More stories

Premium

Mirabeau: ‘We krijgen er duizenden digital collega’s bij’

“Blijft de naam Mirabeau en blijf ik. Dat zijn de meest gestelde vragen. Ja op allebei”, aldus directeur Adjan Kodde. Als onderdeel van Cognizant kan zijn bedrijf op het technologische wereldtoneel meespelen.

Digital Agencies

Social1nfluencers in game van Ubisoft

Een van de vloggers uit het netwerk van Social1nfluencers heeft een vaste positie gekregen in Ubisofts Just Dance 2017.

Campagnes

Responsive Ads: next generation tekstadvertenties in Google Display

Deze zomer introduceerde Google een gloednieuw advertentieformat dat adverteerders in staat stelt hun boodschap beter over te brengen aan hun potentiële doelgroep door het gebruik van extra tekenruimte. Deze zogenoemde Expanded Text Ads hebben het doel om het uiterlijk van de zoekresultaten cross-device gelijk te trekken en zo de gebruikerservaring te verbeteren. Waar Expanded Text Ads gecreëerd zijn voor het zoeknetwerk, komt Google ook voor haar Display Netwerk (GDN) met een alternatief voor de reguliere tekstadvertenties. Maar wat weten we tot nu toe over deze tekstadvertenties ‘on steroids’?

Online advertising

Relay42 koppelt DMP met beacons

Technologiebedrijf Relay42 maakt een van de eerste koppelingen met een marketingkanaal in offline wereld. Met inBeacon haalt het consumentinformatie uit winkels via mobieltjes in het datasysteem.

Online marketing

Airbnb gaat ook tripjes verzorgen

Airbnb breidt zijn portfolio uit en gaat naast lokaal tijdelijk verblijf ook lokale tripjes en ‘ervaringen’ aanbieden aan de gebruikers van de dienst.

Travel

Henry Meijdam weg als bestuursvoorzitter DDMA

Henry Meijdam stopt als bestuursvoorzitter van DDMA, de brancheorganisatie voor data en marketing.

Online marketing

Harry de Haas gaat B2C marketing doen bij Persgroep

Harry de Haas wordt bij De Persgroep verantwoordelijk voor B2C marketing van alle nieuwsmerken, zowel nationaal als regionaal.

Online marketing

Videoland en Lexa.nl naar Mindshare

Online streamingdienst Videoland heeft Mindshare als mediabureau gekozen. Vanaf november gaat Mindshare de mediastrategie, -planning en inkoop voor Videoland verzorgen. Daarnaast zal Mindshare ondersteuning bieden in de vorm van marketing mix modelling.

Online marketing
Premium

Joost van de Loo nieuwe strategydirector Energize

Energize stelt Joost van de Loo aan als nieuwe strategydirector en lid van het managementteam. Hij brengt expertise op het gebied van branding en content.

Digital Agencies

Videoland laat downloaden en offline kijken

Videoland brengt vandaag een nieuwe feature uit waarmee abonnees series en films kunnen downloaden en offline kunnen kijken. Moederbedrijf RTL kijkt tevreden terug op 2016 maar wil nog geen absolute cijfers geven.

Video

Zalando investeert in ‘LinkedIn voor de mode’

Zalando investeert in het Berlijnse bedrijf Buying Show, dat zich profileert als een ‘LinkedIn voor de mode’. Het bedrijf geeft retailers en kledingfabrikanten profielpagina’s en middelen om elkaar te contacten en bestellingen te plaatsen.

Fashion

Colours start label rondom machine learning

Digital agency Colours lanceert een interne startup waarmee het zich snel in machine learning wil bekwamen. De toepasselijke naam is Colours AI.

Online marketing

Dept: ‘Digital is the enige plaats waar je je branding kan doen’

“Voor veel merken zijn de enige momenten waar je nog branding kan doen, de digital touchpoints”, stelt Danijel Bonacic van Dept. Samen met Liza Enebeis van Dumbar, dat zich juist richt op positionering en visual branding, vertelt hij over digital branding. “Veel bureaus creëren wel digital touchpoints, maar kijken niet naar de branding erom heen.”

Customer Engagement

Erna Staals nieuwe directeur AutoTrack

Erna Staals wordt per 1 december de nieuwe directeur van de portalen AutoTrack en Carsom.

Online marketing

Emerce Performance: ‘Aandacht moet je verdienen’

Met The Influencers Movement brengt Dorit Roest een verandering teweeg in de wereld van adverteren. Met als belangrijkste doel: REAL influencer marketing. Relevant, Engaging, Authentic en Likable content gecreëerd door bloggers, vloggers en social influentials. Op Emerce Performance vertelt ze waarom merken niet meer zonder kunnen.

Online marketing