More stories

CM.com brengt mobiele marketingsuite uit

Technologiebedrijf CM.com rolt een nieuwe marketingdienst uit die een handvol voorheen losse producten combineert. De propositie van de Brabanders schuift omhoog richting CRM-gebaseerde diensten als Salesforce.

Customer Engagement

Nederlander vaker online op zoek naar korting

Zochten Nederlanders eind 2019 nog voornamelijk via ‘traditionele’ informatiebronnen zoals papieren folders of door rond te kijken in de winkelstraat naar korting, inmiddels gaat 33 procent liever online op zoek naar aanbiedingen.

Online marketing

Cross-channel, multichannel of omnichannel?

Wat is de beste marketingstrategie? Cross-channel, multichannel of omnichannel? Een simpel antwoord op deze vragen is niet makkelijk te geven. Eén ding is wel duidelijk: consumenten bepalen de voorwaarden en tijdstippen waarop ze met merken communiceren. Ze willen in contact komen met je merk op het kanaal van hun keuze en kunnen overstappen naar een ander kanaal wanneer ze maar willen. De belangrijkste marketinguitdaging tegenwoordig is het bijhouden van je klanten en waar mogelijk anticiperen op hun wensen, voorkeuren en behoeften. En dit alles op meerdere apparaten en kanalen. Een consistente en naadloze customer experience is de nieuwe maatstaf in marketing. Echter, hoe creëer je een dergelijke ervaringen? En wat levert het je als marketeer op in termen van ROI?

Marketing

Ron Schneider wordt voorzitter SAN

Ron Schneider neemt de voorzittershamer van het SAN bestuur over van Jeroen Hubert
die deze rol de afgelopen drie jaar heeft vervuld. SAN staat voor Stichting Adverteerdersjury Nederland.

Online advertising

Attributie – de waarde van klantinteracties meetbaar maken

Data-driven organisaties maken in toenemende mate gebruik van real-time inzichten. Maar hoe gebruik je dat op de juiste wijze?

Online marketing

Marketingcongres DMEXCO start in het nieuwe normaal

‘Iedereen wil elkaar natuurlijk weer gewoon zien.’ Met die woorden opende Gerald Böse van Koelnmesse vanochtend de virtuele versie van Dmexco, het grootste marketingcongres van het Europese continent. Compleet met virtuele beursvloer, maar zonder het geroezemoes van een drukke congreszaal in Keulen.

Online marketing

Talpa gaat merken helpen met inhoudelijke partnerships

Talpa Network lanceert de Talpa Check-in, naar eigen zeggen een snel en simpel proces om in een vroeg stadium te checken of er merksynergie is bij adverteerders.

Online marketing

Google lanceert Ads Transparency Spotlight extensie

Google heeft onlangs een nieuwe Chrome extensie uitgebracht die gebruikers meer inzicht kan geven in hoe ze door adverteerders worden getarget.

Online marketing

Browserextensie souffleert prijzen aan huizenkopers

De datadienst voor huizenzoekers Walter Living brengt een plug-in voor webbrowsers uit die de prijshistorie van huizen op Funda verklapt.

Marketing

Withlocals krijgt positie in Lonely Planet

Het Nederlandse Withlocals sluit een samenwerking met Lonely Planet, dat de dienst uit Eindhoven integreert in zijn online aanbod.

Travel

Flinders schroeft marketing op met Yellowgrape

Woonwinkel Flinders schakelt de expertise van e-commercebureau Yellowgrape in om zijn groei te helpen versnellen.

Marketing

IAB Nederland brengt digitale audiolandschap in kaart

De Taskforce Digital Audio van branchevereniging IAB Nederland publiceert vandaag de eerste overzichtskaart van de Nederlandse digitale audiomarkt. Met het overzicht wil de taskforce marketing- en communicatieprofessionals inzicht bieden in de verschillende partijen die in het domein Digital Audio in Nederland actief zijn.

Online advertising

Hoe meet je de echte waarde van marketing?

Anno 2020 zijn er tal van online marketingkanalen die organisaties kunnen gebruiken om hun producten en diensten aan te prijzen.

Online marketing

Facebook-leads generen voor een high involvement product: zo deed SHV Energy dat 

Poolse huishoudens aanmoedigen om hun oude en inefficiënte warmtebronnen op basis van steenkool te vervangen voor een moderne gasinstallatie.

Online marketing

Black Friday 2020, wat kunnen we verwachten?

We zitten inmiddels alweer in september en Black Friday 2020 staat voor de deur. Toch zullen de voorbereidingen er dit anders uitzien dan je gewend bent. Volgens Adobe Analytics zal de verkoop van Black Friday en Cyber Monday in 2020 met bijna 20 procent toenemen in vergelijking met de verkoop in dezelfde periode in 2019. Hoe speel je als online retailer in op Black Friday in het ‘Nieuwe Normaal’? Lees het antwoord in deze whitepaper.

Marketing
1 5 6 7 8 9 119