Twitter peilt Nederlandse adverteerders voor ‘tv-huwelijk’
Twitter Nederland maakt momenteel een rondgang langs tv-zenders en mediabureaus om zijn tv-product onder de aandacht te brengen. De eerste resultaten zijn begin volgend jaar te zien.
Twitter Nederland maakt momenteel een rondgang langs tv-zenders en mediabureaus om zijn tv-product onder de aandacht te brengen. De eerste resultaten zijn begin volgend jaar te zien.
Door activiteiten in vijftien landen en het werken met de daarbij behorende affiliate netwerken (en eigen programma’s), kom je veel interessante cases tegen binnen het affiliate management van programma’s en netwerken. In dit artikel enkele opvallende voorbeelden uit de praktijk.
“Vroeger vertelden mensen verhalen aan elkaar rondom het kampvuur. Nu doen we dat nog steeds wel, maar de hashtag is het kampvuur van deze tijd.” Josh Grau van Twitter vertelt op eDay dat Twitterreclame niet moeilijk is, maar wel goed aandacht verdient.
GfK lanceert een panel waarmee het in de komende maanden het gebruik van apps en het mobiele web gaat meten. Adverteerders kunnen ze ook het mobiele bereik van hun uitingen meten.
Een op de twintig berichten op de Facebook timelines is een commerciële uiting, zegt Will Ashton van bureau Nanigangs, dat jaarlijks voor 250 miljoen dollar een reclamecampagnes op de profielensite verzorgt.
Nederlandse kijkers van commerciële zenders zien volgende maand de eerste tv-commercial die interactief is gekoppeld met Shazam. Zodra de app de reclame hoort, tovert hij een bijpassende mobiele webpagina tevoorschijn.
Een groep online uitgevers probeert de bereiksmetingen die STIR ooit deed nieuw leven in te blazen. Ze vragen GfK om tijdelijk de metingen te verrichten, zodat komend jaar naar een definitief meetsysteem kan worden gezocht.
Telecombedrijf Voys lanceert een dienst waarmee marketeers de conversie van online reclame naar inbound telefonie kunnen meten.
Het moederbedrijf van VakantieVeilingen.nl, Emesa, investeert miljoenen euro’s in media om zijn Duitse merk Aladoo bekender te maken.
De daling in reclamebestedingen op de Europese markt is bijna voorbij, aldus mediaspecialist ZenithOptimedia. Dit jaar is het laatste jaar van krimp (4,3 procent), 2014 laat de eerste kleine groei (0,7 procent) zien.
Zojuist is bekend geworden dat Google binnen Google Adwords start met het tracken van bezoekers over meerdere apparaten heen, waarna deze sample wordt geëxtrapoleerd over de bestaande dataset. Dit betekent een doorbraak in het tracken, beoordelen en optimaliseren van (mobiele) campagnes. Marketeers krijgen eindelijk meer inzicht in de bijdrage van onder andere mobiel als onderdeel van de totale customer journey!
Sites als Yelp, TripAdvisor, Twenga en Allegro krijgen een prominentere positie in de zoekresultaten van Google. De Europese Commissie verplicht de zoekmachine ertoe om duidelijker en prominenter verwijzingen te maken naar concurrerende diensten.
De Europese nieuwszender Euronews gaat de technologie van Smartclip gebruiken om al zijn digitale kanalen te exploiteren.
Marktplaats.nl opent over twee weken een online outlet waar Neckermann, Philips en Telfort een eigen ‘kraampje’ krijgen om overtollige voorraad of restpartijen te verkopen.
Generation Y is moeilijk te bereiken, terwijl ze merken een grotere rol in hun leven toedichten en ook veel loyaler zijn aan de eenmaal gekozen merken. Toch wordt Gen Y door veel merken op vrijwel eenzelfde manier als andere generaties benaderd. Ten onrechte, vindt Havas Media.