More stories

Resultaten viewability vendors wisselen sterk

Of een online reclame-uiting goed in beeld is geweest, is lastig te zeggen. Leveranciers van zichtbaarheidstesten rapporteren in dezelfde omstandigheden sterk wisselende resultaten.

Online advertising

Ghostery in Duitse handen

Scriptblocker Ghostery, een bekende verschijning in de wereld van de adblockers, is gekocht door de Duitse start-up Cliqz. De technologie van beide bedrijven zal worden samengevoegd. Ze willen ‘anti-tracking’ van surfgedrag perfectioneren.

Online advertising

Hoeveel impressies je mist met Google Ad Grants

Google Ad Grants zijn relatief minder waard dan advertentiegeld dat vanuit een regulier AdWords-account wordt ingelegd. Binnen Ad Grants – beschikbaar gestelde tegoeden voor non-profit organisaties van zoekgigant Google – kun je rekenen op een hogere Cost Per Click (CPC), terwijl je op posities terecht komt onder de advertenties van betaalde adverteerders.

Online advertising

Wehkamp vernieuwt affiliateprogramma

wehkamp gaat woensdag voor zijn affiliateprogramma een nieuw commissiemodel introduceren. Het huidige commissiemodel is volgens het bedrijf erg ingewikkeld en enigszins verouderd.

Online advertising

Buitenland blijft marginale business voor Yelp

Recensiesite Yelp blijft ondanks zijn internationale uitstraling hoofdzakelijk een Amerikaanse business. Op een kwartaalomzet van 195 miljoen dollar, was slechts vier miljoen afkomstig van buiten de VS.

Travel

Viewability vendors getest: opmerkelijke resultaten

Viewability, veelbesproken in de online marketingbranche. Adverteerders die weten of en hoe lang hun uitingen daadwerkelijk in beeld zijn, kunnen hun mediabudget effectiever uitgeven. Gespecialiseerde viewability vendors leveren de benodigde data aan, maar hoe betrouwbaar zijn die? Namens ING  en Mindshare namen we de proef op de som

Online advertising

Ster tekent SpotX voor programmatic videocampagnes

TV-exploitant Ster is een proef begonnen met programmatic buying op NPO Gemist van de NPO. Daarbij zet het de technologie van SpotX in.

Online advertising

Hootsuite koopt advertentiebedrijf

Hootsuite heeft voor een onbekend bedrag AdEspresso overgenomen, een bedrijf dat advertenties plaatst en test bij Facebook en Instagram.

Online advertising

Amper groei bij Sanoma Nederland

Sanoma heeft niet kunnen profiteren van de groei op de online reclamemarkt in Nederland en België in 2016. De uitgeverij noteerde hier een verkoopgroei van twee procent.

Online advertising

Tinder integreert reclamedienst Facebook

Dating-app Tinder gaat de onverkochte reclameruimte exploiteren met Facebook door op diens reclamenetwerk aan te sluiten.

Online advertising

Media Markt stopt klantgegevens in apart bedrijf

Het moederbedrijf van Media Markt en Saturn richt een nieuwe dochteronderneming op die klantgegevens van de retailbedrijven online gaat exploiteren voor reclamedoeleinden.

Programmatic

Vooral automerken adverteerden online in 2016

Met 62 miljoen aan bruto mediabestedingen gaven automerken het meest uit aan online adverteren in Nederland in 2016. Dit blijkt uit onderzoek van Nielsen. De totale bruto mediabestedingen aan online display en video advertising bedroegen ruim 586 miljoen euro in 2016.

Online advertising

Online bloemenbezorger bloomon lanceert tv-campagne

Online bloemenbezorger bloomon lanceert vanavond haar eerste tv-commercial. De campagne wordt ook op Facebook uitgerold.

Campagnes

Hoe haal je het meeste uit je Google Shopping campagnes?

Stel, je hebt een actieve Google Shopping campagne maar deze levert nog niet op wat je ervan gehoopt had. Het kan zelfs zo zijn dat je campagne meer geld kost dan dat deze oplevert. Zelf heb ik onlangs zo’n campagne mogen beheren. Ik had geen idee waar ik moest beginnen, dus ben ik maar begonnen met het begin: de productfeed. Met behulp van de informatie die Google beschikbaar stelt en diverse blogs, waaronder die van mijn collega Rick, heb ik de feed verbeterd. Maar hoe ga je dan verder?

Analytics

Nieuwe technologie doet automatisch bannercreatie

Adcombi en Bannerwise gaan nieuwe technologie ontwikkelen die in een programmatic omgeving automatisch banners op maat kan creëren. Hiervoor krijgen ze financiële steun van de overheid.

Creative