More stories

Unilever koopt onlinebedrijf Dollar Shave Club

Unilever koopt de Dollar Shave Club, het online bedrijf waar klanten scheermesjes en aanverwante verzorgende artikelen kunnen bestellen. De producent bevestigt woensdag de berichtgeving hierover in Fortune, maar wil niet zeggen of er 1 miljard dollar voor is betaald.

Campagnes

Expedia stapt in boekingen treinreizen

Expedia is de eerste van de grote reisportals die ook boekingen op treinreizen mogelijk gaan maken. Daartoe werden overeenkomsten gesloten met Engelse marktpartijen.

Online marketing

AdWords expanded text ads (ETA): de eerste resultaten

Amper bijgekomen van het verwijderen van advertenties aan de rechterkant kondigde Google eind mei de volgende grote bèta binnen het search-landschap aan: AdWords advertenties worden 50 procent groter! Deze nieuwe ads onder de noemer ‘expanded text ads’ (ook wel ETA) werden wereldwijd vanaf juni uitgerold. Als Premier Google Partner konden wij voor een aantal klanten aan de slag met deze nieuwe bèta. Benieuwd naar mijn eerste bevindingen? Lees dan snel verder.

Online advertising

Dataspecialist nieuw label bij Happy Leads

Marketingbureau Happy Leads opent een nieuw label dat zich louter gaat toeleggen op data-analyse. “Alles staat bij ons in het teken van het verhogen van rendement”, licht directeur Mathijs Visser toe.

Online marketing

Kwart Duitse tv-reclame door internetbedrijven

Bijna een kwart van de uitgaven aan tv-reclame in Duitsland is afkomstig van internetbedrijven, overwegend e-commercepartijen. In het eerste half jaar van 2016 waren reissites de grootste besteders.

Duitsland

Kieskeurig stopt met mobiele app

Productvergelijker Kieskeurig.nl stopt met het ontwikkelen van zijn mobiele app en stapt volgend jaar over op een voor mobiel geoptimaliseerde site.

Search
Premium

Uitgesteld kijken naar 25 procent in 2025

De Nederlandse consument gaat komende jaren aanmerkelijk meer uitgesteld tv-kijken. De verhouding stijgt van nu 7 procent van de kijktijd naar 25 procent in 2025, aldus een nieuw onderzoek van ABN Amro.

Video

InSided en Social Inc. sluiten strategische samenwerking

Technologiebedrijf InSided sluit een samenwerkingsverband met marketingbureau Social Inc. waarbij de bedrijven gezamenlijk de markt benaderen.

Social

Behavioural targeting: zijn pseudonieme gegevens wel zo onschuldig?

Behavioural targeting is een krachtig marketingmiddel, maar hoe werkt dit precies en mag dit middel zomaar toegepast worden? En gaat de nieuwe Europese Privacyverordening nog wat veranderen aan hoe dit toegepast mag worden?

Legal

Nieuwe strategie Newzoo: mobile analytics

De Nederlandse specialist in mondiale gameanalytics Newzoo lanceert een nieuw product. Dat verbreedt de expertise naar mobiele marketing in het algemeen, met een bereik van 2 miljard mobiele toestellen.

Analytics

Interne reisbureaus corporates gekoppeld aan Airbnb

Drie grote internationale travelmanagement bedrijven hebben overeenkomsten gesloten met Airbnb. Personeel van corporates kunnen via hun interne reisbureau behalve hotelkamers ook particuliere slaapplekken boeken.

Travel

Nederlandse vlogster krijgt eigen schoenencollectie

Schoenfabrikant Tango Shoes sluit een samenwerking met vlogster Manon Tilstra om online promotie en verkopen genereren. Merken zouden steeds vaker voor langere periodes social influencers inzetten als merkambassadeur.

Retail

Bol.com: helft siteverkeer via mobiel

Tegen het einde van 2016 verwacht bol.com dat zijn online warenhuis een mobile first shoppingplatform is. Maar strikt genomen is dat nu al het geval.

Retail

‘Snapchat is top of mind onder marketeers en bureaus’

“Snapchat stond volop in de belangstelling in Cannes. Iedereen wil er iets mee, alleen de meeste weten nog niet zo goed wat”, stelt Marcel van der Heijden van a friend of mine. “Voor veel merken is Snapchat niet interessant op dit moment. Voor wie het wel interessant is, kunnen met experimenteren erachter komen voor welk deel van hun doelgroep daar goed op reageert.”

Social

Gericht adverteren via Facebook: alle opties (infographic)

Er zijn erg veel mogelijkheden om Facebook gebruikers gericht met advertenties te benaderen. Soms zie je door de bomen het bos niet meer. Denk aan interesses, demografische profielen en gedrag. Daarom heeft WordStream alle opties overzichtelijk op een rij gezet in een infographic.

Facebook