More stories

Het potentieel van native advertising

Volgens sommige voorspellingen gaan alle advertenties op sociale media native en zullen de banners helemaal verdwijnen. Toenemend mobiel gebruik van deze platformen is een aanjager van de groei, omdat native advertenties nu eenmaal het best werken binnen de content van smartphones en tablets.

Native advertising

Mooi, slecht en lelijk in native advertising

De discussie ‘is het content, of is het een advertentie’ komt ons als marketeer, maar ook als consument steeds bekender voor. Je zou ook kunnen stellen dat het niet uitmaakt en dat het allebei klopt. Feit is in elk geval dat ze steeds lastiger van elkaar te onderscheiden zijn. Er liggen gouden kansen op het gebied van native advertising.

Native advertising

WSJ.com toch aan de slag met ‘native advertising’

De Wall Street Journal hield de boot lang af, maar gaat online nu toch overstag voor native advertising. Adverteerders leveren geen ‘plaatje met tekst’ maar verhalen die in de context van de nieuwsvoorziening verschijnen.

Native advertising

Mobiele native advertenties gaan sociale media domineren

Over niet al te lange tijd zal native advertising garant staan voor meer dan de helft van de uitgaven aan social advertising. Sites waarop het beeld, en niet het woord, centraal staat, zullen hier het meest van profiteren. Dit blijkt uit een recente analyse van onderzoeksdienst BI Intelligence, onderdeel van Business Insider.

Native advertising

Hoe schaalbaar is native advertising?

Native advertising zal naar verwachting behoorlijk groeien in 2014. Qua omzet groeit deze vorm van advertising in een soortgelijk tempo als dat van video advertising. Maar is het ook op grote schaal in te zetten?

Native advertising

Native advertising: vertrouwen van de lezer in de waagschaal?

Misschien zal native advertising zich op een dag ontwikkelen tot een goed alternatief voor traditionele online advertising, maar er zijn nog wel wat hordes te nemen. En wat is de invloed op het vertrouwen van de lezer? Op dit moment zijn zowel het enthousiasme voor de aanpak als de onwetendheid over de voordelen of impact groot.

Native advertising