Google legt nieuw afrekenmodel voor reclame op
Google gaat een nieuw afrekenmodel opleggen aan reclame- en marketingbureaus die met Ad Manager werken. Bij displayreclame, commercials met beeld, gaat Google over op first price auctions.
Google gaat een nieuw afrekenmodel opleggen aan reclame- en marketingbureaus die met Ad Manager werken. Bij displayreclame, commercials met beeld, gaat Google over op first price auctions.
Grote adverteerders kunnen binnenkort online commercials laten personaliseren met data over lokale partners. Lokale dealers van Opel bijvoorbeeld gaan internationaal ogende commercials verspreiden met daarin de locatie- en contactinformatie van hun eigen filiaal.
Google stuurt met de laatste nieuwe functies steeds meer richting machine learning en automation. Nieuwe automatische biedstrategieën worden uitgerold. Door het proces van machine learning en omdat de strategieën door meer gebruikers worden ingezet, gaan de bijbehorende algoritmes steeds beter presteren. Eén van de automatische biedstrategieën die Google onlangs heeft uitgerold is smart Shopping.
Het Commissariaat voor de Media werpt geen drempels op voor KPN en Talpa om samen targeted tv-reclame te faciliteren op SBS6, SBS9 en Net5.
Hoe kan het dat de mogelijkheden van display advertising niet worden benut? Waarom blijven adverteerders ‘steken’ op de klassieke banner? De belofte van interactie tussen de adverteerder en de potentiële klant wordt onvoldoende ingelost door display advertising. Deze vorm van online advertising beperkt zich voornamelijk tot standaard-IAB-banners, waar interactie enkel bestaat uit de (hoop op een) click.
Adverteerders kunnen reclameruimte gaan inkopen rondom podcasts die in Spotify worden beluisterd. De Zweden zetten vaart achter de uitrol van hun podcaststrategie.
Chemiebedrijf Bayer heeft 10 miljoen dollar bespaard door het geautomatiseerd inkopen van advertenties niet langer uit te besteden. In het verleden was GroupM hiervoor verantwoordelijk.
Amazon bevestigt dat het digitaal reclamebedrijf Sizmek overneemt om zijn eigen advertisingactiviteiten mee uit te breiden.
De Ierse privacywaakhond is een onderzoek begonnen naar de wijze waarop Google reclamediensten aanbiedt in de Europese Unie.
Amazon zou dichtbij de overname zijn van de bijna failliete boedel van reclametechnologiebedrijf Sizmek.
Bits of Freedom wil dat het grootschalig lekken van persoonsgegevens bij advertentieveilingen een halt wordt toegeroepen. Dagelijks belanden op deze manier gegevens van nietsvermoedende internetgebruikers in handen van allerlei partijen zonder enige vorm van effectieve controle of transparantie, stelt de organisatie die zegt op te komen voor internetvrijheid. Bits of Freedom verzoekt vandaag de Autoriteit Persoonsgegevens om hiertegen handhavend op te treden.
Google is wereldwijs marktleider in het leveren van technologie, gefaciliteerd door hun Doubleclick stack. Amazon is echter wereldwijd hard aan het groeien in advertentie spend: 10 miljard in 2018 (100% groei). Sir Martin verwacht dat dit zal groeien naar 100 miljard en investeert veel geld in haar eigen ad tech stack.
De combinatie van data, onderzoek en outdoorreclame hebben MeMo2 en Exterion Media drie nominaties opgeleverd voor Europese onderzoeksprijzen van IAB Europe.
De netto omzet van technologiebedrijf Criteo is op de EMEA-markt met tien procent afgenomen in het eerste kwartaal van dit jaar.
Grote merken in Europa besteden de geautomatiseerde inkoop van online advertenties niet meer uit, maar verzorgen die zelf. Dat blijkt uit onderzoek van het Interactive Advertising Bureau (IAB).