More stories

Nieuwe operationeel directeur DMA Institute

Jelle Pastijn is begin augustus aangetreden als operationeel directeur van DMA Institute uit Amsterdam.

Analytics

Nieuwe CEO voor Tradedoubler

De interim CEO van affiliatemarketingbedrijf wordt aangesteld als vaste topman. Voormalig directeur Verkoop Matthias Stadelmeyer wordt algemeen directeur bij Tradedoubler uit Zweden. Hij is daarmee de definitieve opvolger van Rob Wilson, die het bedrijf in april moest verlaten toen de Raad van Commissarissen hem het vertrouwen niet meer wilde geven.

Marketing

‘Publicis koopt Criteo’

Mediabureau Publicis overweegt om het Franse advertentiebedrijf Criteo over te nemen. Dat meldt Les Echos.

Marketing
Premium

De Persgroep vernieuwt online advertising

Uitgeverij De Persgroep breidt in Nederland zijn propositie voor automated trading, geautomatiseerde reclameverkoop, uit.

Marketing

Volledige schermen en pop-up video in Apples iAd

Apple heeft zijn iAd-advertentiesysteem voor iOS verder uitgebreid. Advertenties kunnen in volledig scherm worden weergegeven en ook bestaat nu de mogelijkheid van een pop-up video.

Marketing

Google Shopping: in 5 stappen naar een goede Product Feed

Een Product Feed is dé basis voor Google Shopping. Zonder Product Feed ook geen Google Shopping. Maar hoe stel je een goede Product Feed op? Dit kan best een klus zijn. Maar met onderstaand stappenplan weet je in elk geval wel hoe je moet beginnen.

Marketing

Twitter lanceert ‘vliegschool’

Twitter begint een trainingprogramma voor adverteerders om ze vertrouwd te maken met nieuwe mogelijkheden van het microblog. Twitter is het programma Flight School gestart met drie partners Starcom MediaVest, MEC en Omnicom Group.

Marketing

Google Shopping omzetten vóór 31 augustus

Google vrij actief gecommuniceerd heeft dat de oude Google Shopping-/PLA-set-up straks niet meer werkt, willen we je er graag nog een keer aan herinneren. Zet deze week – vóór 31 augustus – nog je Google Shopping-campagnes om, voordat Google dit voor je doet.

Marketing

Facebook segmenteert advertenties op snelheid

Adverteerders bij Facebook kunnen voortaan rekening houden met de breedbandsnelheden waarover mobiele gebruikers kunnen beschikken. Eerder werd er al gesegmenteerd op type apparaat en systeemsoftware.

Facebook

Weer digitaal reclamescherm langs A1

OOHA Media introduceert een nieuwe digitaal reclamescherm aan de A1 richting Hoevelaken. De mast valt op door de positie van het scherm van ruim 60 vierkante meter. Het beeldscherm hangt op slechts 16 meter van de rijbaan. De voorbijgangers zien het scherm echt in close-up én haarscherp, dankzij de relatief hoge resolutie LED-schermen.

Marketing

Twitter rolt advertentienetwerk Europees uit

Twitter opent zijn advertentienetwerk in twaalf nieuwe Europese landen. Het zijn vooral adverteerders in het zuiden en oosten van het continent die nu met commerciële berichtjes aansluiting kunnen zoeken op lopende discussies en lokale actualiteiten.

Online advertising

Mozilla hervat advertentie experiment

Mozilla hervat een experiment waarbij advertenties worden verkocht via de Firefox browser. Die advertenties worden getoond in de zogenoemde Directory Tiles, dat zijn afbeeldingen die de gebruiker ziet als hij een nieuw tabblad opent.

Marketing

‘Amazon bouwt AdWords kloon’

Amazon zou plannen hebben om een concurrent van Google AdWords in de markt te zetten. Voornamelijk voor zijn eigen sites, maar ook daarbuiten. Het advertentieprogramma krijgt de naam Amazon Sponsored Links.

Marketing

Tweakers start met geautomatiseerde bannerverkoop

Tweakers lanceert na een testperiode geautomatiseerde verkoop van banners. Dat meldt het techblog zelf aan zijn lezers. Die gaan de veranderingen mogelijk goed merken. Wie geen banners wil kan die afkopen voor 1,27 euro per maand.

Marketing

Olaf Croon nieuwe directeur BVA bond van adverteerders

De bond van adverteerders heeft Olaf Croon (48) benoemd als nieuwe directeur. Hij treedt per 1 september in dienst. Croon was 5 jaar als directeur werkzaam bij Cebuco, het marketingplatform van NDP Nieuwsmedia en volgt interim directeur Loïke Stelwagen op

Marketing