More stories

Adverteren op web haalt adverteren op tv in

Adverteren op het web haalt adverteren op televisie in. Dat voorspelt Forrester. In de VS zal dit al binnen twee jaar gebeuren, denkt het bureau. Online marketing groeit in 2019 naar 103 miljard dollar, terwijl televisie blijft steken op 86 miljard.

Marketing

UPC verliest klanten aan concurrenten

UPC zag in het derde kwartaal 13.200 klanten vertrekken, waarmee men voor het eerst onder de grens van 1,6 miljoen klanten uitkomt. De oorzaak is de hevige concurrentie op de markt voor Alles-in-1 pakketten.

Media

Hilversum wil nieuw Mediafestival

De gemeente Hilversum wil na drie jaar afwezigheid volgend jaar weer een Mediafestival ‘met landelijke uitstraling’ gaan organiseren. Dat meldt de Gooi- en Eemlander.

Media

Europese muzikanten verdienen meer aan Spotify dan aan iTunes

Europese muzikanten verdienen meer aan Spotify dan aan Apples iTunes. Dat beweert althans muziekuitgever Kobalt, die gisteren een rapport publiceerde op het starterscongres Websummit in Dublin.

Entertainment

Belgische cloudrecorder verboden

De Bhaalu-recorder van het Belgische Right Brain Interactive is illegaal. Dat heeft een Belgische rechter vandaag bepaald. Right Brain Interactive krijgt een maand de tijd om de dienst stop te zetten.

Legal

Buma/Stemra voorstander van pop-up op illegale downloadsites

Auteursrechtenorganisatie Buma/Stemra steunt het voorstel vanuit de politiek om consumenten, die sites bezoeken waar illegaal content wordt aangeboden, via een pop-up door te verwijzen naar een platform waar legale muziek- en filmservices te vinden zijn.

Entertainment

RTL verwerft meerderheid in fashionnetwerk YouTube

RTL Group vergroot zijn belang in Stylehaul van 22 naar 94 procent en krijgt daarmee de volledige zeggenschap over een YouTube-netwerk met een miljard views per maand.

Media

Amerikaanse versie Utopia geflopt

De Amerikaanse televisiemaatschappij Fox heeft de stekker uit John de Mols Utopia getrokken. Ook de livestreams zijn zondag gestaakt.

Entertainment

Media monitoring nu ook via radio en tv

Het Amsterdamse Media Distillery inventariseert voortaan uitingen over merken of bedrijven via radio en televisie, naast meningen op sociale media. Bedrijven kunnen zo volgen wat er over ze gezegd wordt, desnoods in real time.

Media

Ontslagen bij Veronica Magazine door digitale koers

Veronica Magazine, het grootste omroepblad van Nederland, gaat zich meer toeleggen op online activiteiten. Daardoor worden 18 medewerkers boventallig verklaard, maar ook tien nieuwe medewerkers gezocht.

Media

Flipboard eindelijk geïntegreerd met Zite

Flipboard heeft een nieuwe versie van zijn iOS- en Android-apps uitgebracht. Daarin is nu voor het eerst Zite geïntegreerd, de app die Flipboard in maart van dit jaar heeft overgenomen.

Media

Sanoma kruipt uit dal, maar nog niet in Nederland

Sanoma komt langzaam maar zeker uit het dal, maar in Nederland blijven de resultaten achter. Het Finse uitgeversconcern boekte 57 miljoen euro winst tegen een nettoverlies van ruim 261 miljoen euro vorig jaar om deze tijd.

Media

Sarenza naar ZenithOptimedia Nederland

Sarenza heeft zijn mediastrategie, -planning, en -inkoop ondergebracht bij ZenithOptimedia Nederland. De site biedt een kleine zevenhonderd merken aan op het gebied van tassen en schoenen.

Media

New York Times en Axel Springer investeren in Blendle

De Nederlandse krantenkiosk Blendle heeft 3,8 miljoen dollar opgehaald bij The New York Times en de Duitse uitgeverij Axel Springer.

Media

‘Sterke daling downloads bij iTunes’

Apple heeft in 2014 veertien procent minder muziek verkocht via iTunes. Dat meldt The Wall Street Journal op basis van anonieme bronnen. De daling zou de reden zijn geweest dat Apple Beats Music wilde overnemen. De muziekdienst wordt volgend jaar volledig geintegreerd in iTunes.

Entertainment