More stories

Thierry Peek nieuwe CFO van Oxyma

Thierry Peek, voorheen financieel directeur van onder meer Brand Loyalty, wordt de nieuwe CFO van Oxyma.

Online marketing

Burgers’ Zoo publiceert Apple TV-app

Dierenpark Burgers’ Zoo brengt samen met webbouwer Infocaster misschien wel ‘s werelds eerste app uit Apple TV. Hierdoor komen haarscherpe video-opnames van onder meer haaien en pinguïns als levend behang in huiskamers binnen en buiten Nederland.

Video

Consument wil zelfs betalen voor adblocker

Een substantieel deel van de consumenten uit een wereldwijd onderzoek van Accenture is zich bewust van adblockers, en vier op de tien ondervraagden wil zelfs voor adblockers betalen om geen advertenties meer te zien. Accenture ondervroeg 28.000 mensen in 28 landen.

Online advertising

Greenhouse Group met retailklanten in virtual reality

Greenhouse Group tuigt met een aantal klanten de eerste campagnes op om virtual reality en retail met elkaar te koppelen. “Vooral om de toegevoegde waarde voor de consument te ontdekken”, zegt Labs-hoofd Menno Zevenbergen.

Virtual reality

Ontdubbelen op Affiliate, doen of niet?

Het is een vraag waar vrijwel elke online marketeer een keer mee te maken krijgt, is ontdubbeling van affiliate marketing op andere online kanalen verstandig om te doen of juist niet?

Attributie

Chocomel, Grolsch en The Economist naar Digital Marketing Live!

Chocomel, Grolsch, Cannes Lions-winnaar The Economist, het Van Gogh Museum en de KNVB zijn enkele van de merken die te gast zijn op de alweer vijfde editie van Digital Marketing Live! volgende maand in de Beurs van Berlage te Amsterdam.

Online marketing

De toekomst van de Google Analytics 360 Suite

Afgelopen dinsdag waren we bij Google in Londen te gast bij het officiële Google Analytics Suite 360 Launch Event. De verwachtingen van dit exclusieve event waren hoog en werden ruimschoots overtroffen. Het werd een inspirerende bijeenkomst met veel concrete informatie over nieuwe onderdelen, waaronder Cross Device User Stitching (vanuit Google profielen) over de hele suite, Audience Overlap & Machine Learning en de roadmap. De belangrijkste bevindingen op een rij.

Analytics

Doubleclick: wat is het en hoe zet je het effectief in?

De afgelopen tijd gonst het rondom DoubleClick. De afkortingen DCM, DBM, Studio en DS vliegen adverteerders en marketeers om de oren. Maar wanneer gebruik je DoubleClick? En waarom zou je dit moeten gebruiken? In deze blogpost leg ik uit wat de verschillende onderdelen van DoubleClick voor jou kunnen betekenen. En belangrijker nog: welk voordeel kun je ermee behalen?

Online marketing

DAN DNA partnert met personamarketingbedrijf Motley

De data-afdeling van Dentsu Aegis Network Netherlands, DAN DNA, gaat een samenwerking aan met het Deense Motley.

Online marketing

YouTube stelt paal en perk aan ‘sluikreclame’

YouTube verscherpt de regels voor gesponsorde video’s. Merklogo’s en productnamen in de zogenoemde video overlay zijn niet meer zonder meer toegestaan, tenzij het merk een reclame-overeenkomst met Google zelf heeft.

Online advertising

Oxyma haalt media- en omnichannelspecialisten in huis

Oxyma haalt Karen Pot van Cmotions en Jean-Paul Geelhoed van MindShare binnen om twee nieuwe kennisgebieden verder vorm te geven, mogelijk met aansluiting tot aankomende overnames.

Online marketing

Britse marketingconsultants Stream:20 landen in Nederland

De Britse online marketingconsultancy Stream:20 is van start gegaan in Nederland. Leon Gerrits, overgestapt van Yieldr, is met Ruud Verdellen, verantwoordelijk voor het ontginnen van de Nederlands en de Duitse markt.

Online marketing

Eventbrite opent kantoor in Nederland

Ticketbedrijf Eventbrite heeft een kantoor in Amsterdam geopend om beter en nauwer contact met organisatoren van events te kunnen leggen en hen support te bieden.

Online marketing

‘Social media moet je vanuit één kern bespelen’

“Zorg ervoor dat je een goede kern hebt om daar vandaan je kanalen te bespelen”, klinkt het advies van Cinemates’ Kelvin Boerma. “Het is zinloos om vanuit YouTube als basis te werken.”

Video

Semilo neemt verkoopexploitatie Wingman Mobile over

Wingman Mobile, het marketingbedrijf achter de apps voor TVGids, Buienalarm en Ruzzle, draagt de gehele exploitatie van haar portfolio en bijbehorende websites over aan Semilo.

Online advertising