More stories

Talpa Network en KPN met tv-reclame op maat

Talpa Network en KPN beginnen volgende maand een proef met targeted tv-reclame en rollen dat voor de zomer van 2019 uit naar het hele tv-netwerk van KPN. Het staat open voor ieder ander die het model wil toepassen.

Media

Messaging belangrijker voor nieuws, Facebook minder

Zeker jongeren maar ook ouderen gebruiken Facebook steeds minder om zich te informeren over het actuele nieuws. Apps als Instagram, Snapchat en WhatsApp nemen die rol over.

Social

Marc Benioff (Salesforce) neemt Time Magazine over

Amazon topman Jeff Bezos redde The Washington Post, en de eveneens vermogende Marc Benioff van Salesforce doet hetzelfde met Time Magazine. Hij en zijn vrouw Lynne betalen 190 miljoen dollar voor het Amerikaanse weekblad.

Publishing

eDay: Goed doen is goede business

Emerce eDay, op donderdag 11 oktober, is het jaarlijks terugkerende evenement waarin Emerce de grenzen oprekt en iets verder kijkt dan het digitale domein. De komende weken stellen we je de sprekers aan je voor. Vandaag: Michiel de Gooijer.

Publishing

‘GeenStijl eind dit jaar zelfstandig verder’

De hoofdredactie van GeenStijl neemt de website over van eigenaar Mediahuis. Dat meldt Villamedia.

Media

CIO Persgroep stapt op

Roel Buyzen vertrekt als Chief Information Officer bij De Persgroep, waar hij sinds 2016 werkte. Hij nam die functie het roer over van Luc Verbist.

Publishing

Programmatic inkopen bij print? Misschien alleen De Persgroep

Wanneer gaat print over naar programmatic inkopen? Dit duurt nu al jaren en inkoopbureau MAGNA vraagt zich in zijn deze week verschenen rapport Outlook 2018 af of het er überhaupt wel van gaan komen.

Online advertising

Rob Kolkman nieuwe CEO van Sanoma Media Netherlands

Sanoma heeft tamelijk snel een opvolger gevonden voor Marc Duijndam, die vrij onverwacht afscheid nam als CEO van de uitgever. De 45-jarige Rob Kolkman start 1 januari 2019.

Media

Fabulous mama en 24Baby.nl slaan de handen ineen

Fabulous mama en 24Baby.nl bundelen de krachten. De website fabmama.nl is ‘geheel vernieuwd’ door het team van 24Baby en dat neemt ook het beheer voor zijn rekening.

Publishing

Financial Times naar miljoen online abonnees

De Engelse zakenkrant Financial Times is op koers om volgend jaar over de grens van de 1 miljoen digitale abonnees te gaan.

Media

BNR start podcastprogramma op radio

De zakelijke radiozender BNR zendt vanaf volgende week iedere dag een programma uit dat louter over podcasting gaat.

Media

Google lanceert YouTube Music en Premium in Nederland

YouTube brengt vandaag zijn nieuwe muziekstreamingdienst YouTube Music in Nederland uit. Ook komt er een advertentieloze versie van de videodienst vanaf vandaag in Nederland beschikbaar.

Entertainment

Oprichters weg bij Social1nfluencers

Daan Sip en Niels Verhoeven zijn weg bij Social1nfluencers. Hun vertrek markeert het einde van de overgang van het influencernetwerk van SBS naar Talpa Network.

Influencer marketing

Spotify publiceert eerste branded podcast

Drankenmerk New Amsterdam is de eerste die een branded podcast publiceert bij Spotify.

Contentmarketing

Techgiganten maken Chinese tv-markt tweede grootste

De Chinese tv-markt is in 2017 zo hard gegroeid dat het Engeland heeft ingehaald. China is de nummer twee na Amerika. Dat komt voor investeringen in televisiecontent door de drie grootste technologiebedrijven.

Video