More stories

Improve Digital garandeert uitlevering

Nieuwe technologie van Improve Digital geeft uitgevers de mogelijkheid om gegarandeerde afspraken te maken met adverteerders. Het maakt niet uit of dat op web, mobiel of video is.

Marketing

Eric Ariens (Strossle): ‘Adverteerders denken nog niet altijd redactioneel’

“Kijken, klikken, kopen”, in één sessie bestaat niet volgens Eric Ariëns van Strossle. “Marketeers zijn opgegroeid met de focus op conversie, maar je bouwt juist een relatie op. Het heeft alles te maken met hoe je denkt over je advertising.” Strossle biedt machine learning voor content recommendation in combinatie met native advertising.

Native advertising

Zoover Media tekent advertentiedeal met Semilo

Zoover Media heeft voor de verkoop van haar advertentieproducten een overeenkomst gesloten met Semilo. De samenwerking omvat de websites, mobiele sites en apps van Weeronline.nl en Zoover.nl.

Marketing

Infographic: adverteren op Instagram

Sinds kort kan het ook in Nederland: adverteren op Instagram. Salesforce legt in deze infographic uit waar je rekening mee moet houden. Tekst mag eigenlijk niet langer dan 300 tekens zijn, en plaatjes hebben idealiter de verhouding van 1080 x 1080 pixels.

Facebook

Emerce Performance: betaalde content met een journalistieke insteek

De New York Times vestigde in augustus een speciaal team in Londen dat zich bezighoudt met native advertising. Kaylee King-Balentin leidt de Londense vestiging van T Brand Studios en vertelt er donderdag op Emerce Performance meer over.

Marketing

Wat is native advertising anno 2016?

Hoe omschrijf je native advertising in één zin zodat iedereen het begrijpt? Het laten aansluiten van advertenties op het platform waarop ze vertoond worden zodat ondanks het zien van een advertentie de bezoekerservaring niet verandert.

Native advertising

Campings en vakantiehuizen bekijken in virtual reality

De boekingssite voor campings en vakantiehuizen Elkeplek.nl gaat het aanbod van locatie-eigenaren in 3D ontsluiten met virtual reality.

Native advertising

Condé Nast met Cadillac in native advertising

Uitgever Condé Nast heeft een native advertising-contract met de Amerikaanse autofabrikant Cadillac binnengesleept. Dat contact omvat verhalen voor zowel print als online.

Marketing

Iets lagere verwachtingen van native advertising

Het enthousiasme over de mogelijkheden van native advertising begint ietwat af te nemen, al blijven mediabureaus optimistisch. Dat blijkt uit een Amerikaans onderzoek van Advertiser Perceptions Inc.

Native advertising

Mediahuis start mediamerk voor millennials

Sabrina Simons (voorheen VICE) en Ward Wijndelts (voorheen NRC Handelsblad) zijn voor Mediahuis Nederland (NRC) een nieuw mediamerk Mindshakes begonnen, speciaal voor millennials.

Marketing

Sales WeTransfer naar Adfactor

Adfactor gaat in Nederland de reclame verzorgen op de pagina’s van WeTransfer.

Native advertising

Adfactor doet native advertising RTLZ.nl

Bureau Adfactor gaat samen met RTL Z de exploitatie met native advertising van RTLZ.nl verzorgen.

Native advertising

Google brengt native advertising naar Gmail

Google heeft een nieuwe reclamevorm opgenomen in zijn pallet met commerciële sjablonen voor adverteerders. Zij kunnen nu ook native advertising-ruimte inkopen in Gmail.

Marketing

Nieuwe huisstijl voor tienjarig Ligatus

Internetreclamebedrijf Ligatus viert zin tiende verjaardag en neemt daarmee de gelegenheid zich een nieuwe corporate identity aan te meten.

Native advertising

Native ads: hoe verhoog je de conversie? (podcast)

Native advertenties, die nauwelijks te onderscheiden zijn van redactionele content, lenen zich zeer goed voor mobiele apps. Studies claimen dat ze vijf keer effectiever zijn dan bannenadvertenties. Ashwin Venkatraman van advertentiemarktplaats InMobi gaat in deze podcast van ApInTop op de mogelijkheden die native advertenties bieden in mobiele apps.

Native advertising