YouTube start muziekdienst
Google heeft zijn langverwachte streaming muziekdienst aangekondigd genaamd Music Key. Voor 8 dollar per maand kan onbeperkt naar een 30 miljoen liedjes worden geluisterd.
Google heeft zijn langverwachte streaming muziekdienst aangekondigd genaamd Music Key. Voor 8 dollar per maand kan onbeperkt naar een 30 miljoen liedjes worden geluisterd.
Van de 50 miljoen klanten van muziekdienst Spotify, zijn er 12,5 miljoen die jaarlijks 120 dollar willen betalen voor een premiumaanbod. Dat meldt CEO Daniel Ek op zijn eigen blog.
OnLive heeft de OnLive Game Service beschikbaar gemaakt in Nederland, België en Luxemburg. Met deze dienst is het mogelijk om honderden games te spelen op vrijwel ieder apparaat met internet, zoals de nieuwste Philips tv’s met Android, lichte laptops, Macs en Android-tablets en -smartphones.
Sexy zijn contentaanbevelingen nooit geweest. Maar als het aan Michel Hoekstra van Ligatus ligt, komt daarin snel verandering. Wat hem betreft worden content recommendations de nieuwe moneymaker voor online uitgeverijen. “Meer pageviews en daarmee extra advertentie-inkomsten zijn niet langer alleen afhankelijk van meer zoekmachineverkeer.”
De verkoop van NRC is zo goed als rond. Dat meldt De Telegraaf. Naast het Belgische Mediahuis/Corelio stappen ook de Stichting Democratie en Media en de Vereniging Veronica in.
Het Belgische Right Brain Interface gaat in beroep tegen het verbod van zijn cloudrecorder Bhaalu, maar dienst wordt tussentijds wel stopgezet.
Kabelmaatschappij Ziggo gaat het sponsorcontract dat het met Ajax tekende ter waarde van 10 miljoen euro per jaar, optimaal benutten. In het FD zegt de aankomende Ziggo-topman Baptiest Coopmans dat Ajax TV onderdeel zou kunnen worden van het programma-aanbod.
Het gaat nog steeds niet goed met het Amerikaanse spelbedrijf Zynga. Het verlies is in het derde kwartaal opgelopen naar 57,1 miljoen dollar van 68.000 vorig jaar.
Muziekdienst SoundCloud heeft een contract gesloten met Warner Music voor het gebruik van zijn catalogus. Financiële details zijn niet bekend gemaakt, maar volgens The Wall Street Journal neemt Warner een minderheidsbelang neemt in de onderneming.
Wat hebben tv’s, smartphones, tablets, smartwatches, Google Glass, koelkasten, thermostaten en wasmachines gemeen? Ze zijn in 2020 allemaal connected, smart en volledig afgestemd op je behoeften. Wat hebben daarnaast Netflix, iTunes, Spotify, eLinea, Blendle en Uber gemeen? Bij eenieder van hen staat de digitale consument centraal in alles wat ze doen en bij elke beslissing die zij nemen.
Mede hierdoor zijn zij in staat (geweest) complete industrieën op hun kop te zetten. Het Internet of Things is hot, here to stay en heeft het in zich om diverse sectoren weer op hun grondvesten te doen schudden. Dat is veel uitgevers, retailers en recentelijk taxibedrijven al pijnlijk duidelijk geworden. Met die wetenschap blikt dit blog vooruit op de digitale consumenten van 2020 – en welke impact zij hebben op media- en entertainmentbedrijven van vandaag.
Adverteren op het web haalt adverteren op televisie in. Dat voorspelt Forrester. In de VS zal dit al binnen twee jaar gebeuren, denkt het bureau. Online marketing groeit in 2019 naar 103 miljard dollar, terwijl televisie blijft steken op 86 miljard.
UPC zag in het derde kwartaal 13.200 klanten vertrekken, waarmee men voor het eerst onder de grens van 1,6 miljoen klanten uitkomt. De oorzaak is de hevige concurrentie op de markt voor Alles-in-1 pakketten.
De gemeente Hilversum wil na drie jaar afwezigheid volgend jaar weer een Mediafestival ‘met landelijke uitstraling’ gaan organiseren. Dat meldt de Gooi- en Eemlander.
Europese muzikanten verdienen meer aan Spotify dan aan Apples iTunes. Dat beweert althans muziekuitgever Kobalt, die gisteren een rapport publiceerde op het starterscongres Websummit in Dublin.
De Bhaalu-recorder van het Belgische Right Brain Interactive is illegaal. Dat heeft een Belgische rechter vandaag bepaald. Right Brain Interactive krijgt een maand de tijd om de dienst stop te zetten.