More stories

Premium

Emerce en DDMA in partnerschap op kennisdomein online conversie en analytics

Emerce en DDMA gaan samenwerken op het gebied van kennisdeling in het domein van online conversie en analytics.

Marketing
Premium

Bain in alliantie met OpenAI, Coca-Cola eerste klant

Bain & Company sluit een strategische alliantie met OpenAI. Het Amerikaanse adviesbureau gaat zijn klanten helpen om de modellen van het AI-lab te implementeren in dagelijkse praktijk. Coca-Cola is de eerste.

Tech
Premium

Tonnen investering voor marketingdataplatform Eyk

Marketingdataplatform Eyk uit Rotterdam haalt 650.000 euro groeigeld op. Het bedrijf haalt geheel geautomatiseerd data op uit bronnen waar marketeers vaak mee werken.

Venture
Premium

Air Up: 85% verkopen via website

De fabrikant van de populaire waterfles air up heeft nagenoeg het hele verkoopproces in eigen handen. Vijfentachtig procent van de verkopen verloopt via de eigen online kanalen.

E-commerce
Premium

Duitse online marketingbranche: 20 miljard euro

In Duitsland zijn 274.000 arbeidsplaatsen bezet door experts in online marketing. Dit marktsegment als geheel genereert een handelswaarde van 19,8 miljard euro.

Digital Agencies
Premium

Nieuw directieteam voor WUBBE

Maaike Preuninger en Jasper Boon treden toe tot de directie van WUBBE / Creative Digital Agency. Daarmee is de leiding van het bureau in handen van drie partners.

Digital Agencies
Premium

Voormalig Qmusic marketingdirecteur start brandingtak bij Sprints & Sneakers

Growth hacking agency Sprints & Sneakers breidt haar diensten uit met een aparte brandingtak. Onder leiding van ex-Qmusic marketingbaas Jorn Agterberg gaat de agency ook strategisch bouwen aan merken die positieve impact (willen) maken.

Online marketing
Premium

‘Nederlander zoekt veelvuldig naar kortingscodes’

Kortingscodes blijven populair onder Nederlanders. Dit blijkt uit onderzoek van online marketing agency Seeders. De populairste webshop categorieën om te besparen zijn fashion, eten en dagjes uit. Zalando is de absolute nummer 1 als het gaat om kopen met korting. Maandelijks zijn er bijna 50.000 zoekopdrachten naar kortingscodes voor de kledinggigant.

Online marketing
Premium

‘Branding krijgt te weinig aandacht’

Het wordt tijd dat adverteerders hun reclamepraktijk duurzamer gaan benaderen. Koersen op ROAS levert enkele snelle winstjes op. Branding daarentegen is langetermijngericht maar krijgt online nog te weinig aandacht.

Marketing
Premium

Dept promoveert op partnerlijst bol.com

Als marketingpartner van bol.com is bureau Dept gepromoveerd tot Gold Partner en Advertising Certified Partner.

Marketplaces
Premium

Total Webhosting Solutions met agency-product WordPress

Benelux’ grootste hostingpartij Total Webhosting Solutions sluit een samenwerking met het WordPress-cloudplatform WPCS. Hierdoor kunnen bureaus compleet uitgewerkte Wordpress-sites installeren, publiceren en updaten voor meerdere klanten tegelijk. Hosters breiden er hun portfolio mee uit.

Hosting
Premium

Blauw Research lanceert een nieuw label voor User Experience onderzoek: yourUX

Onderzoekbureau Blauw Research lanceert een nieuw label, yourUX, voor User Experience (UX) onderzoek. De afgelopen jaren voerden de experts van Blauw al veel UX-onderzoeken uit voor opdrachtgevers als ANWB, Bol.com, CZ, Rabobank en diverse overheden. Ook is een aantal ervaren UX-onderzoekers aangetrokken om yourUX vanaf de lancering een vliegende start te geven.

Online marketing
Premium

Directeur Diana Janssen vertrekt bij DDMA

Directeur Diana Janssen neemt na 17 jaar afscheid van DDMA, branchevereniging voor data en marketing. Vanaf 1 maart gaat zij aan de slag als directeur bij de Beroepsorganisatie Nederlandse Ontwerpers (BNO).

Marketing
Premium

Sander Tacx nieuwe Managing Director van creatief bureau Wayne Parker Kent

Sander Tacx is sinds deze week de nieuwe managing director van Wayne Parker Kent. Hij vult daarmee de plek in die vrijkwam na het vertrek van Daan Zoetmulder eind vorig jaar. Tacx heeft meer dan 20 jaar bureauervaring.

Marketing
Premium

Albert Heijn grootste adverteerder in 2022

Nederlandse adverteerders hebben 4,9 euro miljard uitgegeven aan reclame op radio, televisie, in dagbladen, magazines, buiten- en bioscoopreclame. Dat is een stijging van 2,3 procent ten opzichte van 2021. Dit blijkt uit cijfers van mediamonitoring bedrijf Adfact.

Online advertising