More stories

Nieuwe call-to-actions bij Instagram

Instagram breidt zijn advertentieprogramma uit met vier reclamevormen om duidelijker call-to-actions te tonen voor webwinkels, merken en softwareontwikkelaars.

Online advertising

‘Native advertenties negeren regelgeving’

Zeker een derde van de native advertenties blijken in de VS niet te voldoen aan federale wetgeving. De reden is dat door de strenge regelgeving native minder goed werkt.

Native advertising

Ligatus koopt LiquidM voor native programmatic

Internetreclamebedrijf Ligatus neemt honderd procent van de aandelen LiquidM over. De dochter van Gruner + Jahr verwerft daarmee een mobiele DSP.

Programmatic native bestaat niet

Er zijn twee soorten marketeers; voor de één klinkt programmatic native als muziek in de oren terwijl het voor de ander een vies woord is. De waarheid ligt zoals wel vaker ergens in het midden. Het huidige aanbod van programmatic native dat bijvoorbeeld door netwerken/exploitanten als Sanoma, AdFactor en Semilo wordt aangeboden is innovatief en zeer waardevol te noemen. Echter voldoet het niet helemaal aan de essentie van native en is daarnaast niet zo schaalbaar als bijvoorbeeld programmatic display.

Programmatic

DoubeClick Bid Manager nu ook met native advertenties

Google biedt voortaan de mogelijkheid om via DoubleClick Bid Manager native advertenties in te kopen op smartphones, tablets en desktops. De advertenties zijn afgestemd op de vormgeving van de desbetreffende sites.

Native advertising

Edition deed Snapchatcampagne met Bavaria

Het onlangs door VICE gelanceerde influencerlabel Edition gaat aan de slag voor Bavaria. De eerste campagne bereikte meer dan een miljoen unieke personen.

Campagnes

Reclame en vlogs, hoe zit dat juridisch?

Je ziet het vaak op vlogs: vloggers die wel erg veel nadruk leggen op een bepaald merkproduct. Soms is het duidelijk dat de vlogger reclame maakt voor het merk, maar soms ook niet. Hoe zit dat juridisch, reclame maken in vlogs? De Reclame Code Commissie (‘RCC’), heeft daarover laatst een uitspraak gedaan. Wat was er precies aan de hand?

Native advertising

‘Iedereen is de fraude met media-inkoop beu’

Het wordt tijd dat uitgevers en mediabureaus transparanter en eerlijker gaan werken. Anders dwingt de markt hen wel, wat onherroepelijk leidt tot een grote herprijzing van alles. Zelfs merkadverteren in zijn huidige vorm verdwijnt, stelt CEO Gabe Leydon van spellenbedrijf Machine Zone.

Online advertising

Ligatus met AppNexus in programmatic native advertising

AppNexus en Ligatus sluiten een strategische samenwerking die native advertising naar het programmaticdomein brengt in negen Europese landen.

Programmatic

Forse groei voorspeld van native in-app advertenties

Native in-app adverteren groeit enorm. Dat blijkt uit een nieuwe studie in opdracht van Facebook Audience Network. In 2020 maakt dit type advertenties al voor ruim tien procent deel uit van alle mobiele display advertenties. Goed voor een omzet van 8,9 miljard dollar.

Native advertising

Sanoma|SBS in strategische samenwerking met Adfactor

Sanoma|SBS en Adfactor gaan een samenwerking aan waarbij ze hun expertise op het gebied van digital advertising en programmatic trading bij elkaar leggen.

Online advertising

Wayne Parker Kent begint reclamebureau

Het Amsterdamse Wayne Parker Kent, de uitgever van sites als NSMBL, Beautify en Froot, lanceert een eigen reclamebureau: WPK The Agency zal zich volledig toeleggen op native advertising.

Native advertising

Facebook Audience Network ondersteunt mobiel web

De meer dan 2,5 miljoen adverteerders op Facebook kunnen nu ook hun native en gefilmde reclameberichen op het mobiele web gaan uitserveren.

Clickly zoekt groei in Engeland en Amerika

De maker van reclametechnologie Clickly, net afgestudeerd aan Startupbootcamp Amsterdam, zoekt miljoenen groeigeld om na de Noord-Europese nu de Engelse en Amerikaanse markt te betreden.

Native advertising

Nu ook native advertising bij Yahoos BrightRoll

Yahoo biedt nu ook native advertenties aan via het geautomatiseerde platform BrightRoll Exchange. Dat weer gekoppeld is aan zeker honderd DSP’s en een bereik heeft van duizenden sites.