More stories

Premium

[Emerce TV] Het meesterwerk van Jumbo-Visma

Toen de Nederlandse wielerploeg supermarkt Jumbo naast Visma als sponsor binnenhaalde, moeten ze zich niet gerealiseerd hebben dat er een probleem zou ontstaan bij de organisatie van de Tour de France. Die was niet erg gecharmeerd van de gele shirts waarin de wielerploeg zich had gestoken. “Er werd ons vriendelijk verzocht een ander shirt aan te trekken vanwege de gelijkenissen met de Gele Trui,’ zegt Jasper Saeijs, Marketing Manager, Team Jumbo-Visma, bij Emerce TV.

Online marketing
Premium

Meer geld naar gokreclames in aanloop naar verbod

Online gokbedrijven geven in aanloop naar een reclameverbod fors meer geld uit aan reclames, ondanks beloftes om het aantal reclames te matigen. De afgelopen vier maanden is er een derde meer uitgegeven aan reclame dan een jaar eerder. Het komt neer op bijna 15 miljoen euro extra, blijkt uit cijfers van marktonderzoeker Nielsen waarover de NOS vanochtend schrijft.

Online advertising
Premium

Pepsi zet vol in op TikTok voor Champions League-finale

In de aanloop van de Champions League-finale op 10 juni is Pepsi al zijn social campagne begonnen. De Amerikanen zetten vol in op TikTok.

Campagnes
Premium

Ex-Greenhouse Group-ondernemers online succesvol met kindermeubel

Een aantal e-commerce- en marketingspecialisten van Greenhouse Group zet hun expertise in voor de internationale lancering van een kindermeubel. De kickstartercampagne was binnen vier uur al overtekend.

E-commerce
Premium

Happy Horizon op internationaal groeipad met overname AdBirds

De horizon van de Eindhovense groep Happy Horizon verandert in een klap met de overname van AdBirds uit Amsterdam van een Nederlandse organisatie naar een met lokale activiteiten in zestig landen.

Venture
Premium

Yellowgrape lanceert AI-tool e-commerceconversie

Yellowgrape, een marketingbureau voor e-commercebedrijven, maakt zijn zelf ontwikkelde AI-tool publiek beschikbaar. API’s van OpenAI worden laagdrempelig ontsloten voor marketing en reclamecampagnes.

Online marketing
Premium

Snapchat lanceert verkiezingslens

Snapchat ontwikkelde in samenwerking met het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties een online campagne om jongeren te motiveren te gaan stemmen bij de provinciale staten- en waterschapsverkiezingen op 15 maart 2023. De campagne bestaat uit een Augmented Reality-lens en diverse filters en stickers.

Online marketing
Premium

Derde partijen goed voor 36% Zalando-handel

Handel door externe verkooppartners op Zalando groeide in 2022 zes keer sneller dan de winkel als geheel. Er komt schot in de marktplaatsfunctie, al blijft retailmedia nog onderbelicht.

Marketplaces
Premium

Emerce en DDMA in partnerschap op kennisdomein online conversie en analytics

Emerce en DDMA gaan samenwerken op het gebied van kennisdeling in het domein van online conversie en analytics.

Marketing
Premium

Bain in alliantie met OpenAI, Coca-Cola eerste klant

Bain & Company sluit een strategische alliantie met OpenAI. Het Amerikaanse adviesbureau gaat zijn klanten helpen om de modellen van het AI-lab te implementeren in dagelijkse praktijk. Coca-Cola is de eerste.

Tech
Premium

Tonnen investering voor marketingdataplatform Eyk

Marketingdataplatform Eyk uit Rotterdam haalt 650.000 euro groeigeld op. Het bedrijf haalt geheel geautomatiseerd data op uit bronnen waar marketeers vaak mee werken.

Venture
Premium

Air Up: 85% verkopen via website

De fabrikant van de populaire waterfles air up heeft nagenoeg het hele verkoopproces in eigen handen. Vijfentachtig procent van de verkopen verloopt via de eigen online kanalen.

E-commerce
Premium

Duitse online marketingbranche: 20 miljard euro

In Duitsland zijn 274.000 arbeidsplaatsen bezet door experts in online marketing. Dit marktsegment als geheel genereert een handelswaarde van 19,8 miljard euro.

Digital Agencies
Premium

Nieuw directieteam voor WUBBE

Maaike Preuninger en Jasper Boon treden toe tot de directie van WUBBE / Creative Digital Agency. Daarmee is de leiding van het bureau in handen van drie partners.

Digital Agencies
Premium

Voormalig Qmusic marketingdirecteur start brandingtak bij Sprints & Sneakers

Growth hacking agency Sprints & Sneakers breidt haar diensten uit met een aparte brandingtak. Onder leiding van ex-Qmusic marketingbaas Jorn Agterberg gaat de agency ook strategisch bouwen aan merken die positieve impact (willen) maken.

Online marketing