More stories

Drie ton aan boetes voor illegale goksites

De Kansspelautoriteit heeft ruim drie ton aan boetes opgelegd aan de bedrijven achter de websites 7red.nl en royaalcasino.nl. Zij boden in de Nederlandse taal illegaal kansspelen aan. Daarbij liepen betalingen van consumenten via een achteraf niet bestaand bedrijf.

Entertainment

CEO Spinnin’ Records: ‘Ons Beats-moment komt nog wel’

Wereldwijd dé autoriteit worden op het gebied van dancemuziek, dat is kort samengevat de ambitie van Spinnin’ Records. Oprichter en managing director Eelko van Kooten (44) ziet dat momentum mede dankzij online met rasse schreden dichterbij komen. “We nemen beslissingen op basis van data-analyse en gevoel.”

Entertainment

EU staat fusie kabelaars UPC en Ziggo toe, KPN niet blij

Ziggo en UPC mogen fuseren van de Europese Commissie, op voorwaarde dat het eigen filmkanaal Film1 wordt afgestoten. Daarnaast moeten de kabelaars beloven dat zij alle diensten op internet doorgeven. KPN is niet blij met het besluit.

Media

PR kantoor Weber Shandwick in contentmarketing

PR bedrijf Weber Shandwick, onderdeel van Interpublic, richt een fullservice reclamebureau op Sawmill. Die zal richt breder gaan richten op (digitale) content marketing, in navolging van Edelman en United Talent Agency.

Communicatie

Gaat tabloid of digitale Telegraaf de daling stoppen?

Zelden heeft De Telegraaf zoveel herrie over zichzelf gemaakt. Het is de laatste Nederlandse krant is die overstapt van broadsheet naar tabloid-formaat. Toch blijkt zo’n verandering de verdere daling van de oplage alleen maar tijdelijk te stoppen.

Media

Hoe bespeel je de media?

De statistieken spreken boekdelen: er zijn zo langzamerhand meer PR-mensen dan journalisten, dus dan wordt het extra lastig om je nieuwe product of dienst onder de aandacht te brengen. Ook Emerce krijgt dagelijks vele tientallen persverzoeken en persberichten onder ogen en om heel eerlijk te zijn: we zijn niet altijd even onder de indruk. Straight from the horse’s mouth een paar tips van de redactie.

Communicatie

Ziggo laat klanten zelf bundels samenstellen

Kabelaar Ziggo gaat zijn Alles-in-1-bundels aanpassen. Dit blijkt uit een mailing die is verstuurd naar resellers. Klanten kunnen nog deze maand maandcontracten afsluiten en eigen bundels samenstellen.

Entertainment

GfK: 4,2 miljoen Nederlanders streamen films en series

Ruim 4,2 miljoen Nederlanders streamen films en series. Het aantal gebruikers in de leeftijd 13-17 jaar is het hardst gestegen. Daarna is het gebruik het grootste onder de groep 18-34 jarigen. Dit blijkt uit Trends in Digital Entertainment van GfK.

Entertainment

Computable niet meer op papier

De papieren editie van ICT-vakblad Computable houdt na 46 jaar op te bestaan. Dat heeft de nieuwe eigenaar Jaarbeurs Utrecht bekend gemaakt.

Media

(eWeek) Meet the Master: Michael B. Johnson

Tijdens de eWeek, begin november, organiseert iMMovator een exclusieve Meet the Master-sessie met Michael B. Johnson van de legendarische digitale animatiestudio PIXAR. Emerce haalt Johnson naar Emerce eDay.

Entertainment

Krasloten en DTT Multimedia lanceren game

Game-ontwikkelaar DTT Multimedia en De Lotto hebben een spel vergelijkbaar met Flappy Bird ontwikkeld. De gratis game ter promotie van kraslot December Kalender is sinds deze week te verkrijgen in de Apple Store en de Google Play Store.

Contentmarketing

Repertoire John Lennon bij Spotify

Spotify voegt acht studio-albums en drie compilaties van John Lennon toe aan zijn catalogus. Op het Beatles-repertoire moet echter nog steeds worden gewacht.

Entertainment

Telegraaf tevreden over digitale zondagseditie

De digitale zondagseditie van De Telegraaf slaat aan. Dat zegt hoofdredacteur Sjuul Paradijs ruim vijf maanden na de introductie.

Media

‘Virtual reality ontwikkelt zich sneller dan verwacht’

Sinds de overname van Oculus Rift door Facebook is virtual reality een geliefd onderwerp bij zowel het publiek als investeerders. Ook het Amerikaanse Jaunt, opgericht door Nederlander Arthur van Hoff (51), profiteert hiervan. De startup ontving onlangs 27,8 miljoen groeigeld voor verdere ontwikkeling van zijn virtuele-cameratechnologie.

Entertainment

Nieuwe COO voor Sanoma Digital

Kuldip Singh begint volgende week als COO bij Sanoma Digital. Hij wordt verantwoordelijk voor alle pure play digitale media-actviteiten in Nederland en gerelateerde internationale werkzaamheden.

Media