More stories

Attributie in AdWords, nu makkelijker dan ooit

Google heeft nu al een tijdje attributiedata in AdWords ingebouwd. Met deze functies krijg je inzicht in de verschillende touchpoints van conversies. Hierdoor krijg je betere inzichten in de waarde van keywords, klikken en touchpoints. Door op deze betere waarde te sturen, maximaliseer je het rendement van elke klik en verhoog je daardoor de ROI op je marketinginvestering.

Attributie
Premium

Amazon Europa open voor handgemaakte artikelen

Producenten van handgemaakte artikelen, eenpitters of grotere professionals, krijgen er in Amazon een Europees verkoopplatform bij.

E-commerce platforms

Best practices voor het effectief inzetten van Expanded Text Ads

Om adverteerders te helpen hun AdWords campagnes in te richten voor de mobiele omgeving heeft Google Expanded Tekst Ads in het leven geroepen. Een tekstadvertentie die bijna 50 procent meer tekenruimte bevat dan de reguliere tekstadvertenties en die geschikt is voor ieder type apparaat. Sinds 26 juli zijn ze voor iedereen uitgerold.

Online advertising

‘Weinig groei bereik Nederlandse reissites’

Reissites vertonen weinig groei meer in het aantal bezoekers dat ze verwerken, aldus nieuw onderzoek van marktvorser comScore.

Travel

Het programmatic display landschap uitgelegd

In het verleden was de markt van online display advertising nog simpel en overzichtelijk: als je een banner op een andere website wilde laten zien belde je de eigenaar van die website op, e-mailde je wat code heen en weer en maakte je prijsafspraken. En voilà; the deal was done. Maar met de opkomst van technologie is het display advertising landschap vele malen complexer maar gelukkig ook interessanter geworden. Een overzicht van het complexe programmatic display advertising landschap, deel 1.

Programmatic

Semilo verzorgt advertentie-exploitatie 9292

Semilo wordt verantwoordelijk voor de exploitatie van advertenties op de website van 9292 Reisinformatiegroep. Elke dag voorziet 9292 reizigers van zo’n 400.000 reisadviezen.

Online advertising

De zoektocht naar het juiste online marketingbureau

Bij de zoektocht naar het juiste online marketingbureau zien we regelmatig dat mensen keuzes maken zonder de inhoud van hun stappen voldoende te begrijpen. Daardoor is het ook moeilijk om het ‘juiste’ bureau te kiezen. Goede of slechte bureaus/mensen, voor de niet-doorgewinterde toehoorder vertellen ze hetzelfde. Zoals vaak in het leven zit het in de details. Wat als het vertrouwen aan het verkeerde bureau wordt gegeven? We hebben daarom voor onszelf bepaald hoe een goede agency zich onderscheidt. Hieronder een leidraad die je kan helpen.

Online marketing

Dentsu Aegis neemt performance marketing expert Merkle over

Dentsu Aegis heeft een meerderheidsbelang verworven in Merkle, het grootste onafhankelijke bureau voor data analytics en performance marketing in de VS.

Analytics

‘Ten minste 28 duizend data protection officers nodig’

Met de nieuwe Europese ‘Algemene Verordening Gegevensbescherming’ gaat er een hoop veranderen bij bedrijven, zowel in de marketing als daar buiten. Een van die veranderingen: er zullen ten minste 28 duizend ‘data protection officers’ (DPO) nodig zijn, zo blijkt uit onderzoek.

Security

Jet.com wil de laagste prijzen van het web

De Action van het web werd Jet.com al genoemd. De afgelopen zomer gelanceerde mega-marktplaats moet de concurrentie aangaan met Amazon. Maar waar Action alleen bekendstaat om haar dumpprijzen, zegt Jet een groter doel voor ogen te hebben. De prijsstrategie binnen e-commerce moet op de schop.

Online marketing

Winstsprong voor Criteo

Het beursgenoteerde Criteo zag zijn omzet afgelopen kwartaal met 36 procent toenemen naar 407 miljoen dollar. De nettowinst schoot 240 procent omhoog naar 13 miljoen dollar.

Online advertising

Nederlandse nieuwsmedia slachtoffer van pillendraaiers

De namen van het AD, RTL, NOS en De Telegraaf worden misbruikt voor gefingeerde nieuwsberichten over gezondheidspillen op Facebook en Instagram. Dat meldt de NOS, die al diverse keren pagina’s heeft laten verwijderen.

Online advertising

Infographic: de marketinguitdagingen van Pokémon Go

Nintendo moest begin deze week zelf waarschuwen voor te hooggespannen verwachtingen rond Pokémon Go. Het spel zou beperkte invloed hebben op de omzet. Marketeers daarentegen zien nog altijd enorme mogelijkheden om vooral jongeren te bereiken. Hoe bedrijven mee kunnen liften op het succes van Pokémon.

Online marketing

‘Nog zoveel te winnen in digitale sportmarketing’

Drie digitale oudgedienden uit de sportmarketing zijn samen een nieuw bureau begonnen: Super Sunday. Het bedrijf richt zich op merken, bonden en ook op individuele atleten.

Online marketing

Het beste resultaat uit je display campagne: van opbouw tot optimalisatie

Zoals bij elk campagnetype is de inrichting van de Google display campagne cruciaal voor de prestaties. Het displaynetwerk van Google is groot en kent meerdere targetingmethodes en advertentie-indelingen. Wat levert het meeste resultaat op? Er is maar een manier om daar achter te komen en dat is door het te testen.

Online advertising