More stories

Grootste mannensite AskMen krijgt Benelux-versie

Uitgever Ziff Davis heeft de titel AskMen in de Benelux gelanceerd via een licentie aan Media Lizard. Tegelijkertijd is de site ook in een groot aantal andere landen van start gegaan.

Communicatie

Sanoma verkoopt 19 titels aan New Skool Media

Sanoma Media verkoopt negentien tijdschriften aan New Skool Media. De verkoop is onder voorbehoud van positief advies van de vakbonden en OR en akkoord van betrokken licentiegevers. 93 medewerkers verhuizen mee.

Media

‘Uitgevers: omarm native advertising’

Uitgevers kunnen veel meer geld binnenharken met native advertising dan ze ooit aan traditionele advertenties hebben verdiend. Dat voorspelde Juan Seňor, directeur van de Innovation Media Consulting Group in Londen, gisteren op het Uitgeverscongres in Maarssen.

Media

Advertentie-inventaris uitgevers voortaan op platform Mediabookers

Een nieuw platform Mediabookers gaat vanaf 26 juni de advertentie-inventaris van nagenoeg alle Nederlandse uitgevers digitaal inzichtelijk maken. Het initiatief werd vanochtend aangekondigd op het Uitgeverscongresn in Maarssen. “We maken analoog digitaal”.

Media

Nieuwe school voor media, vormgeving en ICT in Hilversum

De Verenigde Scholen J.A. Alberdingk Thijm in Hilversum gaat vanaf augustus 2014 een nieuwe opleiding aanbieden voor de bovenbouw vmbo-kader en beroepsgerichte leerweg: media, vormgeving en ICT. De VSAT-school is geselecteerd voor een pilot door het ministerie van OCW samen met twee andere scholen in Nederland.

Communicatie

Commissariaat voor de Media kijkt streng toe op Utopia TV

Het Commissariaat voor de Media heeft afspraken gemaakt met de regisseurs van Utopia TV om over de livestreams te waken. Als er onverhoopt zaken in beeld komen die strijdig zijn met de Mediawet, dan grijpt de regisseur zelf in. Dat zeg commissaris Eric Eljon in een interview.

Media

NOS pakt uit met apps, Google Glass en HbbTV

De NOS gaat enkele nieuwe apps uitbrengen, waaronder die voor het WK Voetbal en het Jeugdjournaal. Ook de NOS Journaal app wordt binnenkort uitgebreid. Dat vertelde Lara Ankersmit van NOS Digitaal gisteren op Mobile Convention in Amsterdam.

Media

Ontwikkeling toegepaste games op zijn Talpa’s

Sinds gisteren heeft Nederland een Center voor Applied Games: spellen die vooral ingezet worden voor gedragsverandering. Daarbij valt te denken aan games voor voorlichting, educatie en training, maar ook als behandelmethode in de zorg. Het centrum is een initiatief van Dasym Investment Strategies en Monpellier Venture.

Entertainment

Gaming kenniscentrum T-Xchange naar UT Campus

De joint venture T-Xchange, een kenniscentrum van de UT en Thales Nederland gericht op serious gaming, is sinds woensdag officieel ondergebracht op de UT campus bij Enschede. Het personeel van T-Xchange profiteert zo optimaal van de labfaciliteiten in het Virtual Reality Lab in gebouw De Horst op de campus.

Entertainment

NPO radiozenders via DAB+ nu bijna landelijk

Alle radiozenders van de publieke omroep zijn sinds woensdag in bijna heel Nederland via DAB+ te beluisteren. Deze week werd de laatste zender in Groningen aangezet. In totaal zijn er nu 24 zenders operationeel.

Conversie

Financieringsfonds voor gaming opgericht

Op de Casual Connect-beurs in Amsterdam is vandaag het nieuwe beleggingsfonds GameOn gelanceerd. De missie is om de snelgroeiende gamesector in Nederland te stimuleren. Er zal worden geïnvesteerd in startups binnen de game-industrie met vernieuwende businessmodellen.

Entertainment

Zynga snijdt in personeel, koopt branchegenoot

Gamingbedrijf Zynga zet 15 procent van zijn personeel op straat, overwegend management en administratief personeel. Daarmee moet 35 miljoen dollar worden uitgespaard. Daarnaast koopt het bedrijf voor 527 miljoen dollar branchegenoot NaturalMotion.

Entertainment

Spotify mobiel gratis, gefinancierd door audio-advertenties

Spotify gaat zijn gratis mobiele dienst, die nu nog 9,99 dollar per maand kost, voorlopig uitsluitend financieren met audio-advertenties. Dat meldt AdAge naar aanleiding van een persconferentie die het Zweedse bedrijf gisteren in New York hield.

Entertainment

Regionale omroep bundelt zenders in één tv-app

De regionale omroep bundelt al haar zenders in één tv-app. Aanvankelijk voor televisies van Samsung, later ook die van LG, Philips, Sharp en andere merken. Erik Hogeboom, projectmanager van de samenwerkende regionale omroepen, presenteerde de app vanmiddag tijdens het Cross Media Café in Hilversum.

Media

Accenture koopt service design-expert Fjord

Accenture vergroot zijn algmene digitale en mobiele kunnen met de overname van Fjord, het bureau dat bedrijven als BBC, Nokia, PayPal en Telefónica bedient met zijn kennis over service design.

Communicatie