Amsterdamse beursnotering Havas voedt M&A-praktijk
Media- en marketingconcern Havas wil op 16 december naar de beurs in Amsterdam. Met dat nieuwe geld wil het meer specialistische bedrijven opkopen.
Media- en marketingconcern Havas wil op 16 december naar de beurs in Amsterdam. Met dat nieuwe geld wil het meer specialistische bedrijven opkopen.
Nieuwe Aziatische e-commercepartijen drijven de cpc-reclamebudgetten enorm op. Nederlandse marketeers strijden met hun peformancebudgetten om aandacht van een kleine groep. Tijd om, zo betoogt Redkiwi, om te schakelen naar merkreclame.
Negen video-interviews met vakspecialisten uit de digitale marketingbranche, te bekijken wanneer je zelf wilt. Dat is hoe de jongste ‘season drop’ op Emerce TV over online marketing eruit ziet.
“Het is niet goedkoop, maar het levert wel op”, vertelt Peter van Wijnaerde van Teamleader. In plaats van zakken reclamegeld naar Meta, Google en LinkedIn te brengen, investeren ze in eigen contentproducties.
Datakwaliteit is nog steeds een van de grootste uitdagingen in datagedreven marketing. Het vormt een belemmerende factor bij het gebruik van complexere AI-toepassingen en legt daarmee een fundamenteel probleem bloot.
Pink Marketing is het nieuwe mediabureau van Eye-Able, dat organisaties een platform biedt dat helpt bij het voldoen aan eisen rondom digitale toegankelijkheid.
Playground, de Amsterdamse creative agency gespecialiseerd in experiential marketing en bekend om opvallende merkactivaties op Nederlandse festivals als Lowlands, Solar en Mysteryland, heeft Steven de Graaf aangesteld als Managing Director.
In sommige gemeentes in Nederland moeten inwoners expliciet aangeven dat ze reclamedrukwerk willen ontvangen, door een ja-sticker op hun brievenbus te plakken. Zonder sticker mag de bezorger geen drukwerk bezorgen. Uit nieuw onderzoek van Tilburg University blijkt dat het aantal folders hierdoor weliswaar met de helft is afgenomen, maar dat het geen grote invloed heeft op hoe mensen boodschappen doen.
Primera, NS International, KLM en Mepal gingen donderdag met de winst naar huis in respectievelijk de categorieën Conversie, Experimentation Culture en Beyond Web tijdens DDMA Experimentation Heroes 2024.
Reddit wint terrein als opkomend advertentieplatform. De volumes van Reddit in het gehele social advertisinglandschap zijn nog relatief laag (0,5% marktaandeel), maar bij een jaar-op-jaar-vergelijking is een opvallende CPM-stijging te zien wat een duidelijke indicator is van de toenemende concurrentie op het platform.
De Nederlandse Hubspot-specialist Webs fuseert met zijn branchegenoten Trialta uit Duitsland en Invise uit Zweden.
De Kansspelautoriteit (Ksa) heeft drie aanbieders op de vingers getikt voor incidenten rondom sponsoring. Sinds 1 juli 2024 zijn er nieuwe regels rondom sponsoring. Dit houdt in dat het sponsoren van televisieprogramma’s en evenementen niet meer mag. Tot 1 juli 2025 is alleen sportsponsoring nog toegestaan, daarna mag ook dat niet meer.
Het specialistische e-commercebureau Yellowgrape heeft branchegenoot Fingerspitzengefühl uit Berlijn overgenomen om zijn groei in Duitsland te versnellen.
Hoe effectief zijn AI-gegeneerde beelden in social media marketing? Dit onderzoek laat zien welke impact AI-gegeneerde beelden hebben op customer […]
Nederland wordt het internationale hoofdkwartier voor de internationale digitale groeiactiviteiten van MediaMarkt.