NRC begint dagelijkse nieuwspodcast
NRC begint ergens in de komende weken met het uitzenden van een nieuwspodcast. Het is de derde podcasttitel van de uitgever, maar de eerste dagelijkse.
NRC begint ergens in de komende weken met het uitzenden van een nieuwspodcast. Het is de derde podcasttitel van de uitgever, maar de eerste dagelijkse.
Amazon en bol.com zijn er groot mee geworden en het lijkt een uitgekauwde markt, maar toch blijkt online boekenhandel nu pas echt een hoge vlucht te nemen.
De maker van CMS WordPress, het bedrijf Automattic, gaat met hulp van externe financiers een variant op zijn redactiesysteem ontwikkelen dat is bedoeld voor kleine en middelgrote nieuwsuitgevers.
Lauri Koop wordt per 1 maart aanstaande nieuwe CEO directeur van Persgroep Online Services in Nederland en België.
IMDd, de film- en televisiedatabase van Amazon, is in de VS een online streamdienst begonnen die gratis is te bekijken en financieel moet draaien op reclame-inkomsten.
De nieuwe site Mamalove.nl heeft net voor de jaarwisseling Forumvoorzwangerevrouwen.nl gekocht. Het bedrijf van onder meer de mede-oprichter van Werkspot.nl wil redactie, social en e-commerce combineren.
De digitale kiosk Blendle heeft in 2017 een verlies geboekt van 2,8 miljoen euro. Niettemin klinkt het bedrijf positief over de vooruitzichten.
Meer dan een handvol steden overweegt om de huis-aan-huis folder te verstoppen achter Ja/Ja-stickers. Opt-in verplicht, ook bij de huisdeur. Niels Duijvestijn geeft het perspectief van Folderz.nl.
Het bedrijf achter de virtuele wereld voor fietsporters Zwift krijgt een kapitaalinjectie van 120 miljoen dollar.
Het kan zomaar een wereldhit worden voor de jonge dansende tweeling Norah & Yarah. &samhoud media bouwde voor hen een iOS-app om in multiplayer via augmented reality anderen te leren dansen.
Op 26 maart 2019 vindt de eerste editie plaats van Digital Food, een nieuw event dat Emerce samen organiseert met Foodlog.
De Correspondent krijgt een Engelstalige zusteruitgave nu het 2,5 miljoen dollar startgeld heeft opgehaald met een crowdfundingactie.
Albert Heijn bouwt een digitaal schermennetwerk waar de supermarkt zelf maar ook derde partijen hun boodschappen aan shoppers kunnen tonen.
Google onderzoekt samen met mediabedrijven wat de beste vorm is om gesproken nieuws brengen via ‘butlers’ als Google Assistent en Home.
Mediaconsumenten gebruiken hun smartspeakers het meest en het liefst om muziek te luisteren. Nieuws en weer roepen ze ook vaak op, maar die diensten genieten weinig waardering. Heel weinig zelfs.