Adobe brengt Advertising Cloud uit
Adobe brengt een nieuw reclameplatform uit waarmee mediabureaus en adverteerders vanuit de cloud hun online en televisiecampagnes kunnen opzetten en beheren.
Adobe brengt een nieuw reclameplatform uit waarmee mediabureaus en adverteerders vanuit de cloud hun online en televisiecampagnes kunnen opzetten en beheren.
Vorig jaar blogde mijn collega al over het gebruik van DoubleClick en hoe je dit effectief kan inzetten. Inmiddels zijn we een jaar verder en werken we al voor een groot aantal enthousiaste opdrachtgevers met DoubleClick for Search. In dit eerste blog vind je een aantal best practices en welke functies van DS3 heel waardevol zijn.
Duitslands grootste prijsvergelijker Idealo, onderdeel van uitgeefgroep Axel Springer, zou in de etalage staan en enkele honderden miljoenen euro’s kunnen opbrengen.
Halverwege 2016 liet Google doorschemeren dat de nieuwe Google AdWords Alpha interface eind 2017 beschikbaar zal worden voor adverteerders in ons favoriete advertentieplatform. Eind januari zijn er berichten verschenen waarin duidelijk werd dat Google de Alpha van de nieuwe interface op kort termijn al ging testen voor een selectie van AdWords accounts. Vandaag is het zover….
eBay wil dat handelaren op zijn site meer reclamediensten gaan kopen. Een belangrijke vernieuwing is dat reclamelinks niet meer naar externe sites verwijzen maar naar product- en winkelpagina’s op eBay zelf.
wehkamp gaat een affiliate programma van Performance Horizon testen en zoekt daarvoor kandidaten. De huidige samenwerking met Tradedoubler blijft nog wel bestaan.
Start-up WeFlyCheap bestaat bijna vier jaar, telt inmiddels veertien medewerkers en is actief in zowel Nederland als België. Medeoprichter Ruud Raaijmakers vertelt over de toekomstplannen: nieuwe markten, WhatsApp-personalisatie en een automatische dealzoeker.
De verliezen van Snap worden mogelijk nog hoger. eMarketer schat de advertentieomzet voor dit jaar 30 miljoen dollar lager in omdat Snap meer omzet moet delen met partners.
De Persgroep promoot deze dagen de politieke krantenkoppen uit het AD op een digitale schermennetwerk in de Nederlandse winkelstraten.
Microsoft experimenteert met advertenties voor Office 356 en andere diensten in de Verkenner van Windows 10. Gebruikers zijn er niet blij mee.
Yvonne de Jager wordt per 1 april de nieuwe directeur van IAB Nederland. “Diversiteit wordt een belangrijk thema omdat samenwerken met anderen altijd tot nieuwe inzichten leidt.”
Weet je eigenlijk hoeveel telefoontjes je website precies oplevert en via welk marketingkanaal deze binnen komen? En wat de waarde ervan is? Door nieuwe advertentievormen als click-to-call neemt dit soort verkeer alleen maar toe. De ROI meet je met call tracking.
bGenius is het eerste technologiebedrijf in Nederland dat toetreedt tot het partnerprogramma van zoekmachine Bing.
De digitale omzet bij RTL Group groeide in 2016 met 32 procent tot 670 miljoen euro. Digital is goed voor 11 procent van de concernomzet. Dat moet rond 2020 op 15 procent liggen. Digital en Duitsland leiden in 2017 de groei.
Advertising Director Daan Jansonius verlaat na vijf jaar Social Embassy-iProspect en gaat voor Snap in Amsterdam aan de slag.