De no-code route naar nieuwe business apps
Kortere ontwikkelcycli en lagere kosten: no- en low-code platforms vervangen in steeds meer bedrijven de traditionele programmeerprojecten.
Kortere ontwikkelcycli en lagere kosten: no- en low-code platforms vervangen in steeds meer bedrijven de traditionele programmeerprojecten.
Reclametechnologie Criteo sluit 2019 af met een omzetdaling en ziet nog geen licht aan het einde van de tunnel. Voor 2020 houdt de leiding rekening met een omzetdaling van tien procent.
Steeds meer merken verkiezen insourcing van de programmatic-activiteiten boven het mediabureau. In krap twee jaar zette Philips Benelux de stap via een hybride model naar staan op eigen benen. “We moeten meer zelf leren van de data”, zegt Laurens Gunneweg, Digital Performance Manager.
Digitalmediaveteranen Steven Pieneman en Jeffrey Zanoni beginnen het nieuwe bureau Admanager. Ze helpen adverteerders bij de transitie naar het zelf uitvoeren van programmatic advertising en data-driven online campagnes.
Amazon wil een wereldspeler worden als exploitant van digitale tv-kanalen die via over the top-apparaten en apps worden uitgezonden. Hiertoe voert het in de VS verkennende gesprekken.
tijdens de laatste editie van Friends of Search vertelde Martin Splitt over de kracht van JS en hoe ver Google is in het begrijpen, weergeven en correct indexeren van JS.
Spotify gaat dynamisch reclame injecteren in de streams van pocasts die het zelf exclusief uitgeeft. Adverteerders kunnen gebruik maken van een pakket digitale diensten voor planning, meting en rapportages.
Dankzij innovatieve software en door te werken volgens de ‘opensourcemanier’ kan UNICEF sneller en beter handelen om kinderen in noodsituaties te bereiken.
Het billboard is in veel opzichten de originele reclamevorm en werd zelfs al gebruikt in de Romeinse tijd. Out of Home is niet nieuw, maar wel dé trend.
“Het ecosysteem rondom display advertising is een aaneenschakeling geworden van allemaal losse schakels. Dit leidt tot inefficiency”, stelt Willem Waardenburg van Pink Marketing. Op Emerce Performance vertelt hij hoe het efficiënter kan.
Het open platform voor reclametechnologie Criteo krijgt eind november een nieuwe CEO in de persoon van Megan Clarken.
2018 was het jaar waarin adverteerders het heft in eigen handen namen en hun programmatic reclame-activiteiten insourceten. Nieuw onderzoek laat zien dat het merendeel geen bureau meer gebruikt maar dit commerciële handwerk zelf doet.
Google gaat een nieuw afrekenmodel opleggen aan reclame- en marketingbureaus die met Ad Manager werken. Bij displayreclame, commercials met beeld, gaat Google over op first price auctions.
Grote adverteerders kunnen binnenkort online commercials laten personaliseren met data over lokale partners. Lokale dealers van Opel bijvoorbeeld gaan internationaal ogende commercials verspreiden met daarin de locatie- en contactinformatie van hun eigen filiaal.
Google stuurt met de laatste nieuwe functies steeds meer richting machine learning en automation. Nieuwe automatische biedstrategieën worden uitgerold. Door het proces van machine learning en omdat de strategieën door meer gebruikers worden ingezet, gaan de bijbehorende algoritmes steeds beter presteren. Eén van de automatische biedstrategieën die Google onlangs heeft uitgerold is smart Shopping.