Thierry Peek nieuwe CFO van Oxyma
Thierry Peek, voorheen financieel directeur van onder meer Brand Loyalty, wordt de nieuwe CFO van Oxyma.
Thierry Peek, voorheen financieel directeur van onder meer Brand Loyalty, wordt de nieuwe CFO van Oxyma.
Dierenpark Burgers’ Zoo brengt samen met webbouwer Infocaster misschien wel ‘s werelds eerste app uit Apple TV. Hierdoor komen haarscherpe video-opnames van onder meer haaien en pinguïns als levend behang in huiskamers binnen en buiten Nederland.
Een substantieel deel van de consumenten uit een wereldwijd onderzoek van Accenture is zich bewust van adblockers, en vier op de tien ondervraagden wil zelfs voor adblockers betalen om geen advertenties meer te zien. Accenture ondervroeg 28.000 mensen in 28 landen.
Greenhouse Group tuigt met een aantal klanten de eerste campagnes op om virtual reality en retail met elkaar te koppelen. “Vooral om de toegevoegde waarde voor de consument te ontdekken”, zegt Labs-hoofd Menno Zevenbergen.
Het is een vraag waar vrijwel elke online marketeer een keer mee te maken krijgt, is ontdubbeling van affiliate marketing op andere online kanalen verstandig om te doen of juist niet?
Chocomel, Grolsch, Cannes Lions-winnaar The Economist, het Van Gogh Museum en de KNVB zijn enkele van de merken die te gast zijn op de alweer vijfde editie van Digital Marketing Live! volgende maand in de Beurs van Berlage te Amsterdam.
Afgelopen dinsdag waren we bij Google in Londen te gast bij het officiële Google Analytics Suite 360 Launch Event. De verwachtingen van dit exclusieve event waren hoog en werden ruimschoots overtroffen. Het werd een inspirerende bijeenkomst met veel concrete informatie over nieuwe onderdelen, waaronder Cross Device User Stitching (vanuit Google profielen) over de hele suite, Audience Overlap & Machine Learning en de roadmap. De belangrijkste bevindingen op een rij.
De afgelopen tijd gonst het rondom DoubleClick. De afkortingen DCM, DBM, Studio en DS vliegen adverteerders en marketeers om de oren. Maar wanneer gebruik je DoubleClick? En waarom zou je dit moeten gebruiken? In deze blogpost leg ik uit wat de verschillende onderdelen van DoubleClick voor jou kunnen betekenen. En belangrijker nog: welk voordeel kun je ermee behalen?
De data-afdeling van Dentsu Aegis Network Netherlands, DAN DNA, gaat een samenwerking aan met het Deense Motley.
YouTube verscherpt de regels voor gesponsorde video’s. Merklogo’s en productnamen in de zogenoemde video overlay zijn niet meer zonder meer toegestaan, tenzij het merk een reclame-overeenkomst met Google zelf heeft.
Oxyma haalt Karen Pot van Cmotions en Jean-Paul Geelhoed van MindShare binnen om twee nieuwe kennisgebieden verder vorm te geven, mogelijk met aansluiting tot aankomende overnames.
De Britse online marketingconsultancy Stream:20 is van start gegaan in Nederland. Leon Gerrits, overgestapt van Yieldr, is met Ruud Verdellen, verantwoordelijk voor het ontginnen van de Nederlands en de Duitse markt.
Ticketbedrijf Eventbrite heeft een kantoor in Amsterdam geopend om beter en nauwer contact met organisatoren van events te kunnen leggen en hen support te bieden.
“Zorg ervoor dat je een goede kern hebt om daar vandaan je kanalen te bespelen”, klinkt het advies van Cinemates’ Kelvin Boerma. “Het is zinloos om vanuit YouTube als basis te werken.”
Wingman Mobile, het marketingbedrijf achter de apps voor TVGids, Buienalarm en Ruzzle, draagt de gehele exploitatie van haar portfolio en bijbehorende websites over aan Semilo.