More stories

Tesco Mobile: korting voor extra reclame kijken

De Engelse mobiele aanbieder gaat klanten korting op hun rekening geven als ze reclame accepteren op het openingsscherm (unlock screen) van hun mobieltje.

Online advertising

‘Internetreclame in Nederland groeit een miljard euro’

De uitgaven aan internetreclame groeien de komende vijf jaar met gemiddeld tien procent, oftwel: met een miljard euro. Een nieuw rapport van PwC laat zien dat uitgevers van boeken, kranten en consumentenbladen jaren van krimp gaan zien.

Online advertising

‘Online advertentiefraude naar 50 miljard dollar’

Advertentiefraude kan oplopen tot 50 miljard dollar wereldwijd in 2025 bij ongewijzigd beleid. Daarvoor waarschuwt de Wereld Federatie voor Adverteerders.

Programmatic

Adblockers vooral populair in Azië

In de VS is het gebruik van adblockers opvallend laag. In Azië daarentegen worden adblockers steeds vaker toegepast, zo blijkt uit cijfers van PageFair.

Online advertising

Oogst ontvangt Relay42-certificatie

Marketingperformancebureau Oogst heeft als eerste bureau in Nederland een Relay42 Silver-certificatie ontvangen.

Online advertising

6,7 procent van websites blokkeert gebruikers adblockers

6,7 procent van de populairste websites blokkeren bezoekers met een adblocker, zo blijkt uit onderzoek van diverse universiteiten.

Online advertising

‘Mobiel beter aanvulling op tv-reclame dan desktop’

Tv-adverteerders kunnen hun campagne beter verlengen naar mobiele telefoons dan naar de omgeving van desktop of laptop. Mobiel levert een betere merkbijdrage.

Video

Facebook sluit advertentiemarkt PBX

Facebook stopt met zijn advertentiemarktplaats FBX, waarmee via bijvoorbeeld Criteo en AppNexus geautomatiseerd desktop-advertenties konden worden ingekocht.

Programmatic

Google richt AdWords in op een mobile-first world

Wie zich bezig houdt met zoekmachine advertising weet al langer dat het aandeel van mobiel zoekverkeer steeds verder toeneemt. Het gedrag van gebruikers verschilt sterk per device, maar adverteerders kunnen hier nog nauwelijks op inspelen met de instellingen van hun AdWords-campagnes. Met de veranderingen die Google eergisteren aankondigde tijdens hun Performance Summit lijkt hier verbetering in te komen. Wij zetten de vijf beste veranderingen voor je op een rij.

Online marketing

‘Zeventig procent verkeer Zalando via mobiel’

Tegen eind 2016 realiseert Zalando rond de zeventig procent van het verkeer via mobiele dragers. Dat heeft behalve voor design ook enorme implicaties voor marketing. “Touch en mobiel zijn de standaard”, aldus Christian Mueller.

Programmatic

Nieuwe mobiele MKB-reclameproducten Google

Google brengt nieuwe lokale zoekproducten op de markt voor de zoekmachine en Maps. MKB’ers kunnen hun winkel prominenter op de landkaart tonen, inclusief aanbiedingen en actuele voorraadinformatie.

Online advertising

Marketeers, maak van virtual reality geen reclamezuil

Dat Virtual Reality op het punt staat mainstream te worden, horen we al een tijdje. 2016 moet hét jaar worden. De marktintroductie van diverse consumentenbrillen moet daar zeker aan bijdragen. Allerlei merken springen snel in op die ontwikkeling. Voor verbetering van de klantervaring, eigen marketing, maar ook advertising.

Online marketing

Nieuw: aansturen op data driven conversions in Google Adwords

Al sinds 2003 hebben we het volop over het magische onderwerp ‘conversie-attributie’. Elke online marketeer begrijpt dat het niet juist is om alle conversies toe te kennen aan de laatste interactie die een gebruiker met een van je campagnes heeft gehad. Toch vinden de meesten van ons het lastig om de stap naar een ander attributiemodel te maken. Wat daarin niet meehelpt, is het feit dat veel systemen nog niet de mogelijkheid bieden om op geattribueerde conversiewaarden aan te sturen. Tot afgelopen week, waarin Google Adwords niet alleen heeft aangekondigd het data driven attributiemodel aan de bestaande attributiemodellen toe te voegen, maar ook heeft gekondigd dat het aan het einde van deze maand mogelijk is om af te wijken van het last click attributiemodel en je ‘conversies’ kolom te vullen op basis van een ander attributiemodel. ‘No big deal?’ Ik denk van wel.

Online advertising

‘Uitgevers verliezen bijna 27 miljard dollar aan adblockers’

Uitgevers verliezen in 2020 bijna 27 miljard dollar als gevolg van adblockers, volgens nieuwe berekeningen van Juniper Research. Dat is bijna tien procent van de huidige digitale advertentieomzet.

Online advertising

Affiliatemarketing Emesa naar TradeTracker

De verkoper van reizen en tripjes Emesa brengt zijn affiliatemarketingactiviteiten onder bij TradeTracker, zo laten de partijen weten.

Online advertising