More stories

Google Pay van start in Scandinavië

Google rolt zijn betaaldienst Pay uit in vier landen tegelijk in Europa. Dit keer is Scandinavië aan de beurt. Nederland behoort nu tot de minderheid van Europese landen waar de betaaldienst nog niet live is.

Payment

Mobile first-tijdperk is alweer voorbij – is de tijd van AI aangebroken?

Binnen retail wordt vaak nog geroepen dat mobiel de belangrijkste ontwikkeling is en dat (web)winkeliers moeten inzetten op een mobile first-strategie. Maar is dat eigenlijk (nog) wel het geval? Vanuit de expertgroep Mobile as the new Storefront vertelden Tim Akkerman van bol.com en Sam Warnaars van aFrogleap over het belang van mobiele apps en over de nieuwe belangrijkste trend voor retailers.

Retail

Nieuwe app WeTransfer verzámelt

WeTransfer lanceert de mobiele app ‘Collect by WeTransfer’ waarmee gebruikers digitale knipselmappen kunnen maken en delen.

Mobile

Goede resultaten voor Proximus

De Proximus Groep sluit het derde kwartaal af met wat het noemt ‘stevige commerciële prestaties’, resulterend in een EBITDAgroei van 1,4 procent.

Mobile
Premium

Netto kwartaalwinst Google: 9,2 miljard dollar, belasting: 9 procent

Het moederbedrijf van Google rapporteert een stijging in de nettowinst van 37 procent tot 9,2 miljard dollar. Het effectieve belastingpercentage dat de Amerikanen betalen ligt de helft lager dan vorig jaar: negen procent. Mobile search en cloudbusiness zijn de drijvers achter de omzetgroei.

Venture
Premium

ANWB-case: meer organisch zoekverkeer met nieuw campingplatform

Kamperend Nederland kan niet zonder de ANWB. Dat is al zo sinds de jaren vijftig van de vorige eeuw toen de branchevereniging de cursus ‘leren om goed te kamperen’ aanbood. Inmiddels gebeurt de informatievoorziening vooral digitaal. Daar zijn grote verbeteringen doorgevoerd, vertelde e-commerce manager Wouter Stokkel tijdens EDAY.

E-commerce platforms

Wordt Snapchat het nieuwe e-commercekanaal?

Snapchat heeft nieuwe e-commerce features gelanceerd: Amazon – visual search shopping en Shoppable Snap ads. Voor merken die zich op jongeren richten is het een interessant kanaal om de doelgroep te bereiken.

Social

Zakelijke markt KPN trekt eindelijk aan

De zakelijke markt, tot nu toe het zorgenkindje van KPN, vertoont eindelijk een positieve ontwikkeling. Er kwamen in het derde kwartaal onder meer 37.000 virtuele werkplekken bij.

Mobile

Orange Belgium: 53.000 nieuwe klanten

Orange Belgium, de tweede mobiele aanbieder van dat land, heeft in het derde kwartaal naar eigen zeggen een ‘sterke prestatie’ geleverd. De omzet steeg tot 318 miljoen euro, het bedrijfsresultaat ging naar 81,4 miljoen.

Mobile

Google experimenteert met peer-to-peer verspreiding Android apps

Google experimenteert met een nieuwe methode om Android applicaties buiten de Play Store te verspreiden. Daarbij worden apps toch in Googles applicatiebibliotheek opgenomen.

Mobile

Traditionele smartphonemerken verliezen terrein in Nederland

Traditionele smartphonemerken vinden nauwelijks nog aansluiting op de Nederlandse mobiele markt. Die conclusie trekt Telecompaper op basis van eigen onderzoek.

Mobile

Kostprijs Android toestellen stijgt tot 40 dollar met licentiesysteem Google

Het gebruik van Android apps op mobiele apparaten wordt door het nieuwe licentiesysteem van Google fors duurder. Het hangt van de pixeldichtheid af, maar voor de meeste toestellen moet 40 dollar per apparaat worden betaald. Die kosten zullen vermoedelijk worden doorberekend aan eindgebruikers.

Mobile

Essential zet personeel op straat

Essential, de onderneming van Android-bedenker Andy Rubin, zet dertig procent van zijn personeel op straat. Kennelijk is het Rubin niet gelukt om tijdig een koper te vinden voor het noodlijdende bedrijf, zoals de bedoeling was.

Tech
Premium

Penetratie 4G-smartphones stijgt naar 88 procent

Afgelopen jaar is de penetratie van telefoons en smartphones met 4G-ondersteuning in Nederland met vijf procentpunten gegroeid naar 88 procent. Dat blijkt uit onderzoek van Telecompaper in het Telecompaper Consumer Insights panel.

Mobile

Apples App Store blijft grootste omzetmaker

De afstand tussen Apples App Store en Google Play wordt steeds groter als het om opbrengsten gaat. De App Store bracht voor ontwikkelaars in het afgelopen kwartaal 93 procent meer op dan Google Play, zo blijkt uit de jongste cijfers van Sensor Tower.

Mobile