More stories

CIO Persgroep stapt op

Roel Buyzen vertrekt als Chief Information Officer bij De Persgroep, waar hij sinds 2016 werkte. Hij nam die functie het roer over van Luc Verbist.

Publishing

Programmatic inkopen bij print? Misschien alleen De Persgroep

Wanneer gaat print over naar programmatic inkopen? Dit duurt nu al jaren en inkoopbureau MAGNA vraagt zich in zijn deze week verschenen rapport Outlook 2018 af of het er überhaupt wel van gaan komen.

Online advertising

Rob Kolkman nieuwe CEO van Sanoma Media Netherlands

Sanoma heeft tamelijk snel een opvolger gevonden voor Marc Duijndam, die vrij onverwacht afscheid nam als CEO van de uitgever. De 45-jarige Rob Kolkman start 1 januari 2019.

Media

Fabulous mama en 24Baby.nl slaan de handen ineen

Fabulous mama en 24Baby.nl bundelen de krachten. De website fabmama.nl is ‘geheel vernieuwd’ door het team van 24Baby en dat neemt ook het beheer voor zijn rekening.

Publishing

Financial Times naar miljoen online abonnees

De Engelse zakenkrant Financial Times is op koers om volgend jaar over de grens van de 1 miljoen digitale abonnees te gaan.

Media

BNR start podcastprogramma op radio

De zakelijke radiozender BNR zendt vanaf volgende week iedere dag een programma uit dat louter over podcasting gaat.

Media

Google lanceert YouTube Music en Premium in Nederland

YouTube brengt vandaag zijn nieuwe muziekstreamingdienst YouTube Music in Nederland uit. Ook komt er een advertentieloze versie van de videodienst vanaf vandaag in Nederland beschikbaar.

Entertainment

Oprichters weg bij Social1nfluencers

Daan Sip en Niels Verhoeven zijn weg bij Social1nfluencers. Hun vertrek markeert het einde van de overgang van het influencernetwerk van SBS naar Talpa Network.

Influencer marketing

Spotify publiceert eerste branded podcast

Drankenmerk New Amsterdam is de eerste die een branded podcast publiceert bij Spotify.

Contentmarketing

Techgiganten maken Chinese tv-markt tweede grootste

De Chinese tv-markt is in 2017 zo hard gegroeid dat het Engeland heeft ingehaald. China is de nummer twee na Amerika. Dat komt voor investeringen in televisiecontent door de drie grootste technologiebedrijven.

Video

CEO Marc Duijndam verlaat Sanoma Nederland

Marc Duijndam, pas per 1 januari 2018 gestart als CEO van Sanoma Media Nederland, heeft in goed onderling overleg besloten per direct terug te treden.

Publishing

NUjij: ‘Explosieve groei en inhoudelijke bijdrages’

De redactie van Sanoma’s NU.nl is tevreden over het teruggehaalde discussieplatform Nujij honderd dagen geleden. NUjij zorgt voor meer betrokken gebruikers, betere artikelen en een completer beeld, zegt de redactie.

Publishing

NetEase participeert in Improbable

Het Chinese NetEase, onder meer een grote maker van spellen, neemt een belang in de toeleverancier van de gamesindustrie Improbable. Het gaat helpen met strategische distributie in het Verre Oosten.

Venture

Nieuwe formats RTL en NOS door Google Assistent

De invoering van Google Assistent in Nederland zorgt ervoor dat nieuwsuitgevers anders gaan nadenken over audioformaten. RTL komt met mini-producties. De NOS denkt over het faciliteren van geautomatiseerde thematische berichtgeving.

Voice

Educatieve tak helpt Sanoma aan meer winst

Sanoma Media Nederland houdt de winstgevendheid naar eigen zeggen opnieuw op niveau door kostenbesparingen. De winst voor belastingen (EBIT) daalde afgelopen kwartaal wel licht van 21 naar 20 miljoen euro door de verkoop van vergelijkingssite Kieskeurig.nl.

Publishing