CIO Persgroep stapt op
Roel Buyzen vertrekt als Chief Information Officer bij De Persgroep, waar hij sinds 2016 werkte. Hij nam die functie het roer over van Luc Verbist.
Roel Buyzen vertrekt als Chief Information Officer bij De Persgroep, waar hij sinds 2016 werkte. Hij nam die functie het roer over van Luc Verbist.
Wanneer gaat print over naar programmatic inkopen? Dit duurt nu al jaren en inkoopbureau MAGNA vraagt zich in zijn deze week verschenen rapport Outlook 2018 af of het er überhaupt wel van gaan komen.
Sanoma heeft tamelijk snel een opvolger gevonden voor Marc Duijndam, die vrij onverwacht afscheid nam als CEO van de uitgever. De 45-jarige Rob Kolkman start 1 januari 2019.
Fabulous mama en 24Baby.nl bundelen de krachten. De website fabmama.nl is ‘geheel vernieuwd’ door het team van 24Baby en dat neemt ook het beheer voor zijn rekening.
De Engelse zakenkrant Financial Times is op koers om volgend jaar over de grens van de 1 miljoen digitale abonnees te gaan.
De zakelijke radiozender BNR zendt vanaf volgende week iedere dag een programma uit dat louter over podcasting gaat.
YouTube brengt vandaag zijn nieuwe muziekstreamingdienst YouTube Music in Nederland uit. Ook komt er een advertentieloze versie van de videodienst vanaf vandaag in Nederland beschikbaar.
Daan Sip en Niels Verhoeven zijn weg bij Social1nfluencers. Hun vertrek markeert het einde van de overgang van het influencernetwerk van SBS naar Talpa Network.
Drankenmerk New Amsterdam is de eerste die een branded podcast publiceert bij Spotify.
De Chinese tv-markt is in 2017 zo hard gegroeid dat het Engeland heeft ingehaald. China is de nummer twee na Amerika. Dat komt voor investeringen in televisiecontent door de drie grootste technologiebedrijven.
Marc Duijndam, pas per 1 januari 2018 gestart als CEO van Sanoma Media Nederland, heeft in goed onderling overleg besloten per direct terug te treden.
De redactie van Sanoma’s NU.nl is tevreden over het teruggehaalde discussieplatform Nujij honderd dagen geleden. NUjij zorgt voor meer betrokken gebruikers, betere artikelen en een completer beeld, zegt de redactie.
Het Chinese NetEase, onder meer een grote maker van spellen, neemt een belang in de toeleverancier van de gamesindustrie Improbable. Het gaat helpen met strategische distributie in het Verre Oosten.
De invoering van Google Assistent in Nederland zorgt ervoor dat nieuwsuitgevers anders gaan nadenken over audioformaten. RTL komt met mini-producties. De NOS denkt over het faciliteren van geautomatiseerde thematische berichtgeving.
Sanoma Media Nederland houdt de winstgevendheid naar eigen zeggen opnieuw op niveau door kostenbesparingen. De winst voor belastingen (EBIT) daalde afgelopen kwartaal wel licht van 21 naar 20 miljoen euro door de verkoop van vergelijkingssite Kieskeurig.nl.