Prijzen Salesforce cloud flink duurder
Salesforce zal de prijzen voor sommige van zijn cloud- en marketingtools vanaf augustus met gemiddeld 9 procent verhogen.
Salesforce zal de prijzen voor sommige van zijn cloud- en marketingtools vanaf augustus met gemiddeld 9 procent verhogen.
Familiepark Madurodam kiest Somention als nieuw social media bureau. De partijen zullen samen aan de slag gaan om de veelzijdigheid van het miniatuurpark op de kaart te zetten met behulp van sociale media.
Reclamegroep Publicis Groupe groeide organisch met 7,1 procent in het tweede kwartaal, wat de bureaugroep ertoe aanzette zijn verwachtingen voor het hele jaar te verhogen.
Yellowgrape, een marketingbureau voor e-commercebedrijven, verzilvert het succes van zijn GPT4 AI-marketingtool. De marketing, techniek en het team worden aparte gezet naast de organisatie voor gefocuste doorontwikkeling.
Google Universal Analytics doet het niet meer. Het technologiebedrijf dat de meetdienst uitgeeft, zet alle gebruikers die dat wilden automatisch over naar de nieuwe omgeving: Analytics 4.g
Retailers dachten pre-corona nog dat ze wilden investeren in locatiegebaseerde marketing. Het nieuwe winkelgedrag vertelt hen dat ze beter kunnen werken aan directe klantrelaties en actieve engagement.
Onderzoeksbureau Motivaction neemt Bureau RMC, Retail Management Center, over. Bureau RMC is een adviesbureau op het gebied van retail en dienstverlening en heeft zich de laatste jaren ontwikkeld tot een expert op het gebied van consumentenmobiliteit.
Jorieke de Vries vertrekt na bijna veertien jaar bij Lidl. Sinds 2016 was ze aangesteld als marketingdirecteur.
De rol van specialistische marketingbureaus verandert, van sturend naar ondersteunend. Volgens een nieuw onderzoek komt dat door de doorlopende trend van inhousing, het intern opbouwen van expertise.
Nike en Fortnite sluiten een langdurig samenwerkingsverband. De eerste vruchten daarvan zijn live: versmeltingen van de respectievelijke werelden en producten in de digitale en fysieke wereld.
Datagedreven marketeers in Nederland herkennen de opkomst van AI in hun vak, maar kijken de ontwikkelingen nog aan. Nog niet de helft is er serieus mee bezig.
Talpa eCommerce, eigenaar van onder andere de platformen ActievandeDag en VakantieVeilingen, neemt RegioDeals over. RegioDeals is gespecialiseerd in lokale aanbiedingen en kortingsacties. Met deze strategische overname versterkt Talpa eCommerce naar eigen zeggen haar lokale positie en ontstaan nieuwe mogelijkheden voor groei en samenwerkingen.
Kunstmatige intelligentie gaat komende jaren en decennia het werk van miljarden mensen veranderen. Adviesbureau McKinsey denkt dat 70 procent van werknemers de helft van zijn taken kan laten automatiseren. Zeker marketeers moeten hun borst nat maken, retailers juist niet.
Neople uit Den Bosch neemt de chatbottak Conversational van GroupM over. De start-up gebruikt generatieve AI waardoor bedrijven bots kunnen inzetten als ware digitale werknemers.
Tweeduizend bezoekers laafden zich gisteren aan de diepste kennis en jongste inzichten uit de marketingwereld op EMERCE Digital Marketing Live!