Google ontwikkelt advertentie volgsysteem voor mobiele web en apps
Google gaat gebruikers van het mobiele web en mobiele apps beter volgen, zodat adverteerders hun advertenties beter kunnen afstemmen op inviduele behoeften. Dat schrijft AdAge.
Google gaat gebruikers van het mobiele web en mobiele apps beter volgen, zodat adverteerders hun advertenties beter kunnen afstemmen op inviduele behoeften. Dat schrijft AdAge.
De bezorger van verse maaltijdboxen HelloFresh gaat landelijk op tv adverteren. Daarvoor gaat het samenwerken met Helder Marketing Services.
Op de dag van bestelling gaat boekwinkel Barnes & Noble in Amerika ook bezorgen. Hiertoe sluit het met Google een samenwerking in een aantal van de grootste steden. Google Shopping Express rolt naar verwachting spoedig nationaal uit.
Rocket Fuel, een leverancier van reclametechnologie, koopt het bedrijf [x+1] voor 230 miljoen dollar. Adverteerders kunnen eigen (CRM) en gehuurde klantgegevens gaan koppelen aan display- en videoreclame.
Geprogrammeerde inkoop van advertenties voor derden heeft AOL een goed kwartaal bezorgd, evenals de activiteiten van het eerder overgenomen video advertentie-platform Adap.tv. Samen waren ze goed voor zestig procent omzetgroei.
Adverteerders besteden steeds vaker significante budgetten aan online display advertising. Zij moeten dus blijven zoeken naar de juiste waardetoekenning. De materie van conversie-attributie is echter complex en er is verdeeldheid over het toekennen van waarde aan vertoonde advertenties waarop niet is geklikt. Om hier de juiste antwoorden op te vinden, moet worden afgerekend met een hardnekkige mythe.
Google heeft zijn Web Designer software voor Mac, Windows en Linux vernieuwd. Met de software kunnen HTML5-sites en -advertenties worden ontworpen.
Het aantal sociale netwerken dat advertenties biedt groeit met de dag, maar soms is het moeilijk om de verschillende advertentieformaten te onderscheiden. Vandaar dat Flightpad een mooi overzicht heeft gemaakt onder de noemer Social Media Ads Cheat Sheet. Oftewel: een spiekbriefje voor Facebook, Twitter, Google+, LinkedIn en Instagram.
Het klinkt te mooi om waar te zijn, maar toch bestaan ze sinds kort: gratis kliks in AdWords. Een week geleden introduceerde Google dynamische sitelinks en voerde het bedrijf deze wijziging meteen door in alle AdWords accounts. Dynamische sitelinks worden, net als de standaard links, vertoond onder de advertentie. Een groot verschil met standaard sitelinks is echter dat ze dynamisch door Google bepaald worden én dat ze helemaal gratis zijn.
Vergelijk.nl heeft het winkelmandje de deur uit gedaan. Consumenten kunnen er geen orders meer plaatsen zodat aangesloten webwinkels die verder konden afhandelen.
Advertentieplatform Taboola neemt supply-side platform (SSP) Perfect Market om geprogrammeerde native advertenties aan te kunnen bieden. Gezamenlijk wordt een nieuwe dienst Taboola-X opgetuigd.
Investeerder Hellman & Friedman overweegt Scout24 voor het einde van het jaar naar de beurs te brengen.
Wehkamp heeft zijn productaanbod op Beslist.nl met eenderde teruggebracht. De winkel verzet zich, net als grote branchegenoten, tegen het nieuwe betaalmodel van de vergelijker.
Performance marketingbureau Pervorm, gespecialiseerd in display en social performance advertising, lanceert samen met technologiebedrijf MediaMath het Open Seat-product. Daarmee kunnen adverteerders hun geautomatiseerde media-inkoop zelf beheren.
De vaste en mobiele versie van Google Maps gaan meer reclame vertonen. De inhoud van de zoekopdracht op de landkaart bepaalt (ook hier) reclames worden getoond.