Dasym Investment Strategies en Monpellier Venture.
De joint venture T-Xchange, een kenniscentrum van de UT en Thales Nederland gericht op serious gaming, is sinds woensdag officieel ondergebracht op de UT campus bij Enschede. Het personeel van T-Xchange profiteert zo optimaal van de labfaciliteiten in het Virtual Reality Lab in gebouw De Horst op de campus.
Alle radiozenders van de publieke omroep zijn sinds woensdag in bijna heel Nederland via DAB+ te beluisteren. Deze week werd de laatste zender in Groningen aangezet. In totaal zijn er nu 24 zenders operationeel.
Op de Casual Connect-beurs in Amsterdam is vandaag het nieuwe beleggingsfonds GameOn gelanceerd. De missie is om de snelgroeiende gamesector in Nederland te stimuleren. Er zal worden geïnvesteerd in startups binnen de game-industrie met vernieuwende businessmodellen.
Gamingbedrijf Zynga zet 15 procent van zijn personeel op straat, overwegend management en administratief personeel. Daarmee moet 35 miljoen dollar worden uitgespaard. Daarnaast koopt het bedrijf voor 527 miljoen dollar branchegenoot NaturalMotion.
Spotify gaat zijn gratis mobiele dienst, die nu nog 9,99 dollar per maand kost, voorlopig uitsluitend financieren met audio-advertenties. Dat meldt AdAge naar aanleiding van een persconferentie die het Zweedse bedrijf gisteren in New York hield.
De regionale omroep bundelt al haar zenders in één tv-app. Aanvankelijk voor televisies van Samsung, later ook die van LG, Philips, Sharp en andere merken. Erik Hogeboom, projectmanager van de samenwerkende regionale omroepen, presenteerde de app vanmiddag tijdens het Cross Media Café in Hilversum.
Accenture vergroot zijn algmene digitale en mobiele kunnen met de overname van Fjord, het bureau dat bedrijven als BBC, Nokia, PayPal en Telefónica bedient met zijn kennis over service design.