More stories

Oxyma haalt media- en omnichannelspecialisten in huis

Oxyma haalt Karen Pot van Cmotions en Jean-Paul Geelhoed van MindShare binnen om twee nieuwe kennisgebieden verder vorm te geven, mogelijk met aansluiting tot aankomende overnames.

Online marketing

Britse marketingconsultants Stream:20 landen in Nederland

De Britse online marketingconsultancy Stream:20 is van start gegaan in Nederland. Leon Gerrits, overgestapt van Yieldr, is met Ruud Verdellen, verantwoordelijk voor het ontginnen van de Nederlands en de Duitse markt.

Online marketing

Eventbrite opent kantoor in Nederland

Ticketbedrijf Eventbrite heeft een kantoor in Amsterdam geopend om beter en nauwer contact met organisatoren van events te kunnen leggen en hen support te bieden.

Online marketing

‘Social media moet je vanuit één kern bespelen’

“Zorg ervoor dat je een goede kern hebt om daar vandaan je kanalen te bespelen”, klinkt het advies van Cinemates’ Kelvin Boerma. “Het is zinloos om vanuit YouTube als basis te werken.”

Video

Semilo neemt verkoopexploitatie Wingman Mobile over

Wingman Mobile, het marketingbedrijf achter de apps voor TVGids, Buienalarm en Ruzzle, draagt de gehele exploitatie van haar portfolio en bijbehorende websites over aan Semilo.

Online advertising

Onderzoek: wat maakt personalisatie tot een succes?

Personalisatie moet. Ongeacht je industrie, bedrijfsgrootte of geografie. Maar wie aan echte personalisatie wil doen, moet verder gaan dan alleen het gebruik van oppervlakkige data zoals een naam of locatie. Veel verder. Zijn marketeers al zover? Nee, is kortweg het antwoord. Maar de stip op de horizon is duidelijk.

Online marketing

Hoe SNS haar klanten leert kennen met social data analyse

Social Media Manager Marc van den Boom van SNS Bank kijkt vooral naar Big Data: “Met name naar social data. Dat zijn alle gegevens die achter de oppervlakkige tweets en Facebookberichten zitten. Daar zitten vaak hele interessante inzichten onder.”

Analytics

Pinterest rolt Promoted Pins internationaal uit

Pinterest heeft zijn Promoted Pins, oftewel gesponsorde berichten, voor het eerst internationaal uitgerold. Tesco en John Lewis zijn de eerste adverteerders in het Verenigd Koninkrijk.

Online advertising

affilinet Benelux breidt uit in België

affilinet Benelux heeft contracten getekend met onder meer Thomas Cook, Decathlon, Leapp en Peter Langhout Reizen.

Online advertising

De anatomie van een perfecte Facebook advertentie (infographic)

Adverteren op Facebook kan veel verkeer naar je site genereren, vooropgesteld dat je het goed doet. Je elevator pitch moet kort en krachtig zijn, een te lange video is dus niet aan te raden. Deze infographic vertelt tot aspect ratio en afmeting nauwkeurig waaraan je advertentie moet voldoen.

Facebook

‘Consument is klaar met traditionele online marketingcampagnes’

Online campagnes voeren voor aandacht van de consument is niet genoeg meer om effect te sorteren. De concurrent kan dat even goed, zegt Forrester Research. De volgende stap in marketing is ook de klantinteracties buiten de campagnes te vangen en contextueel relevant toe te passen.

Online marketing

Tijdschrift Elle: half miljoen winkelbezoekers door locatiegebaseerde coupons

De verwachtingen van beacons zijn hoog. De draadloze transmitters worden steeds belangrijker als onderdeel van de prijspromotie van onder meer winkeliers, zo blijkt uit nieuw onderzoek. Maar ook nu zijn er al de succesverhalen: het vrouwentijdschrift Elle draait sinds kort een proef en heeft retailers al een half miljoen bezoekers opgeleverd.

Online marketing

Facebook Atlas wordt (g)een DSP

Het was lang een publiek geheim: Facebook was met Atlas een Demand Side Platform (DSP) aan het bouwen en zou hiermee het fundament voor zijn tech stack aanzienlijk verstevigen. Geen gek idee natuurlijk, Atlas beschikt immers over alle demografische, geografische en psychografische data van Facebook. Bovendien is deze data van een kwaliteit waar de meeste second- en third-party data providers alleen maar van kunnen dromen. Verrassend genoeg loopt het nu allemaal toch anders.

Facebook

Dynamisch prijzen en de opmars van zelflerende algoritmes

De strategie van dynamisch prijzen heeft in de loop der jaren behoorlijk wat negatieve aandacht gekregen. Vooral in de online reisbranche zouden bedrijven hun winsten opkrikken door prijzen te verhogen bij toename van de vraag of verminderde concurrentie. Toch stapt de ene na de ander inmiddels over. Er zijn wel wat factoren waarmee de verkoper rekening moet houden.

Online marketing

Marketingbureau Storm voegt labels samen

De labels StormMC en Storm Insights worden vandaag samengevoegd en gaan samen door als fullservice digital marketingbureau onder de naam Storm Digital.

Online marketing