Goede creatie display-ads verdubbelt kooplust
Sneller oogcontact, langere kijkduur en een hogere aankoopintentie. Een onderzoek laat zien dat goede creatie van displayreclame een groot verschil maakt in het gerealiseerde resultaat.
Sneller oogcontact, langere kijkduur en een hogere aankoopintentie. Een onderzoek laat zien dat goede creatie van displayreclame een groot verschil maakt in het gerealiseerde resultaat.
JCDecaux introduceert naar eigen zeggen een nieuwe standaard in digitale reclame. Het bedrijf nam op het Rembrandtplein in Amsterdam haar eerste digitale object in gebruik: de Mupi Métropole.
Recent onderzoek toont aan dat maar liefst 60 procent van de homepage takeovers (HPTO’s) niet of niet goed getoond wordt. En dit terwijl deze vorm van high impact advertising juist schreeuwt om zichtbaarheid. Tel daarbij de relatief hoge kosten van een HPTO-campagne op en we kunnen niets anders concluderen dan dat dit een ongewenste situatie is. Hoe kunnen we deze gigantische takeover-waste tackelen?
Uitgeverij Tomorrow Focus boekt in een derde kwartaal dubbelcijferige groei in omzet en winst. Toch is het niet tevreden over de transactionele omzetten, waar ook Zoover, Tjingo en HolidayCheck onder vallen.
De reclamebranche moet veranderen omdat digitale ontwikkelingen consumenten dwingen tot ander mediagedrag. Dat was zo ongeveer de boodschap van de bonte stoet sprekers gisteren op het evenement 24 Uur van de Reclame in Beurs van Berlage.
Affiliatenetwerk Daisycon brengt een techniek uit waarmee adverteerders promotiecodes kunnen genereren die uniek zijn voor de site waarop ze verschijnen. Of hun folder of tv-commercial, want de codes zijn vanwege de uniciteit crossmediaal in te zetten.
Steeds meer webbeheerders ondersteunen real time bidding, volgens nieuwe cijfers van het Interactive Advertising Bureau (IAB). En het merendeel doet dat om kosten te besparen.
Waar voorheen de Ad Rank berekend werd door de kwaliteitsscore te vermenigvuldigen met de maximale bieding, speelt de kwaliteit van de advertentie-extensies hier nu ook een rol in. Deze aanpassing in de formule, waarmee de posities van de advertentieteksten bepaald worden, kan met stip de grootste aanpassing genoemd worden sinds de toevoeging van de kwaliteitsscore in 2005.
In 450 Britse pompstations van Tesco komen schermen te hangen voor reclame. Tot zover niets bijzonders. Maar de schermen hebben camera’s waarmee bezoekers kunnen worden geclassificeerd naar sekse en leeftijd. Zo kunnen meer gerichte advertenties worden voorgezet.
AOL heeft twee keer meer advertenties verkocht dan het kwartaal ervoor, deels door de groei als video advertenties, maar de winst van 2 dollarcent per aandeel was een forse tegenvaller. Analisten hadden 35 cent verwacht.
De Duitse uitgever Axel Springer sluit zijn online titels aan op DoubleClick AdExchange om de exploitatie van online reclameruimte in handen van Google komt.
Twitter staat aan de vooravond van de belangrijkste Tech-IPO sinds Facebook. Maar daar waar Facebook koos voor de hype en daar snel de nadelen van ondervond door een drastische val van de koers, kiest Twitter voor de voorzichtige weg.
Een nieuwe tool om vanuit één bron crossmediaal bereiksonderzoek te doen, rolt nu uit in Nederland en andere landen. Google is de launching customer, maar ondertussen gebruiken meerdere mediabureaus en exploitanten het systeem.
Nederlanders lezen massaal reclamefolders op hun telefoon en tablet. Meer dan drie miljoen consumenten grijpen tot 175 procent vaker naar een mobiele drager om de koopjes van grote retailers te lezen en, soms, kopen.
In de eerste uren van zijn beursnotering hield Criteo uren ver boven zijn uitgifteprijs stand. Vandaag, op dag twee, is de daling ingezet.