More stories

Paul Arts koopt NR6-belang terug van LECTRIC Groep

LECTRIC Groep verkoopt na vier jaar zijn meerderheidsbelang in NR6 terug aan diens oprichter Paul Arts. Hij verlaat de directie van LECTRIC Groep en keert terug naar zijn interactief communicatiebureau.

Online marketing

Marketing 2020; visie en vooral uitvoering moeten veel extremer.

Veel artikelen beschrijven de toekomst van marketing. Heel vaak doen de theorieën mij terugdenken aan sommige bestseller marketing boeken uit de jaren ’80 en ’90. In de toekomst van marketing speelt data en direct marketing bijvoorbeeld een onmiskenbare rol.

Online marketing

Clansman oriënteert zich op nieuwe strategisch partner

Online marketingbureau Clansman zoekt een nieuwe strategisch partner, een investeerder, om zijn activiteiten in Nederland, België en Duitsland op te schalen.

Online marketing

T-Mobile heeft geen kind aan discussiefora

Meer dan de helft van de vragen in de discussiefora van T-Mobile wordt door andere klanten beantwoord. De fora blijken een gouden greep voor operators om ‘verloren klanten’ terug te winnen.

Mobile

Fastmovers: online branding of conversie?

Fastmovers zijn van oudsher big spenders als het gaat om advertentiegelden. Volgens het IAB wordt er online echter nog te weinig gespendeerd in verhouding tot de tijd die de consument aan digitale media besteed. Hoe zien FMCG-merken dat zelf? Een gesprek met de verantwoordelijke directors van Procter & Gamble, Nespresso en L’Oréal over online marketing anno nu en de nabije toekomst.

Online marketing

Nieuwe CEO voor Traffic4u

Irene Valens wordt de algemeen directeur van Traffic4u Groep en oprichter Gert-Jan Munneke gaat zich meer richten op product- en bedrijfsontwikkeling.

Online marketing

10 Brand Utility kansen

Op 21 maart 2013 spreekt Ingmar de Lange op Digital Marketing Live! in de Westergasfabriek over de brand-utility: elk merk is een dienstverlener. Als voorpoefje geeft hij een overzicht van een tiental interessante ontwikkelingen op dit gebied.

Online marketing

De mechanics van Magie, insights uit de game-industrie

Als er een buzzword was in 2012, dan was het wel ‘gamification’. Overal begon je badges, rankings en progress bars te zien. Soms nuttig, vaak met de haren erbij gesleept. Op SxSW wordt duidelijk hoe moderne spelelementen emoties oproepen, iets waar webdesigners wel nog veel van kunnen leren.

Online marketing

Mobiel marketingbureau Velti groeit stevig maar onstuimig

De omzet van het mobiele reclame- en marketingbureau Velti groeide in 2012 met 43 procent tot 270 miljoen dollar. De directie noemt 2013 ‘een jaar van transitie’ en de oprichter annex grootaandeelhouder is niet tevreden over de ontwikkeling van de beurskoers.

Mobile

Marktplaats en ICT Recht sluit aan op De Coww

Marktplaats.nl en juridische adviesbureau ICT Recht zijn de zevende en achtste partij die zich aansluiten bij de webdienst voor e-commerce De Coww.

e-commerce

‘Twitter Ads API biedt eindelijk kans op directe interactie’

Vijf bedrijven krijgen van Twitter toegang tot zijn Ads API, onder wie TBG Digital. De Europese verkoopbaas Siebren Roorda vertelt welke gevolgen dat voor adverteerders heeft.

Online marketing

Miljoenen likes decembercampagne LEGO

‘Brickmented reality’ noemt LEGO het, de campagne waarbij het LEGO-spelers geinige creaties laat maken als toevoeging op de fysieke wereld. In drie weken ontvingen de Denen duizenden inzendingen uit 119 landen.

Online marketing

Online video converteert beter met interactieve elementen

Een call-to-action koppelen aan video is eenvoudiger dan je denkt. Welke interactieve elementen kun je toevoegen aan online video om een goede call-to-action te bereiken?

Conversie

Workshop: De C van CRM

Recent onderzoek wijst uit dat bedrijven in de UK tot twintig procent van hun customer service via social media afhandelen. Facebook is favoriet, gevolgd door Twitter. E-mail en telefoon genieten echter de voorkeur bij de consument. Hoe zit dat met uw klanten?

e-commerce

De klant moet weer echt klant worden

Deze tijd vraagt om een revolutie in de klantcontactbranche. Met dank aan de klant.

Online marketing