‘Tot vijftien procent personeel Vice weg’
Vice Media ontslaat tussen de tien à vijftien procent van zijn medewerkers in een reorganisatie waarbij ook een aantal websites zal worden gesloten.
Vice Media ontslaat tussen de tien à vijftien procent van zijn medewerkers in een reorganisatie waarbij ook een aantal websites zal worden gesloten.
Het Belgische uitgeefconcern Mediahuis koopt via zijn Nederlandse dochter Telegraaf Media Groep alle uitstaande aandelen van online uitgever en exploitant Wayne Parker Kent.
KINK, het alternatieve radiostation dat volgend jaar weer start, is op internet al begonnen met uitzenden. De makers nemen een voorschot op hun radiowerk met achttien afspeellijsten op Spotify.
Audiobrandingstudio Earforce uit Amsterdam koopt Podcast Factory, een expert op het gebied van het bedenken en maken van podcasts.
Deze week verschijnt iedere dag van de week een nieuw katern op de voorpagina van NU.nl. Het katern Overig maakt plaats voor verdiepende bijlagen over onder andere auto, gezondheid, eten en drinken en werk. De bijlagen worden gemaakt door de redactie van NU.nl, in samenwerking met verschillende tijdschriften.
The Next Web (TNW) stelt Myrthe van der Erve aan als Chief Operations Officer Zij wordt lid van het managementteam.
William Linders, voormalig directeur Content & Programming bij VodafoneZiggo, gaat mede leiding geven aan MagBoox, een Nederlandse steamingdienst die via een eigen platform voor het vaste bedrag van 9,99 euro per maand lezers onbeperkte toegang verschaft tot boeken, tijdschriften en luisterboeken.
Peter de Mönnink wordt de nieuwe algemeen directeur van mediabedrijf Talpa Network. Hij volgt Pim Schmitz op. Hij neemt, met eigenaar John de Mol, zitting in de nieuw opgerichte raad van commissarissen.
KRO-NCRV lanceert de spraakgestuurde quiz Willem Wever Challenge op via de interactieve speakers van Google en diens spraakassistent op smartphones.
De Persgroep betaalt mogelijk honderden miljoenen euro om de financiële vergelijkingssite Independer te kopen van verzekeraar Achmea.
BUKU is een streamingdienst voor studieboeken waarmee je altijd en overal op elk apparaat beschikt over je leerstof. Bertus Jan Epema, mede-eigenaar van BUKU: “Al onze content is digitaal toegankelijk voor een vast bedrag per maand en je hebt onbeperkt toegang.” Met Suriname als showcase moet BUKU binnenkort ook de standaard worden in Nederland.
Marketingplatform Scoupy droeg, hoewel concrete cijfers ontbreken, bij aan de positieve resultaten van Sanoma Media Netherlands over het derde kwartaal. De omzet groeide naar 106 miljoen euro. Over de eerste drie kwartalen van 2018 steeg de winstgevendheid, mede door een blijvend goede kostenbeheersing, verder tot 53 miljoen.
De podcast Opgejaagd van de VPRO is gisteren beloond met een Prix Europa in de categorie ‘Best European Digital Audio of the Year’.
Het AD is vanochtend begonnen met het testen van een online ochtendprogramma. De naam van het format veronderstelt draagbaarheid: De ‘Ochtendshow To Go’.
Het nieuwe platform Esports Club wil de onafhankelijk koepel worden met alle voor Nederland relevante informatie over e-sports.