More stories

Europese markt programmatic buying: 2,1 miljard euro

Adverteerders besteedden vorig jaar zo’n tien procent van hun online mediabudgetten aan programmatic buying. Dat is twee keer meer dan in 2012 toen er nog voor nog geen miljard aan banners en rectangles op veilingen werd ingekocht bij uitgevers.

Marketing

Facebook vraagt gebruiker mening over advertenties

Binnenkort ook duimpjes onder advertenties bij Facebook in de tijdlijn? Het sociale netwerk wil de mening van gebruikers horen over advertenties. Die konden al wel worden verborgen, maar nu wil Facebook ook weten waarom.

Facebook

Google website call conversions uitgelicht

Onlangs lanceerde Google Website Call Conversions. Een functionaliteit die de meetbaarheid en de waardering van ‘belletjes’ als gevolg van paid media efforts voor adverteerders beter inzichtelijk moet gaan maken. De laatste tijd is er een duidelijke focus van Google te zien op mobiel. Welke inzichten gaat dat opleveren?

Analytics

Russische zoekmachine Yandex merkt weinig van sancties

De economische sancties tegen Rusland hebben tot nu toe geen impact gehad op de grootste Russische zoekmachine Yandex. Het bedrijf, dat statutair in Nederland is gevestigd, krijgt nog evenveel advertenties als voorheen. Dat zegt Marin Software.

Marketing

Advertenties steeds vaker geblokkeerd door Chrome

Online advertenties worden in toenemende mate geblokkeerd en Googles Chrome lijkt daar in hoofdzaak verantwoordelijk voor. Dat blijkt uit een studie van Pagefair en Adobe.

Marketing

Lastige combi: bloggers en affiliate marketing

Zanox merkt dat het lastig is bloggers en performance based marketing te combineren. Afrekenen per klik werkt niet, omdat bloglezers ampers links klikken. Voor dit soort publishers verruilt Zanox het CPC- voor het CPM-model.

Marketing

‘Google op het punt de hotelmarkt te ontwrichten’

Google zou eind dit jaar diensten gaan aanbieden waardoor hotelketens via Google Hotel Finder beter kamers kunnen gaan verhuren dan via online reisbureaus.

Online advertising

Spotify gestart met videoadvertenties

Gratis gebruikers van van mobiele apps van Spotify krijgen voortaan video-advertenties voorgeschoteld. Tot dusverre hoorden de 30 miljoen gratis abonnees audio-advertenties.

Marketing

Google Shopping: aan de slag in het Merchant Center

Het Merchant Center van Google Shopping doorgelicht. Waar heb je het voor nodig? Hoe maak je een Merchant Center-account aan? Hoe moet je jouw Product Feed uploaden in het Google Merchant Center? Hoe koppel je het Merchant Center aan Google AdWords?

Marketing

Aanbod video advertenties via marktplaatsen fors gestegen

Er zit fors wat groei in het aanbod van video-advertenties die via elektronische marktplaatsen worden uitgewisseld. Dat blijkt uit data van TubeMogul over het tweede kwartaal van 2014.

Online advertising

Smartclip komt met reclame tijdens het tv-zappen

Smartclip, leverancier van reclametechnologie, brengt volgend jaar een systeem op de markt dat tv-reclames kan tonen wanneer het toestel wordt aangezet of wanneer er wordt gezapt.

Marketing

Yahoo koopt ‘AdSense voor plaatjes’

Yahoo heeft voor een onbekend bedrag advertentiebedrijf Luminate overgenomen, ooit opgericht door voormalige werknemers van LiveOps, Netscape en Yahoo zelf. De onderneming zit achter een soort ‘AdSense voor plaatjes’.

Marketing

Nest in zee/huis met Airbnb

Airbnb gaat thermostaten van Nest installeren in een kleine groep huizen van zijn verhuurders. Het zijn maar tien huizen die […]

Internet of Things

Twitter opent reclamedienst voor Nederlands MKB

Berichtendienst Twitter heeft zojuist zijn selfservice reclamedienst Ads in Nederland en België geactiveerd. Nu kunnen ook kleine en middelgrote bedrijven reclamecampagnes gaan voeren.

Marketing

Vijf misverstanden rond retargeting opgelost

Er bestaan nog veel misvattingen rond retargeting. De technologie wordt echter al door ruim 75% van de meest succesvolle online bedrijven ingezet en het is dus de moeite waard om de misvattingen eens onder de loep te nemen. Hier zijn de top 5 retargeting misverstanden en waarom je ze kunt negeren.

Marketing