More stories

Inschrijving Programmatic Awards 2019 geopend

IAB Nederland opent de nominatieronde voor de Programmatic Awards 2019. De reclamebranche kan zijn beste programmaticcases inzenden en aanstormende talenten nomineren.

Programmatic

Contextual targeting: Ligt de toekomst in context?

Het is binnen programmatic altijd mogelijk geweest om te targeten op basis van context in de vorm van de domein URL. De meest gebruikte vorm was echter nog steeds het black- of whitelisten van domeinen, in plaats van geautomatiseerde optimalisatie. Wellicht was de omgeving nooit zo’n hoge prioriteit als het had moeten zijn. Zou dat aan het veranderen zijn?

Online advertising

Google: ‘We moeten méér doen met mínder data’

Googles topman voor de reclameproducten Prabhakar Raghavan spoort zijn team aan om steeds minder klantdata te gebruiken voor commerciële doeleinden. Hij roept de markt op hetzelfde te doen.

Privacy

SpotX realiseert jaaromzet van 112 miljoen

Het online netwerk voor videoreclames SpotX groeide in 2018 met twee procent tot een omzet van 112 miljoen euro.

Online advertising

Google plakt nieuw prijsbeleid op de reclamewereld

Google stapt over op een nieuw afrekenmodel voor zijn reclametechnologie, die wereldwijd een van de grootste is. Dat is goed nieuws voor uitgevers, maar minder voor de adverteerder.

Online advertising

‘Programmatic audioreclame brak door in 2018’

Profielgericht digitaal adverteren met audio is in 2018 doorgebroken. Zuzanna Gierlinska van Spotify in Europa verwacht dat programmatic audio in 2019 standaard onderdeel wordt van de digitale reclamemix.

Programmatic

2019 vraagt om hernieuwde marketingtargets

Hoe vergroot je brand awareness in tijden van cookieschaarste? Wat staat je als merk te doen nu behavioral targeting op omvallen lijkt te staan? En hoe maak je in 2019 de stap naar full funnel dialoog? Dit jaar komen we in een nieuwe werkelijkheid. Eentje waarin we in termen van media-inzet van maximaal efficiënt en redelijk effectief naar maximaal efficiënt én maximaal effectief gaan.

Online marketing

De toekomst van programmatic is customization

Bijna alle advertisingdiscussies worden beheerst door de duopolie van Google en Facebook. Twee dominerende spelers waar de industry insiders op leunen en waardoor de rest van de aanbieders wordt afgedaan als ‘the other 20%’. Is dit wel terecht? Hoe kan deze minderheid toch het verschil maken?

Programmatic

NY Times: Geen omzetverlies door GDPR

De NY Times heeft nul financiële schade opgelopen door de invoering van de Europese privacyregels onder de GDPR. Toch gooide de Amerikaanse krant alle open exchanges en behavioural targeting eruit.

Online advertising

Massarius sluit aan op inkoopplatform Buy-media.nl

Programmatic saleshouse Massarius wordt partner van Buy-media.nl, het platform waar bureaus en adverteerders directe en programmatic reclameruimte kunnen inkopen bij Nederlandse mediabedrijven.

Online advertising

Janneke Niessen: ‘We bouwen de toekomst met een te kleine groep’

Na twee succesvolle exits en een portfolio aan investeringen richt Janneke Niessen (41) zich een groot deel van haar tijd op het aanjagen van diversiteit in de techsector. Een precair onderwerp, dat gezien het tekort aan talent echter steeds urgenter wordt. En haar bovendien inspireerde tot een nieuw bedrijf.

Venture

Wat kan digital out of home betekenen voor SOS Kinderdorpen?

SOS Kinderdorpen voert in de maand december campagne om meer donateurs te werven. Dit doen zij dit jaar niet alleen op televisie maar voor het eerst ook met behulp van digital out of home.

Programmatic

Gerrit Reinders (Adcombi): ‘We bieden tegenwicht aan marktplaatsen’

De tweede plek van de Emerce Top 10 European Start-up is dit jaar voor Adcombi. De Nederlandse start-up biedt hyperlokale, gepersonaliseerde programmatic advertising die de web-to-store traffic verhoogt.

Marketing

Europese programmaticmarkt in 2019 naar 15 miljard dollar

Adverteerders geven volgend jaar 14,7 miljard dollar uit aan programmatic ingekochte digitale reclameuitingen. Dat is 19 procent meer dan in 2018, aldus een rapport van OnAudience.com.

Programmatic

S4 Capital koopt MightyHive

S4 Capital, de eigenaar van MediaMonks uit Hilversum, koopt programmaticspecialist MightHive uit de Verenigde Staten.

Programmatic