Omzet TMG Digital groeit tot 35 miljoen euro
TMG Digital zag de omzet in 2016 met 6,4 procent groeien tot 35 miljoen euro. De uitgever gaat in 2017 meer investeren in e-commerce, de tak die nu al verantwoordelijk is voor de meeste omzet.
TMG Digital zag de omzet in 2016 met 6,4 procent groeien tot 35 miljoen euro. De uitgever gaat in 2017 meer investeren in e-commerce, de tak die nu al verantwoordelijk is voor de meeste omzet.
Ondernemer Jay de Groot begint vandaag zijn nieuwe bedrijf Meta Dimensions. Met technologie van Orange Valley wordt historische marketingdata van bedrijven simpel en, zelfs, op speelse wijze ontsloten.
Mediabureau Abovo Media lanceert vandaag onder de naam Digital Brixx een eigen fullservice label voor digital advertising.
Periscope is niet langer reclamevrij. In navolging van moeder Twitter krijgt ook Periscope, de app voor live-uitzendingen, preroll advertenties.
Een schreeuwerige online campagne heeft geen nut als mensen je merk of product nog niet kennen. Wie recht op het conversiedoel afgaat, schiet vaak mis. Maar hoe kun je nieuwe klanten dan wel aan je binden?
Adverteerders geven in 2017 voor het eerst meer reclamebudget uit aan internet dan aan televisie, aldus een nieuw rapport van mediaspecialist Zenith.
De tv-exploitant van RTL in Duitsland, IP Deutschland, denkt dat ‘addressable tv’ over drie jaar voor meer dan honderd miljoen euro omzet kan zorgen. De eerste proeven worden er al mee gedaan en adverteerders happen toe.
Internationale klusmarktleider HomeAdvisor, het moederbedrijf van Werkspot.nl, neemt MyBuilder uit Engeland over. De marktplaats verbindt consumenten en klussers met elkaar.
Twee weken geleden liet Google, naar wat het lijkt, de eerste audio-advertentie van Walt Disney horen op de Google Home, wat resulteerde in een storm van kritiek op Twitter en Reddit. Deze ongevraagde promotie benadrukt dat Google zoekende is naar een balans tussen het verdienen aan nieuwe zoekvormen en de tolerantie van gebruikers voor meer en nieuwe advertenties. Op het eerste gezicht lijkt Google te kunnen rekenen op weinig tot geen tolerantie, maar nieuwe generaties bieden kansen.
Reclameruimte voor display-advertising bij Sanoma | SBS is nu ook beschikbaar via de internationale marktplaats AppNexus.
Ondanks het soms irritante gevoel dat dat ene paar schoenen je blijft achtervolgen, weten we allemaal dat dynamic retargeting werkt als een trein. Het grootste nadeel hieraan is dat men op je website geweest moet zijn om de doelgroep te kunnen targeten. Hoe pas je dit succes toe op een nieuwe doelgroep? Daar komt dynamic prospecting om de hoek kijken.
Technologiebedrijf MetaX heeft een toepassing van Blockchain ontwikkeld, adChain, om de fraude en intransparantie in online reclamewereld terug te dringen.
Een brede coalitie van brancheverenigingen op het gebied van online adverteren heeft gisteren opgeroepen om te stoppen met irritante advertentieformaten. Autoplay video, popups en paginavullende scrollovers zorgen voor toenemend gebruik van adblockers, zo waarschuwt Coalition for Better Ads, die gisteren in zowel Brussel als Washington D.C. vrijwillige advertentiestandaarden publiceerde.
Dick Molman wordt de nieuwe voorzitter van het bestuur van de Stichting Reclame Code. Hij volgt Willem van der Mee op, die sinds 1 november 2005 voorzitter was.
Tv-bedrijf Sky gaat zijn reclamesysteem AdSmart pan-Europees uitrollen waardoor adverteerders persoonlijker kunnen adverteren naar huishoudens.