Hoe kun je search ads het beste personaliseren?
Een van de trends binnen search advertising is de personalisatie van search ads. De laatste tijd biedt Google steeds meer […]
Een van de trends binnen search advertising is de personalisatie van search ads. De laatste tijd biedt Google steeds meer […]
De Duitse OTTO Group sluit een strategische samenwerking met online media-exploitant Ströer Digital. Die gaat andere adverteerders betere targetingopties leveren met geanonimiseerde consumentgegevens van de e-commercegigant.
Gerard Moussault wordt eindverantwoordelijk voor de Benelux-activiteiten van NMPi, de agencytak van DQ&A die opging in de diensten van het NMPi in Londen.
Deloitte Digital is bezig zijn Europese afdelingen te certificeren als DoubleClick-Partner voor programmatic advertising.
De Europese affiliatenetwerken Zanox en Affiliate Window veranderen hun naam in Awin. Daarnaast rolt het binnenkort een nieuw platform uit naar zijn internationale gebruikers.
Online radiocampagnes bereiken gemiddeld 9 procent van het Nederlandse mediapubliek. Adverteren op internetradio levert 33 procent additioneel bereik op.
Online heeft de advertentiemarkt veranderd. Met hulp van klikgedrag en cookies is het kinderlijk eenvoudig geworden om er achter te komen waar je doelgroep zit. Dat geldt nog niet voor print.
Een van de grootste uitdagingen in het leven van een onlinemarketeer is het meten en beoordelen van Cross Device Data. Gelukkig is het nu een stuk makkelijker gemaakt om Cross Device Data te meten en inzichten te krijgen in hoe de campagnes tussen verschillende apparaten presteren. Wil je weten hoe? Lees dan snel verder!
Level Up Media, onder meer uitgever van DingIt.tv, heeft Improve Digital uit Amsterdam gecontracteerd om zijn diepe archief met exclusieve premium gamevideo te exploiteren.
Het bedrijf Shine werd bekend als adblocker die op het niveau van de mobiele telecomnetwerken alle mobiele reclames weerde. Datzelfde bedrijf gooit zijn bedrijfsmodel om en neemt een nieuwe naam aan. Rainbow gaat ‘geautoriseerde reclames’ uitserveren op sites en apps die klanten van operator zien.
Hoe weet je als adverteerder of de huidige inzet daadwerkelijk het meest effectief is? Onlangs is er onderzoek gedaan naar welke visuele kenmerken van online uitingen het meeste effect hebben. In dit geval werd het meeste effect omschreven als de hoogste CTR (click through rate). Dit onderzoek is door Mediabrands Marketing Sciences in samenwerking met Google uitgevoerd.
Waar Nintendo een fantastische koppeling maakte tussen de online en offline wereld met Pokémon Go, kon Google natuurlijk niet achterblijven. Feitelijk al in december 2014 geïntroduceerd, maar nu pas voorzichtig uitgerold in Nederland; de in-store visits in Google AdWords. Een nieuwe metric die de invloed van Google AdWords op offline winkelbezoek weergeeft.
Karin Schut is aangesteld als nieuwe directeur van VINEX, de organisatie achter Nederlands Online Bereiksonderzoek NOBO.
Jeroen Verkroost is in dienst getreden bij advertentieplatform Adoptiq, een marktplaats die digitale media-inkoop faciliteert voor papieren kranten en tijdschriften.
YouTube stopt volgend jaar met reclame van dertig seconden of meer die niet weggedrukt kan worden. Kortere reclames kunnen nog wel worden overgeslagen.