More stories

Zalando investeert in ‘LinkedIn voor de mode’

Zalando investeert in het Berlijnse bedrijf Buying Show, dat zich profileert als een ‘LinkedIn voor de mode’. Het bedrijf geeft retailers en kledingfabrikanten profielpagina’s en middelen om elkaar te contacten en bestellingen te plaatsen.

Fashion

Colours start label rondom machine learning

Digital agency Colours lanceert een interne startup waarmee het zich snel in machine learning wil bekwamen. De toepasselijke naam is Colours AI.

Online marketing

Dept: ‘Digital is the enige plaats waar je je branding kan doen’

“Voor veel merken zijn de enige momenten waar je nog branding kan doen, de digital touchpoints”, stelt Danijel Bonacic van Dept. Samen met Liza Enebeis van Dumbar, dat zich juist richt op positionering en visual branding, vertelt hij over digital branding. “Veel bureaus creëren wel digital touchpoints, maar kijken niet naar de branding erom heen.”

Customer Engagement

Erna Staals nieuwe directeur AutoTrack

Erna Staals wordt per 1 december de nieuwe directeur van de portalen AutoTrack en Carsom.

Online marketing

Emerce Performance: ‘Aandacht moet je verdienen’

Met The Influencers Movement brengt Dorit Roest een verandering teweeg in de wereld van adverteren. Met als belangrijkste doel: REAL influencer marketing. Relevant, Engaging, Authentic en Likable content gecreëerd door bloggers, vloggers en social influentials. Op Emerce Performance vertelt ze waarom merken niet meer zonder kunnen.

Online marketing
Premium

Nieuwe directie Emakina, Rietbergen op Azië

Huidige CCO Sjoerd van Gelderen en CTO Seth van der Maas worden co-managing directors van Emakina Nederland. Geert Rietbergen schuift op en gaat de Emakina Group in Azië ontwikkelen.

Digital Agencies

De Persgroep koopt Makers Channel

De Persgroep koopt het video- en influencernetwerk Makers Channel. Daarmee sluit het aan op de groeiende vraag naar online video, zowel bij het publiek als bij adverteerders.

Online marketing

‘Merken moeten anders targeten’

Ondanks inspanningen om alleen dertien-plussers te targeten, is McDonalds onlangs op de vingers getikt voor haar horrorcommercial op YouTube. En niet het medium zelf. Een verschuiving van de risico’s?

Campagnes

‘Programmatic reclame marktkans voor traditionele zenders’

Televisiezenders die over the top-content gaan exploiteren met programmatic reclame kunnen in 2018 ruim honderd miljoen euro extra aan reclame-inkomsten verwachten.

Programmatic

Dit worden de SEO-trends voor 2017

“De gebruiker gaat voor, de rest volgt vanzelf.” Deze woorden zijn van Kaspar Szymanski, voormalig Google Search Quality teamlid. En daarmee verwoordt hij mooi de gemene deler van alle SEO-trends voor 2017: hoe beter de gebruikerservaring, hoe hoger de ranking.

Search

‘Post-digital is de nieuwe fase in 2017’

Marketing in 2017 staat in het teken van het combineren van online en offline kanalen. “De dynamiek van post-digital intensiveert”, stelt Forrester Research. Consumenten leven niet of digitaal of offline, maar in een gemêleerde omgeving. Bedrijven moeten daar hun praktijk op afstemmen.

Strategy

Jeroen de Bakker online directeur 538

Jeroen de Bakker is aangesteld als Brand & Online Directeur van het nieuwe radiobedrijf waar 538, Radio Veronica, Radio 10 en Sky Radio onder vallen.

Online marketing

McDonald’s koerst op massapersonalisatie

Anderhalf jaar geleden had McDonald’s geen app, geen socialstrategie en geen datastrategie. Nu is het bedrijf in staat om per filiaal een ander contentplan uit te voeren, gebaseerd op third en first party data.

Marketing automation

2017: Driekwart internetgebruik op smartphone

Volgend jaar vindt driekwart van het particuliere internetgebruik plaats op mobiele telefoons, aldus de vaak scherpe inschattingen van mediabureau ZenithOptimedia.

Online advertising

Hoe presteert je YouTube campagne? Meet het met Brand Lift

Al eerder schreef onze collega Daphne over de YouTube do’s en don’ts met REAN. Duidelijk werd dat YouTube met name een Branding kanaal is dat in de Reach fase van de consumer journey valt. Onze eerdere tips en best practises omtrent strategie en videocreatie bieden een solide startpunt om aan de slag te gaan met Branding. Wanneer je als adverteerder al deze adviezen ter harte neemt en je YouTube campagne gereed is om live te gaan, breekt een van de meest spannende momenten aan: “Hoe presteert mijn YouTube campagne?” In dit blog lichten we graag een van de features toe die het meten van een YouTube campagne meer inzichtelijk maakt: de Google Brand Lift.

Video