More stories

Investering van 4,3 miljoen euro voor 161Media

Revel Partners investeert 4,3 miljoen euro in 161Media, het oude Clickdistrict, zodat het diens technologie kan doorontwikkelen tot een product van wereldkwaliteit. Directeur Marco Kloots: “Je kunt kiezen: of je opereert in de luwte of je wordt zo goed als Google en AppNexus”.

Online advertising

Meer dan 20% advertising-omzet e-tailers uit feedmarketing

De laatste jaren is een duidelijke trend zichtbaar, waarbij e-tailers meer en meer omzet halen uit media-inzet gebaseerd op productfeeds (feedmarketing). In dit artikel wordt inzicht gegeven in het belang van feedmarketing en de mogelijkheden om meer resultaat te halen door middel van feedoptimalisatie.

Online advertising

Online mediabestedingen stijgen 5,8 procent, display krimpt

De netto mediabestedingen bij online kanalen nam afgelopen halfjaar met een kleine zes procent toe. Die toename komt volledig op het konto van Search, aangezien display advertising en rubrieksadvertenties een kleine daling laten zien.

Online advertising

RIDE koopt videospecialist

Contentstudio RIDE neemt foto- en videospecialist Digital Message over om zijn in house portfolio uit te breiden.

Online advertising

Twitter peilt Nederlandse adverteerders voor ‘tv-huwelijk’

Twitter Nederland maakt momenteel een rondgang langs tv-zenders en mediabureaus om zijn tv-product onder de aandacht te brengen. De eerste resultaten zijn begin volgend jaar te zien.

Online advertising

Affiliate management: 7 voorbeelden uit de praktijk

Door activiteiten in vijftien landen en het werken met de daarbij behorende affiliate netwerken (en eigen programma’s), kom je veel interessante cases tegen binnen het affiliate management van programma’s en netwerken. In dit artikel enkele opvallende voorbeelden uit de praktijk.

Online advertising

Twitter op eDay: ‘De hashtag is het vroegere kampvuur’

“Vroeger vertelden mensen verhalen aan elkaar rondom het kampvuur. Nu doen we dat nog steeds wel, maar de hashtag is het kampvuur van deze tijd.” Josh Grau van Twitter vertelt op eDay dat Twitterreclame niet moeilijk is, maar wel goed aandacht verdient.

Online advertising

GfK gaat gebruik mobiele apps meten

GfK lanceert een panel waarmee het in de komende maanden het gebruik van apps en het mobiele web gaat meten. Adverteerders kunnen ze ook het mobiele bereik van hun uitingen meten.

Mobile

‘Vijf procent van de Facebookpostings is reclame’

Een op de twintig berichten op de Facebook timelines is een commerciële uiting, zegt Will Ashton van bureau Nanigangs, dat jaarlijks voor 250 miljoen dollar een reclamecampagnes op de profielensite verzorgt.

E-commerce

Calvin Klein met Shazam-technologie in tv-commercial

Nederlandse kijkers van commerciële zenders zien volgende maand de eerste tv-commercial die interactief is gekoppeld met Shazam. Zodra de app de reclame hoort, tovert hij een bijpassende mobiele webpagina tevoorschijn.

Online advertising

Ex-STIR-onderzoek tijdelijk in handen van GfK

Een groep online uitgevers probeert de bereiksmetingen die STIR ooit deed nieuw leven in te blazen. Ze vragen GfK om tijdelijk de metingen te verrichten, zodat komend jaar naar een definitief meetsysteem kan worden gezocht.

Online advertising

Nieuwe dienst koppelt AdWords aan telefoonnummers

Telecombedrijf Voys lanceert een dienst waarmee marketeers de conversie van online reclame naar inbound telefonie kunnen meten.

Online advertising

Emesa investeert miljoenen extra in Duitsland

Het moederbedrijf van VakantieVeilingen.nl, Emesa, investeert miljoenen euro’s in media om zijn Duitse merk Aladoo bekender te maken.

Online advertising

‘Europese reclamemarkt herstelt in 2014’

De daling in reclamebestedingen op de Europese markt is bijna voorbij, aldus mediaspecialist ZenithOptimedia. Dit jaar is het laatste jaar van krimp (4,3 procent), 2014 laat de eerste kleine groei (0,7 procent) zien.

Online advertising

Google Adwords lanceert cross device tracking

Zojuist is bekend geworden dat Google binnen Google Adwords start met het tracken van bezoekers over meerdere apparaten heen, waarna deze sample wordt geëxtrapoleerd over de bestaande dataset. Dit betekent een doorbraak in het tracken, beoordelen en optimaliseren van (mobiele) campagnes. Marketeers krijgen eindelijk meer inzicht in de bijdrage van onder andere mobiel als onderdeel van de totale customer journey!

Online advertising