Google brengt native advertising naar Gmail
Google heeft een nieuwe reclamevorm opgenomen in zijn pallet met commerciële sjablonen voor adverteerders. Zij kunnen nu ook native advertising-ruimte inkopen in Gmail.
Google heeft een nieuwe reclamevorm opgenomen in zijn pallet met commerciële sjablonen voor adverteerders. Zij kunnen nu ook native advertising-ruimte inkopen in Gmail.
Internetreclamebedrijf Ligatus viert zin tiende verjaardag en neemt daarmee de gelegenheid zich een nieuwe corporate identity aan te meten.
Native advertenties, die nauwelijks te onderscheiden zijn van redactionele content, lenen zich zeer goed voor mobiele apps. Studies claimen dat ze vijf keer effectiever zijn dan bannenadvertenties. Ashwin Venkatraman van advertentiemarktplaats InMobi gaat in deze podcast van ApInTop op de mogelijkheden die native advertenties bieden in mobiele apps.
Nieuwswebsite NU.nl brengt vandaag namens Grolsch eenmalig nieuws uit het verleden. In het kader van het 400-jarige jubileum van de Nederlandse bierbrouwer krijgen bezoekers van de website de mogelijkheid om terug te blikken in het verleden van de bierbrouwer.
De New York Times wil zijn mobiele advertenties meer ‘native’ maken, zodat ze minder irriteren. De krant neemt afscheid van interstitials, advertenties die het hele scherm innemen.
Yahoo heeft de sociale shoppingsite Polyvore overgenomen voor een onbekend bedrag. Op de site kunnen gebruikers kleding bij elkaar zoeken, en die vervolgens ook aanschaffen.
Native advertising, gesponsorde content die nauwelijks van redactionele content is te onderscheiden, zal in 2018 een omvang van 21 miljard dollar hebben bereikt. De markt is nu zo’n 7,9 miljard dollar waard, volgens nieuwe schattingen van BI Intelligence.
Microsofts Bing is Bing Native Ads begonnen, een platform voor native advertising voor sites die onder MSN.com vallen.
Beautyvlogger Monica Geuze is de hoofdpersoon in een nieuwe reeks tv-commercials van L’Oreal. Het fundament van die reclames ligt echter niet op tv, maar op videoportal Haarverhaal.nl.
Het Duitse Glispa, tot nu toe vooral gespecialiseerd in performance marketing, stapt in de markt voor native advertising met het gNative platform. Het bedrijf claimt een enorm bereik van 1 miljard mobiele gebruikers.
Opera Mediaworks, onderdeel van de maker van de gelijknamige browser, begint een creatieve studio voor native content onder de noemer Opera House. Het wil alle eigenschappen van smartphones benutten voor om videoclips en zogenoemde selfie ads te maken.
De New York Times vestigt in augustus een speciaal team in Londen dat zich zal bezighouden met native advertising. Kaylee King-Balentin gaat de Londense vestiging van T Brand Studios leiden.
De samensmelting van native advertising en geautomatiseerde advertentieverkoop is niet ver meer weg. Mede dankzij een nieuwe specificatie van branche-organisatie Interactive Advertising Bureau. IAB’s OpenRTB 2.3 is wat de twee werelden bij elkaar moet brengen.
Merken die een groot publiek hopen te vinden voor hun online commercials, kloppen al gauw aan bij YouTube – de plek voor videoadvertenties. Vimeo weigert tot op heden dit advertentiemodel in te zetten.
Het in native advertising gespecialiseerde Nativo heeft 20 miljoen dollar opgehaald in een financieringsronde onder leiding van Advance Vixeid Partners.