More stories

Streven naar de optimale mobiele advertentie

Steeds vaker begint de consument zijn online zoektocht op een mobiel apparaat, een trend die ze bij Marktplaats al langer zien. Maar hoe zorg je er als bedrijf nu voor dat jouw advertentie voldoende opvalt zonder storend te zijn?

Mobile

Nieuwe naam, nieuw MT voor Clansman

Online marketingbureau Clansman verandert zijn naam in Basebuilder om zich internationaal beter te kunnen profileren. Daarnaast treden de oprichters terug en krijgt het bedrijf per 1 juli een nieuw managementteam.

Customer Engagement

Center Parcs Europe zet samenwerking met metapeople voort

Center Parcs Europe gaat verder met performancemarketing bureau metapeople na een displaycampagne rondom het vroegboek-aanbod voor de zomervakantie.

Online advertising

Column: The Math Game

De overmatige focus op cijfers en meten-is-weten maakt dat bedrijven minder snel in nieuwe platformen stappen. Neem Snapchat, met maandelijks zo’n honderdvijftig miljoen actieve gebruikers. Omdat het platform geen click-through rates kan overleggen, zijn sommige investeerders en merken terughoudend om in te stappen. En dat terwijl iedereen ziet hoe hard de aanwas groeit, evenals de commerciële potentie.

Online marketing

Axel Springer verliest weer rechtszaak tegen Adblock Plus

Axel Springer heeft vandaag het hoger beroep tegen Eyeo, het bedrijf achter de omstreden adblocker Adblock Plus, verloren. Ook het Duitse Hof ziet niets illegaals in de activiteiten van Eyeo.

Online advertising

‘Kwart van de Amerikanen gebruikt dit jaar adblockers’

Meer dan kwart van de Amerikaanse gebruikers gaat dit jaar nog een adblocker installeren. Het aantal Amerikaanse adblockgebruikers bedraagt daarmee bijna 70 miljoen. Dat voorspelt eMarketer in een nieuwe studie.

Online advertising

Nielsen meet nu ook mobiele display

Het systeem van Nielsen dat in Nederland de mediabestedingen meet, kan nu ook overweg met mobiele displayreclame.

Online advertising

Daisycon laat publishers extra belonen

Adverteerders op het affiliatenetwerk van Daisycon kunnen selecte sitebeheerders, of: publishers, automatisch extra beloningen gaan geven.

Attributie

SpotX opent kantoor in Zweden

Online videoreclameplatform SpotX heeft een kantoor geopend in Stockholm. Dat staat onder leiding van Elwin Gastelaars, die ook managing director is van de Benelux-vestiging.

Marketing

Onderzoek: Mobiele adverteerders komen in drie smaken

Steeds meer bedrijven zetten mobiel adverteren in, maar halen hier vaak nog onvoldoende profijt uit. Om beter in te spelen op de behoeften van de adverteerders en mogelijke barrières weg te nemen, heeft Marktplaats drie verschillende persona’s ontwikkeld.

Mobile

Sanoma/SBS tekent GroupM als datapartner

Sanoma/SBS en de bureaus van GroupM gaan samenwerken op het gebied van surfgegevens. De uitgever deelt data en doet dat los van media-inkoop.

Programmatic

Secret Escapes opent kantoor in Amsterdam

De besloten shoppingclub voor hotelboekingen Secret Escapes heeft een kantoor in Amsterdam geopend. Eind volgend jaar wil het in de Benelux verdrievoudigen qua aantal geregistreerde leden.

Online advertising

Bereik online radio in Nederland: 49 procent

Het bereik van online radio is vorig jaar met tien procent gestegen tot 49 procent, blijkt uit bereiksonderzoek van MeMo2. De gemiddelde luisterduur per dag is 2:31 uur.

Online advertising

Mannenmedia breidt autokanaal uit

Mannenmedia versterkt zijn autokanaal met vier nieuwe titels: Autovisie.nl, Speurders.nl, AutoVandaag.nl en LeaseAutoVandaag.nl. Daarmee bereikt met 5,5 miljoen autogebruikers, autokopers en autoliefhebbers.

Online advertising

Budgetten mobiele reclame domineren vanaf 2017

Vanaf 2017 gaat er meer reclamebudget op aan mobiele reclame dan commerciële uitingen op desktopinternet. Mobiel groeit nog sneller dan de media-analytici van ZenithOptimedia eerder berekenden. In dat jaar is internet ook groter dan televisie wat mediabestedingen betreft.