More stories

Omzet TMG Digital groeit tot 35 miljoen euro

TMG Digital zag de omzet in 2016 met 6,4 procent groeien tot 35 miljoen euro. De uitgever gaat in 2017 meer investeren in e-commerce, de tak die nu al verantwoordelijk is voor de meeste omzet.

Conversie

Jay de Groot begint Meta Dimensions

Ondernemer Jay de Groot begint vandaag zijn nieuwe bedrijf Meta Dimensions. Met technologie van Orange Valley wordt historische marketingdata van bedrijven simpel en, zelfs, op speelse wijze ontsloten.

Campagnes
Premium

Abovo Media lanceert fullservice label voor digital advertising

Mediabureau Abovo Media lanceert vandaag onder de naam Digital Brixx een eigen fullservice label voor digital advertising.

Online advertising

Periscope krijgt reclame

Periscope is niet langer reclamevrij. In navolging van moeder Twitter krijgt ook Periscope, de app voor live-uitzendingen, preroll advertenties.

Online advertising

Online klantenbinding: eerst kijken en inspireren, dan kopen

Een schreeuwerige online campagne heeft geen nut als mensen je merk of product nog niet kennen. Wie recht op het conversiedoel afgaat, schiet vaak mis. Maar hoe kun je nieuwe klanten dan wel aan je binden?

Customer Engagement

Reclame-uitgaven internet overstijgen tv in 2017 voor het eerst

Adverteerders geven in 2017 voor het eerst meer reclamebudget uit aan internet dan aan televisie, aldus een nieuw rapport van mediaspecialist Zenith.

Online advertising

RTL verwacht veel van persoonlijke(r) tv-reclame

De tv-exploitant van RTL in Duitsland, IP Deutschland, denkt dat ‘addressable tv’ over drie jaar voor meer dan honderd miljoen euro omzet kan zorgen. De eerste proeven worden er al mee gedaan en adverteerders happen toe.

Premium

Moederbedrijf Werkspot koopt Brits MyBuilder

Internationale klusmarktleider HomeAdvisor, het moederbedrijf van Werkspot.nl, neemt MyBuilder uit Engeland over. De marktplaats verbindt consumenten en klussers met elkaar.

E-commerce platforms

Generatie Alpha en de toekomst van voice ads

Twee weken geleden liet Google, naar wat het lijkt, de eerste audio-advertentie van Walt Disney horen op de Google Home, wat resulteerde in een storm van kritiek op Twitter en Reddit. Deze ongevraagde promotie benadrukt dat Google zoekende is naar een balans tussen het verdienen aan nieuwe zoekvormen en de tolerantie van gebruikers voor meer en nieuwe advertenties. Op het eerste gezicht lijkt Google te kunnen rekenen op weinig tot geen tolerantie, maar nieuwe generaties bieden kansen.

Online advertising

Inventory Sanoma/SBS beschikbaar via AppNexus

Reclameruimte voor display-advertising bij Sanoma | SBS is nu ook beschikbaar via de internationale marktplaats AppNexus.

Dynamic prospecting: retargeting op een nieuwe doelgroep

Ondanks het soms irritante gevoel dat dat ene paar schoenen je blijft achtervolgen, weten we allemaal dat dynamic retargeting werkt als een trein. Het grootste nadeel hieraan is dat men op je website geweest moet zijn om de doelgroep te kunnen targeten. Hoe pas je dit succes toe op een nieuwe doelgroep? Daar komt dynamic prospecting om de hoek kijken.

Online advertising
Premium

Blockchain dringt door tot online advertising

Technologiebedrijf MetaX heeft een toepassing van Blockchain ontwikkeld, adChain, om de fraude en intransparantie in online reclamewereld terug te dringen.

Blockchain

Coalition for Better Ads luidt de noodbel: Nu stoppen met irritante online advertenties

Een brede coalitie van brancheverenigingen op het gebied van online adverteren heeft gisteren opgeroepen om te stoppen met irritante advertentieformaten. Autoplay video, popups en paginavullende scrollovers zorgen voor toenemend gebruik van adblockers, zo waarschuwt Coalition for Better Ads, die gisteren in zowel Brussel als Washington D.C. vrijwillige advertentiestandaarden publiceerde.

Online advertising

Dick Molman (Sanoma) voorzitter Stichting Reclame Code

Dick Molman wordt de nieuwe voorzitter van het bestuur van de Stichting Reclame Code. Hij volgt Willem van der Mee op, die sinds 1 november 2005 voorzitter was.

Online advertising

Europese uitrol Sky-systeem persoonlijke tv-reclame

Tv-bedrijf Sky gaat zijn reclamesysteem AdSmart pan-Europees uitrollen waardoor adverteerders persoonlijker kunnen adverteren naar huishoudens.

Online advertising