Akkoord CvdM voor ‘reclame op maat’ van KPN en Talpa
Het Commissariaat voor de Media werpt geen drempels op voor KPN en Talpa om samen targeted tv-reclame te faciliteren op SBS6, SBS9 en Net5.
Het Commissariaat voor de Media werpt geen drempels op voor KPN en Talpa om samen targeted tv-reclame te faciliteren op SBS6, SBS9 en Net5.
Hoe kan het dat de mogelijkheden van display advertising niet worden benut? Waarom blijven adverteerders ‘steken’ op de klassieke banner? De belofte van interactie tussen de adverteerder en de potentiële klant wordt onvoldoende ingelost door display advertising. Deze vorm van online advertising beperkt zich voornamelijk tot standaard-IAB-banners, waar interactie enkel bestaat uit de (hoop op een) click.
Adverteerders kunnen reclameruimte gaan inkopen rondom podcasts die in Spotify worden beluisterd. De Zweden zetten vaart achter de uitrol van hun podcaststrategie.
Chemiebedrijf Bayer heeft 10 miljoen dollar bespaard door het geautomatiseerd inkopen van advertenties niet langer uit te besteden. In het verleden was GroupM hiervoor verantwoordelijk.
Amazon bevestigt dat het digitaal reclamebedrijf Sizmek overneemt om zijn eigen advertisingactiviteiten mee uit te breiden.
De Ierse privacywaakhond is een onderzoek begonnen naar de wijze waarop Google reclamediensten aanbiedt in de Europese Unie.
Amazon zou dichtbij de overname zijn van de bijna failliete boedel van reclametechnologiebedrijf Sizmek.
Bits of Freedom wil dat het grootschalig lekken van persoonsgegevens bij advertentieveilingen een halt wordt toegeroepen. Dagelijks belanden op deze manier gegevens van nietsvermoedende internetgebruikers in handen van allerlei partijen zonder enige vorm van effectieve controle of transparantie, stelt de organisatie die zegt op te komen voor internetvrijheid. Bits of Freedom verzoekt vandaag de Autoriteit Persoonsgegevens om hiertegen handhavend op te treden.
Google is wereldwijs marktleider in het leveren van technologie, gefaciliteerd door hun Doubleclick stack. Amazon is echter wereldwijd hard aan het groeien in advertentie spend: 10 miljard in 2018 (100% groei). Sir Martin verwacht dat dit zal groeien naar 100 miljard en investeert veel geld in haar eigen ad tech stack.
De combinatie van data, onderzoek en outdoorreclame hebben MeMo2 en Exterion Media drie nominaties opgeleverd voor Europese onderzoeksprijzen van IAB Europe.
De netto omzet van technologiebedrijf Criteo is op de EMEA-markt met tien procent afgenomen in het eerste kwartaal van dit jaar.
Grote merken in Europa besteden de geautomatiseerde inkoop van online advertenties niet meer uit, maar verzorgen die zelf. Dat blijkt uit onderzoek van het Interactive Advertising Bureau (IAB).
Bedrijven kunnen steeds makkelijker buitenreclame opnemen in hun mediamix. HEMA laat dat zien met een recente reclamecampagne. Die werd opgemaakt in HTML5 en verspreid via programmatic exchanges. Anders gezegd: de adverteerder kan per locatie andere berichten tonen.
Een nieuw onderzoek van IAB Europe laat zien dat digitale videoreclame echt is doorgedrongen tot de mediamixen van adverteerders. Niet enkel de algemeennieuwssites merken dat.
Tracking en optimalisatie tussen in-app-advertising en de mobiele webpagina is wel degelijk mogelijk, toont de App2Web-case aan. Voor adverteerders lijkt de combinatie van mobiel internet en app in één apparaat niet ideaal door de beperkte communicatie tussen de browser en de app. Toch zijn de advertentie-uitgaven wel te verantwoorden.