Inschrijving Programmatic Awards 2019 geopend
IAB Nederland opent de nominatieronde voor de Programmatic Awards 2019. De reclamebranche kan zijn beste programmaticcases inzenden en aanstormende talenten nomineren.
IAB Nederland opent de nominatieronde voor de Programmatic Awards 2019. De reclamebranche kan zijn beste programmaticcases inzenden en aanstormende talenten nomineren.
Het is binnen programmatic altijd mogelijk geweest om te targeten op basis van context in de vorm van de domein URL. De meest gebruikte vorm was echter nog steeds het black- of whitelisten van domeinen, in plaats van geautomatiseerde optimalisatie. Wellicht was de omgeving nooit zo’n hoge prioriteit als het had moeten zijn. Zou dat aan het veranderen zijn?
Googles topman voor de reclameproducten Prabhakar Raghavan spoort zijn team aan om steeds minder klantdata te gebruiken voor commerciële doeleinden. Hij roept de markt op hetzelfde te doen.
Het online netwerk voor videoreclames SpotX groeide in 2018 met twee procent tot een omzet van 112 miljoen euro.
Google stapt over op een nieuw afrekenmodel voor zijn reclametechnologie, die wereldwijd een van de grootste is. Dat is goed nieuws voor uitgevers, maar minder voor de adverteerder.
Profielgericht digitaal adverteren met audio is in 2018 doorgebroken. Zuzanna Gierlinska van Spotify in Europa verwacht dat programmatic audio in 2019 standaard onderdeel wordt van de digitale reclamemix.
Hoe vergroot je brand awareness in tijden van cookieschaarste? Wat staat je als merk te doen nu behavioral targeting op omvallen lijkt te staan? En hoe maak je in 2019 de stap naar full funnel dialoog? Dit jaar komen we in een nieuwe werkelijkheid. Eentje waarin we in termen van media-inzet van maximaal efficiënt en redelijk effectief naar maximaal efficiënt én maximaal effectief gaan.
Bijna alle advertisingdiscussies worden beheerst door de duopolie van Google en Facebook. Twee dominerende spelers waar de industry insiders op leunen en waardoor de rest van de aanbieders wordt afgedaan als ‘the other 20%’. Is dit wel terecht? Hoe kan deze minderheid toch het verschil maken?
De NY Times heeft nul financiële schade opgelopen door de invoering van de Europese privacyregels onder de GDPR. Toch gooide de Amerikaanse krant alle open exchanges en behavioural targeting eruit.
Programmatic saleshouse Massarius wordt partner van Buy-media.nl, het platform waar bureaus en adverteerders directe en programmatic reclameruimte kunnen inkopen bij Nederlandse mediabedrijven.
Na twee succesvolle exits en een portfolio aan investeringen richt Janneke Niessen (41) zich een groot deel van haar tijd op het aanjagen van diversiteit in de techsector. Een precair onderwerp, dat gezien het tekort aan talent echter steeds urgenter wordt. En haar bovendien inspireerde tot een nieuw bedrijf.
SOS Kinderdorpen voert in de maand december campagne om meer donateurs te werven. Dit doen zij dit jaar niet alleen op televisie maar voor het eerst ook met behulp van digital out of home.
De tweede plek van de Emerce Top 10 European Start-up is dit jaar voor Adcombi. De Nederlandse start-up biedt hyperlokale, gepersonaliseerde programmatic advertising die de web-to-store traffic verhoogt.
Adverteerders geven volgend jaar 14,7 miljard dollar uit aan programmatic ingekochte digitale reclameuitingen. Dat is 19 procent meer dan in 2018, aldus een rapport van OnAudience.com.
S4 Capital, de eigenaar van MediaMonks uit Hilversum, koopt programmaticspecialist MightHive uit de Verenigde Staten.