Zanox vraagt AFM-vergunning aan
Zanox heeft een AFM-vergunning aangevraagd zodat zijn aangesloten uitgevers van financiële vergelijkingssites dat niet hoeven te doen.
Zanox heeft een AFM-vergunning aangevraagd zodat zijn aangesloten uitgevers van financiële vergelijkingssites dat niet hoeven te doen.
Het dagaanbod op Kieskeurig.nl schommelt met vijf procent. Dat is twee keer meer dan voordat het bedrijf zijn nieuwe prijsbeleid introduceerde.
Niet alles dat Steve Jobs aanraakte, veranderde in goud. Reclamedienst iAd bijvoorbeeld is een vage schim van wat het had moeten worden. Daar probeert huidig topman Tim Cook verandering in te brengen, met een nieuwe retargetingoptie.
Stichting Kijkonderzoek (SKO) heeft weer twee analyticsbedrijven gecertificeerd voor het meten van online videostreams. Conviva en Webtrekk kunnen in Nederland nu kijkgedrag meten zoals SKO wil.
Op 1 november start Govaert Plesman als directeur van IAB Nederland. Hij volgt Nathalie La Verge op die de functie negen maanden ad interim vervulde.
Krantenuitgever NDC mediagroep houdt een proef met iBeacons om reclame via online en offline media bij elkaar te brengen.
Vergelijk.nl opent tweeduizend nieuwe subcategorieën verspreid over de site. Webwinkels hoeven daar tot het einde van het jaar niets voor te betalen.
Anouk Bos lanceert het Instagram influencer-bureau Bureau Hashtag met het oog op de modebranche. Ze is al actief in het Engelse taalgebied en biedt haar diensten nu ook in Nederland aan.
De populaire app Snapchat krijgt binnenkort reclamemogelijkheden, een eerste stap om de waardering van tien miljard dollar te bewijzen aan investeerders.
Facebook lanceert zijn zogeheten Audience Network voor alle adverteerders, waarmee de besloten testperiode eindigt. Bedrijven kunnen alle apps die een Facebook log-in ondersteunen reclameruimte inkopen op basis van profielinformatie.
De Europese reclamebestedingen aan online display groeien tot 2019 met gemiddeld tien procent per jaar tot 12 miljard euro.
Facebook lanceerde een dezer dagen een nieuw advertentieplatform, een herziene versie van de Atlas Advertiser Suite, dat zijn oorsprong vindt in Microsoft. Het platform Atlas zou adverteerders meer inzicht moeten verschaffen in meetresultaten. Marketeers zouden via de software ook meer invloed kunnen uitoefenen op het koopgedrag van consumenten.
Mondelez, fabrikant van onder meer LU, Milka en Oreo, gaat tien procent van zijn internationale reclamebudget bij Google besteden. Een […]
Technologiebedrijf Rocket Fuel voegt een self service-module toe aan zijn reclamesysteem. Adverteerders en bureaus die via automated trading display advertising en video willen inkopen, kunnen dat zelf gaan doen.
Internetgebruikers zien binnenkort mindere meldingen over cookies op websites. Daarover is de Tweede Kamer het eens met minister Kamp van Economische Zaken. Voor cookies voor analytics en A/B-testen, bijvoorbeeld, is geen toestemming meer nodig.