OnLane MCN start influencernetwerk musical.ly
Het Nederlandse MCN OnLane, onderdeel van MediaLane, biedt adverteerders toegang tot het nieuwe, snelgroeiende social netwerk musical.ly. Nederlandse jongeren downloadden de app reeds twee miljoen keer.
Het Nederlandse MCN OnLane, onderdeel van MediaLane, biedt adverteerders toegang tot het nieuwe, snelgroeiende social netwerk musical.ly. Nederlandse jongeren downloadden de app reeds twee miljoen keer.
Ondanks zijn eigen social miljoenenpubliek wint LEGO het qua volume niet van zijn fans, die delen tientallen keer meer content dan de Deense speelgoedfabrikant zelf.
Je wilt op YouTube adverteren. Maar waar begin je dan en wat kun je er precies mee? In dit blog doorlopen we op hoofdlijnen de stappen en aandachtspunten van het starten met YouTube binnen je marketingstrategie.
De internationale verzekeraar Allianz wil investeren in autoverkoopportal Instamotion.
AdWordsscripts kunnen het werk van een onlinemarketeer wel een stuk makkelijker maken. In dit blog komen vier AdWords scripts naar voren welke het monitoren en verbeteren van je AdWordsaccount zullen vergemakkelijken.
Met het volwassen worden van online influencing wordt er minder gestuurd op platte, commerciële boodschappen. Authenticiteit en langetermijnsamenwerkingen (70,6 procent) moeten de consument overtuigen. Toch blijkt het simpelweg noemen van merken nog immer succesvol (53,9 procent).
“Hoi, ik heb een instagramaccount met wel 20.000 volgers en ik maak mooie foto’s. Wanneer jullie mij een aantal producten sturen dan post ik daar een foto van”. Bovenstaande zal door een ieder herkend worden die maar iets met Marketing en PR te maken heeft.
Brechtje de Leij, die enkele jaren leiding gaf aan de mobiele strategie van Nu.nl, stopt met haar eigen bedrijf B-Digitized en stapt over naar Marktplaats. Daar zal ze het nieuw opgezette Acquisitie & Reactivatie Team aansturen.
Amazon UK en Jamie Oliver hebben een deal gesloten waarbij de kok dataleverancier wordt van Amazons sprekende huiskamerpraatpaal Echo. “Jamie Oliver, geef recepten met kip”, leveren de thuiskok een aantal suggesties van de chef zelf op.
WPP koopt via zijn dochterbedrijf Xaxis de digitale retailmediaspecialist Triad Retail Media. Dat exploiteert onder meer reclameruimte in de webshops van MediaMarkt, Otto en Walmart.
Een nieuw onderzoek van Kantar TNS laat zien dat 36 procent van de consumenten actief berichten en advertenties van merken negeert op social media.
HomeAdvisor International, het moederbedrijf van klussenmarktplaats Werkspot.nl, koopt de meerderheid van de aandelen van de Duitse branchegenoot MyHammer.
De eerste editie overtrof de verwachtingen. Eind vorige week organiseerden we Sports Interactive Europe in de Amsterdam Arena. Focus: online media, business en strategie in de sportwereld. Vandaag de foto’s als smaakmaker voor volgend jaar.
“We willen jullie eigenlijk zo min mogelijk zien in Den Haag”, zei CEO Herna Verhagen van PostNL tegen de directeuren van Yourzine en Searchresult. De door PostNL overgenomen internetbedrijven, Cendris Inzicht & Campagnes (I&C) en Marvia, worden op afstand gehouden voor optimale autonome groei.
Er zijn in Nederland meer dan 50 duizend bedrijven die voor hun inkomsten voornamelijk van internet afhankelijk zijn. Die waren in 2015 samen goed voor een omzet van 104 miljard euro, oftewel 8 procent van de omzet van het totale bedrijfsleven.