Miele houdt kookchallenge voor foodbloggers
Elektronicafabrikant Miele organiseert een challenge waarin foodbloggers worden geprikkeld culinaire grenzen te verleggen.
Elektronicafabrikant Miele organiseert een challenge waarin foodbloggers worden geprikkeld culinaire grenzen te verleggen.
Instagram breidt zijn advertentieprogramma uit met vier reclamevormen om duidelijker call-to-actions te tonen voor webwinkels, merken en softwareontwikkelaars.
Zeker een derde van de native advertenties blijken in de VS niet te voldoen aan federale wetgeving. De reden is dat door de strenge regelgeving native minder goed werkt.
Internetreclamebedrijf Ligatus neemt honderd procent van de aandelen LiquidM over. De dochter van Gruner + Jahr verwerft daarmee een mobiele DSP.
Er zijn twee soorten marketeers; voor de één klinkt programmatic native als muziek in de oren terwijl het voor de ander een vies woord is. De waarheid ligt zoals wel vaker ergens in het midden. Het huidige aanbod van programmatic native dat bijvoorbeeld door netwerken/exploitanten als Sanoma, AdFactor en Semilo wordt aangeboden is innovatief en zeer waardevol te noemen. Echter voldoet het niet helemaal aan de essentie van native en is daarnaast niet zo schaalbaar als bijvoorbeeld programmatic display.
Google biedt voortaan de mogelijkheid om via DoubleClick Bid Manager native advertenties in te kopen op smartphones, tablets en desktops. De advertenties zijn afgestemd op de vormgeving van de desbetreffende sites.
Het onlangs door VICE gelanceerde influencerlabel Edition gaat aan de slag voor Bavaria. De eerste campagne bereikte meer dan een miljoen unieke personen.
Je ziet het vaak op vlogs: vloggers die wel erg veel nadruk leggen op een bepaald merkproduct. Soms is het duidelijk dat de vlogger reclame maakt voor het merk, maar soms ook niet. Hoe zit dat juridisch, reclame maken in vlogs? De Reclame Code Commissie (‘RCC’), heeft daarover laatst een uitspraak gedaan. Wat was er precies aan de hand?
Het wordt tijd dat uitgevers en mediabureaus transparanter en eerlijker gaan werken. Anders dwingt de markt hen wel, wat onherroepelijk leidt tot een grote herprijzing van alles. Zelfs merkadverteren in zijn huidige vorm verdwijnt, stelt CEO Gabe Leydon van spellenbedrijf Machine Zone.
AppNexus en Ligatus sluiten een strategische samenwerking die native advertising naar het programmaticdomein brengt in negen Europese landen.
Native in-app adverteren groeit enorm. Dat blijkt uit een nieuwe studie in opdracht van Facebook Audience Network. In 2020 maakt dit type advertenties al voor ruim tien procent deel uit van alle mobiele display advertenties. Goed voor een omzet van 8,9 miljard dollar.
Sanoma|SBS en Adfactor gaan een samenwerking aan waarbij ze hun expertise op het gebied van digital advertising en programmatic trading bij elkaar leggen.
Het Amsterdamse Wayne Parker Kent, de uitgever van sites als NSMBL, Beautify en Froot, lanceert een eigen reclamebureau: WPK The Agency zal zich volledig toeleggen op native advertising.
De meer dan 2,5 miljoen adverteerders op Facebook kunnen nu ook hun native en gefilmde reclameberichen op het mobiele web gaan uitserveren.
De maker van reclametechnologie Clickly, net afgestudeerd aan Startupbootcamp Amsterdam, zoekt miljoenen groeigeld om na de Noord-Europese nu de Engelse en Amerikaanse markt te betreden.