More stories

Dynamisch prijzen en de opmars van zelflerende algoritmes

De strategie van dynamisch prijzen heeft in de loop der jaren behoorlijk wat negatieve aandacht gekregen. Vooral in de online reisbranche zouden bedrijven hun winsten opkrikken door prijzen te verhogen bij toename van de vraag of verminderde concurrentie. Toch stapt de ene na de ander inmiddels over. Er zijn wel wat factoren waarmee de verkoper rekening moet houden.

Online marketing

Marketingbureau Storm voegt labels samen

De labels StormMC en Storm Insights worden vandaag samengevoegd en gaan samen door als fullservice digital marketingbureau onder de naam Storm Digital.

Online marketing

Remarketing: zet e-mailadressen in voor betere en relevantere campagne

We zien dat de data uit een eCRM of Data Management Platform steeds makkelijker samengaan met digital advertising. Dat is goed nieuws: (re)marketing wordt hierdoor niet alleen steeds eenvoudiger, maar vooral nauwkeuriger. Hoe ziet die ontwikkeling eruit en waar zou je als adverteerder op moeten inspelen?

Online advertising

Jan-Willem Brüggenwirth partner van de creatieve directie

Jan-Willem Brüggenwirth, de voormalige directeur van 538Groep, wordt partner bij direct-marketingbureau de creatieve directie (dcd). Brüggenwirth vormt samen met dcd-oprichters Manon Schermer en Mike de Haas de dagelijkse leiding van het bureau en neemt de verantwoording voor commercie en business development. Hij gaat zich vooral richten op onderdelen voor online marketing en business intelligence.

Digital Agencies

Nike: online omzet +56 procent, ‘baanbrekende app’ op komst

De online omzet van Nike groeide in het afgelopen kwartaal met 56 procent. Het bedrijf verwacht over vier jaar een jaaromzet van zeven milard dollar te realiseren. Net voor de zomer publiceert Nike een bijzondere nieuwe versie van de Nike+-app.

Customer Experience

S1.tv start nieuwe webserie

S1.tv van mediabedrijf Social1influencers lanceert zijn achtste webserie. In ‘Van schrijven naar Swipen’ analyseert vlogger Sophie Milzink wat liefde en dating in het internettijdperk inhouden.

Video

Websiteconversies in AdWords, meet je wat je wilt meten?

De mogelijkheden om websiteconversies te meten in AdWords zijn door de jaren heen steeds verder uitgebreid. Adverteerders hebben meer vrijheid in wat wel of niet gemeten moet worden waardoor conversietracking beter is aan te sluiten op de bedrijfsdoelstellingen. Zijn je conversie-instellingen nog wel van deze tijd? Tijd voor een conversietracking-APK.

Online marketing

Adobe breidt Marketing Cloud uit

Adobe heeft zijn Marketing Cloud, een platform voor marketingoplossingen, opnieuw flink uitgebreid. Onder meer met gepersonaliseerde tv-aanbevelingen en een zoeksysteem voor afbeeldingen, foto’s, video’s en andere visuele digitale content.

Online advertising

Eerste gecertificeerde Relay42-marketeer in Nederland

Michiel van Gaalen van Oxyma is in Nederland de eerste marketeer die door Relay42 wordt gecertificeerd.

Online marketing

Facebook Canvas: het hoe, wat en waarom?

Facebook blijft groeien in haar advertentiemogelijkheden, haar nieuwste creatie is Canvas. Sinds februari kunnen Nederlandse adverteerders gebruik maken van adverteren via een mini website binnen Facebook. Canvas geeft je de mogelijkheid om klanten meer betrokken te maken bij je merk door deze nieuwe manier van je producten of services te kunnen promoten. Facebooks Country Manager voor de Benelux (Arno Lubrun) beschrijft hoe gebruikers met één klik een schermvullend venster kunnen openen waarin video, maar bijvoorbeeld ook een goed verzorgde productcatalogus, kan worden getoond. Net als in een online magazine kan hier vanaf de mobiel eenvoudig doorheen worden gebladerd. Wat kun jij als marketeer van Canvas verwachten en hoe het beste gaan inzetten?

Facebook

Adobe boekt recordomzet

Het besluit van Adobe om nagenoeg al zijn diensten via de cloud aan te bieden werpt vruchten af. De omzet groeide daardoor in het eerste kwartaal van zijn gebroken boekjaar met 25 procent naar bijna 1,4 miljard dollar. De nettowinst kwam uit op 254,3 miljoen dollar tegen 84,8 miljoen dollar een jaar geleden.

Creative

Header bidding: een nieuwe term in de programmatic displaywereld

Op de internationale online marketingweblogs wordt het onderwerp header bidding bijna dagelijks besproken. Iedereen in de VS schijnt ermee bezig te zijn, maar in Nederland is het nog volkomen nieuw. Was het vroeger ‘daisy chaining’, tegenwoordig praat iedereen over ‘header bidding’. De komende weken schrijven we meerdere artikels over dit fenomeen en zullen we het vanuit meerdere perspectieven belichten.

Programmatic

Sagent verandert naam in Crobox

E-commercespecialist Sagent verandert zijn naam in Crobox en bereidt zich voor op verdere internationale expansie vanuit Amsterdam.

Retail

Blik in de Blob bij Happy Leads (360º)

Een bijzondere rondleiding in een bijzonder gebouw: Happy Leads publiceert binnenkort een VR-video voor belangstellenden.

Digital Agencies

Wouter Blok weg bij Coolblue

CMO Wouter Blok is na een jaar alweer opgestapt bij online retailer Coolblue. Volgens Blok kregen bestuurlijke taken de overhand en kwamen inhoudelijke marketingtaken op het tweede plan.

Online marketing