More stories

Google Shopping: in 5 stappen naar een goede Product Feed

Een Product Feed is dé basis voor Google Shopping. Zonder Product Feed ook geen Google Shopping. Maar hoe stel je een goede Product Feed op? Dit kan best een klus zijn. Maar met onderstaand stappenplan weet je in elk geval wel hoe je moet beginnen.

Marketing

Twitter lanceert ‘vliegschool’

Twitter begint een trainingprogramma voor adverteerders om ze vertrouwd te maken met nieuwe mogelijkheden van het microblog. Twitter is het programma Flight School gestart met drie partners Starcom MediaVest, MEC en Omnicom Group.

Marketing

Google Shopping omzetten vóór 31 augustus

Google vrij actief gecommuniceerd heeft dat de oude Google Shopping-/PLA-set-up straks niet meer werkt, willen we je er graag nog een keer aan herinneren. Zet deze week – vóór 31 augustus – nog je Google Shopping-campagnes om, voordat Google dit voor je doet.

Marketing

Facebook segmenteert advertenties op snelheid

Adverteerders bij Facebook kunnen voortaan rekening houden met de breedbandsnelheden waarover mobiele gebruikers kunnen beschikken. Eerder werd er al gesegmenteerd op type apparaat en systeemsoftware.

Facebook

Weer digitaal reclamescherm langs A1

OOHA Media introduceert een nieuwe digitaal reclamescherm aan de A1 richting Hoevelaken. De mast valt op door de positie van het scherm van ruim 60 vierkante meter. Het beeldscherm hangt op slechts 16 meter van de rijbaan. De voorbijgangers zien het scherm echt in close-up én haarscherp, dankzij de relatief hoge resolutie LED-schermen.

Marketing

Twitter rolt advertentienetwerk Europees uit

Twitter opent zijn advertentienetwerk in twaalf nieuwe Europese landen. Het zijn vooral adverteerders in het zuiden en oosten van het continent die nu met commerciële berichtjes aansluiting kunnen zoeken op lopende discussies en lokale actualiteiten.

Online advertising

Mozilla hervat advertentie experiment

Mozilla hervat een experiment waarbij advertenties worden verkocht via de Firefox browser. Die advertenties worden getoond in de zogenoemde Directory Tiles, dat zijn afbeeldingen die de gebruiker ziet als hij een nieuw tabblad opent.

Marketing

‘Amazon bouwt AdWords kloon’

Amazon zou plannen hebben om een concurrent van Google AdWords in de markt te zetten. Voornamelijk voor zijn eigen sites, maar ook daarbuiten. Het advertentieprogramma krijgt de naam Amazon Sponsored Links.

Marketing

Tweakers start met geautomatiseerde bannerverkoop

Tweakers lanceert na een testperiode geautomatiseerde verkoop van banners. Dat meldt het techblog zelf aan zijn lezers. Die gaan de veranderingen mogelijk goed merken. Wie geen banners wil kan die afkopen voor 1,27 euro per maand.

Marketing

Olaf Croon nieuwe directeur BVA bond van adverteerders

De bond van adverteerders heeft Olaf Croon (48) benoemd als nieuwe directeur. Hij treedt per 1 september in dienst. Croon was 5 jaar als directeur werkzaam bij Cebuco, het marketingplatform van NDP Nieuwsmedia en volgt interim directeur Loïke Stelwagen op

Marketing

Google AdWords stopt met Exact match

Vanaf eind september stopt Google met de optie om je met AdWords alleen op exacte zoektermen te richten. De nieuwe standaard instelling voor alle exacte en phrase zoekwoorden wordt ‘close variants’. Sterkgelijkende varianten van zoekwoorden zoals meervoudsvormen, typo’s en spellingvarianten worden hiermee automatisch gematcht aan de zoekterm. Deze optie was sinds 2012 al wel als optie beschikbaar, maar vanaf eind september verplicht.

Marketing
Premium

Rovio wil scoren met native advertising

Gamemaker Rovio, bekend van Angry Birds, wil inkomsten genereren uit native advertising met de nieuwe game-app Juice Cube. Daarmee moeten vooral vrouwen worden bereikt.

Marketing

Geautomatiseerde advertentieverkoop sterk in de lift

86 procent van ondervraagde mediabureaus in een nieuw onderzoek in opdracht van America Online (AOL) zegt dat zijn display ads via geprogrammeerde marktplaatsen inkopen. Onder marketeers ligt het percentage lager.

Marketing

Wereldwijde mobiele advertentieomzet naar 14,6 miljard euro

De wereldwijde mobiele advertentie-inkomsten zijn bijna verdubbeld in 2013. Het gaat om 92 procent groei op jaarbasis, en een omzet van 14,6 miljard euro. Dat blijkt uit gisteren gepubliceerde cijfers van IAB Europe.

Marketing

Nestlé UK herziet reclameportefeuille

Voedingsbedrijf Nestlé, vooral bekend van Nescafe, zoekt voor de Britse markt een nieuwe mediapartner. Daarmee komt vermoedelijk een einde aan de relatie met Mindshare.

Marketing