More stories

Mediabestedingen: 701 miljoen euro in eerste helft 2014

Adverteerders gaven in de eerste helft van dit jaar 701 miljoen euro uit aan internetreclame. Een kleine veertig procent daarvan kwam bij Google terecht, nog eens veertig procent bij displayreclame.

Marketing

Nieuwe strategie Tradedoubler: conversiespecialist

Het geplaagde Tradedoubler kiest een nieuwe koers en stapt af van zijn pure focus op affiliate marketing. Het bedrijf neemt drie jaar de tijd om zich te ontplooien als Europees werkende conversiespecialist.

Analytics

Apple geeft iAd Producer 5.0 vrij

Apple heeft iAd Producer 5.0 vrijgegeven, waarmee zonder al te veel kennis advertenties kunnen worden vormgegeven. Nieuw is de ondersteuning van advertenties voor iTunes Radio en schermvullende banners op de iPhone.

Marketing

Hoe effectief is sociaal adverteren? (infographic)

Adverteren via sociale media, hoe kansrijk is dat eigenlijk? AOL Platforms gebruikt gegevens van marketing analyse bureau Convertro om te concluderen dat sociale media veel subtieler werkt dan andere media en directe verkoop mogelijkerwijs niet meteen het belangrijkste doel is. Adveteren op Twitter is effectiever dan op Facebook en Pinterest. In het algemeen geldt als advies: ken je doelgroep.

Marketing

Just Eat begint Europese tv-campagne

Thuisbezorger Just Eat begint in Engeland met een tv-campagne en rolt die later dit jaar naar Europa uit.

Campagnes

Flipboard gestart met videoadvertenties

Tablettijdschrift Flipboard is begonnen met het plaatsen van video advertenties. Partners zijn Gucci, Lufthansa, Sony en Chrysler.

Marketing

IAB brengt standaard over zichtbaarheid van reclame

Reclameclub IAB Nederland neemt de buitenlandse standaarden voor ‘zichtbaarheid van reclames’ over. Uitingen die voor 50 procent of meer in beeld zijn voor de duur van minimaal een seconde geldt als gezien.

Marketing
Premium

Tv en online advertising synchroon bij Vodafone

Adverteerders geven in 2018 wereldwijd meer uit aan online advertising dan aan tv-commercials. Maar is dat nog wel een interessant gegeven? Want televisie en online campagnes lopen steeds vaker synchroon met goede resultaten. Zo bewijst ook een pilot van Vodafone. Ondertussen nemen de technische mogelijkheden alleen maar toe.

Marketing

Twee miljoen euro groeigeld voor Scoupy

Netwerk VSP verkoopt zijn aandelen Scoupy aan Sanoma Ventures en Gennie Freen Producties. Zij investeren bovendien, samen met de oprichters van het mobiele marketingbedrijf, twee miljoen euro om de groei te versnellen.

Customer Loyalty

Leegloop bij Publicis: topman Levy weg in 2016

Mediabureau Publicis wordt flink opgeschud na de mislukte fusie met branchenoot Omnicom. Topman Maurice Levy legt zijn taken in 2016 neer en ook Saatchi & Saatchi chef Kevin Roberts en COO Jean-Yves Naouri vertrekken.

Creative

Thomas Joosten weg als CEO Zanox

De complete directie van Zanox International wordt vervangen, onder wie CEO Thomas Joosten, en enkel de financieel directeur blijft aan. De directie van fusiebedrijf Affiliate Window neemt de controle over.

Marketing

Cross device tracking: Facebook versus Google

Afgelopen week las ik een saillant artikel op weblog AdExchanger over de stand van zaken rondom cross device tracking. De strijd om deze techniek lijkt beslecht te gaan worden tussen de twee data-giganten Facebook en Google. Online marketeers staan te springen om deze techniek en met het oog op de dalende ’populariteit’ van de cookie is het buitengewoon interessant om de zojuist genoemde titanenstrijd eens onder de loep te nemen.

Analytics

CTO Tradedoubler stapt op

De nieuwe algemeen directeur van Tradedoubler gaat (misschien) op zoek naar een nieuwe directeur Technologie. De huidige doet ‘na goed overleg’ een stapje opzij.

Marketing

Google lanceert Android voor derde wereld

Google heeft zojuist in New Delhi, India, een lijn mobiele telefoons gepresenteerd van minder dan honderd euro. Hiermee wil het de volgende miljard mensen op mobiel internet krijgen.

Mobile

eBay opent in-app reclamenetwerk

eBay opent een reclamenetwerk in zijn mobiele apps, die wereldwijd meer dan een kwart miljard keer is gedownload.

Marketing