More stories

‘Affiliate links minst effectief bij influencing’

Met het volwassen worden van online influencing wordt er minder gestuurd op platte, commerciële boodschappen. Authenticiteit en langetermijnsamenwerkingen (70,6 procent) moeten de consument overtuigen. Toch blijkt het simpelweg noemen van merken nog immer succesvol (53,9 procent).

Contentmarketing

Ik zie door de influentials het product niet meer

“Hoi, ik heb een instagramaccount met wel 20.000 volgers en ik maak mooie foto’s. Wanneer jullie mij een aantal producten sturen dan post ik daar een foto van”. Bovenstaande zal door een ieder herkend worden die maar iets met Marketing en PR te maken heeft.

Contentmarketing

Brechtje de Leij aan de slag bij Marktplaats

Brechtje de Leij, die enkele jaren leiding gaf aan de mobiele strategie van Nu.nl, stopt met haar eigen bedrijf B-Digitized en stapt over naar Marktplaats. Daar zal ze het nieuw opgezette Acquisitie & Reactivatie Team aansturen.

Online marketing

Jamie Oliver geeft recepten via Amazon Echo

Amazon UK en Jamie Oliver hebben een deal gesloten waarbij de kok dataleverancier wordt van Amazons sprekende huiskamerpraatpaal Echo. “Jamie Oliver, geef recepten met kip”, leveren de thuiskok een aantal suggesties van de chef zelf op.

Dialogue Marketing

WPP koopt Triad Retail Media

WPP koopt via zijn dochterbedrijf Xaxis de digitale retailmediaspecialist Triad Retail Media. Dat exploiteert onder meer reclameruimte in de webshops van MediaMarkt, Otto en Walmart.

Retail
Premium

Onderzoek: 36 procent consumenten negeert merken

Een nieuw onderzoek van Kantar TNS laat zien dat 36 procent van de consumenten actief berichten en advertenties van merken negeert op social media.

Online marketing

Moederbedrijf Werkspot koopt Duits MyHammer

HomeAdvisor International, het moederbedrijf van klussenmarktplaats Werkspot.nl, koopt de meerderheid van de aandelen van de Duitse branchegenoot MyHammer.

Duitsland

Sports Interactive Europe 2016: de foto’s

De eerste editie overtrof de verwachtingen. Eind vorige week organiseerden we Sports Interactive Europe in de Amsterdam Arena. Focus: online media, business en strategie in de sportwereld. Vandaag de foto’s als smaakmaker voor volgend jaar.

Online marketing
Premium

PostNL houdt Yourzine en SearchResult op afstand na overname

“We willen jullie eigenlijk zo min mogelijk zien in Den Haag”, zei CEO Herna Verhagen van PostNL tegen de directeuren van Yourzine en Searchresult. De door PostNL overgenomen internetbedrijven, Cendris Inzicht & Campagnes (I&C) en Marvia, worden op afstand gehouden voor optimale autonome groei.

Digital Agencies

Omvang Nederlandse interneteconomie: 104 miljard euro

Er zijn in Nederland meer dan 50 duizend bedrijven die voor hun inkomsten voornamelijk van internet afhankelijk zijn. Die waren in 2015 samen goed voor een omzet van 104 miljard euro, oftewel 8 procent van de omzet van het totale bedrijfsleven.

Retail

‘Appfraude dit jaar naar 100 miljoen dollar’

Mobiele app-marketeers verliezen dit jaar 100 miljoen dollar aan fraude. Dat verwacht het bureau AppsFlyer. Vooral de Amerikaanse markt heeft daar erg veel last van.

Online advertising

eFocus verandert naam in Valtech

Digital agency eFocus neemt afscheid van zijn naam en neemt die van de nieuwe eigenaar aan: Valtech. De naamsverandering vindt vandaag plaats.

B2B Digital

‘Online video-omzet naar 200 miljoen in 2020’

De inkomsten uit online videoreclame groeien tot 2020 met gemiddeld 18 procent per jaar tot uiteindelijk 200 miljoen euro, stelt PwC in een nieuw verschenen rapport.

Video

Episerver neemt Optivo over

Technologiebedrijf Episerver neemt CRM- en e-mailspecialist Optivo over om zijn CMS- en marketingpakket aan te vullen.

Contentmarketing

PostNL koopt Yourzine en Searchresult

PostNL neemt directmarketingspecialisten Yourzine en Searchresult over. Directeuren Gert-Jan Delcliseur van Searchresult en Michiel van Riemsdijk van Yourzine nemen actief deel in de nieuwe onderneming.

Customer Engagement