Nu ook native advertising bij Yahoos BrightRoll
Yahoo biedt nu ook native advertenties aan via het geautomatiseerde platform BrightRoll Exchange. Dat weer gekoppeld is aan zeker honderd DSP’s en een bereik heeft van duizenden sites.
Yahoo biedt nu ook native advertenties aan via het geautomatiseerde platform BrightRoll Exchange. Dat weer gekoppeld is aan zeker honderd DSP’s en een bereik heeft van duizenden sites.
Nieuwe technologie van Improve Digital geeft uitgevers de mogelijkheid om gegarandeerde afspraken te maken met adverteerders. Het maakt niet uit of dat op web, mobiel of video is.
“Kijken, klikken, kopen”, in één sessie bestaat niet volgens Eric Ariëns van Strossle. “Marketeers zijn opgegroeid met de focus op conversie, maar je bouwt juist een relatie op. Het heeft alles te maken met hoe je denkt over je advertising.” Strossle biedt machine learning voor content recommendation in combinatie met native advertising.
Zoover Media heeft voor de verkoop van haar advertentieproducten een overeenkomst gesloten met Semilo. De samenwerking omvat de websites, mobiele sites en apps van Weeronline.nl en Zoover.nl.
Sinds kort kan het ook in Nederland: adverteren op Instagram. Salesforce legt in deze infographic uit waar je rekening mee moet houden. Tekst mag eigenlijk niet langer dan 300 tekens zijn, en plaatjes hebben idealiter de verhouding van 1080 x 1080 pixels.
De New York Times vestigde in augustus een speciaal team in Londen dat zich bezighoudt met native advertising. Kaylee King-Balentin leidt de Londense vestiging van T Brand Studios en vertelt er donderdag op Emerce Performance meer over.
Hoe omschrijf je native advertising in één zin zodat iedereen het begrijpt? Het laten aansluiten van advertenties op het platform waarop ze vertoond worden zodat ondanks het zien van een advertentie de bezoekerservaring niet verandert.
De boekingssite voor campings en vakantiehuizen Elkeplek.nl gaat het aanbod van locatie-eigenaren in 3D ontsluiten met virtual reality.
Uitgever Condé Nast heeft een native advertising-contract met de Amerikaanse autofabrikant Cadillac binnengesleept. Dat contact omvat verhalen voor zowel print als online.
Het enthousiasme over de mogelijkheden van native advertising begint ietwat af te nemen, al blijven mediabureaus optimistisch. Dat blijkt uit een Amerikaans onderzoek van Advertiser Perceptions Inc.
Sabrina Simons (voorheen VICE) en Ward Wijndelts (voorheen NRC Handelsblad) zijn voor Mediahuis Nederland (NRC) een nieuw mediamerk Mindshakes begonnen, speciaal voor millennials.
Adfactor gaat in Nederland de reclame verzorgen op de pagina’s van WeTransfer.
Bureau Adfactor gaat samen met RTL Z de exploitatie met native advertising van RTLZ.nl verzorgen.
Google heeft een nieuwe reclamevorm opgenomen in zijn pallet met commerciële sjablonen voor adverteerders. Zij kunnen nu ook native advertising-ruimte inkopen in Gmail.
Internetreclamebedrijf Ligatus viert zin tiende verjaardag en neemt daarmee de gelegenheid zich een nieuwe corporate identity aan te meten.